Pagina 82 van 152
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 08 sep 2013, 18:39
door Trein30
treinzot schreef:Sloopbedrijf Casier zal weer werk hebben!!!!
Ik ben bang van niet - het is immers Ecore/Recyclux te Aubange dat het contract binnen heeft om de resterende 93 roodjes te slopen (er worden er blijkbaar géén gepreserveerd...)
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 08 sep 2013, 20:36
door Lukas
Hoi,
Gisteren zag ik in Luik Guillemins Klassiekske 178.Dit stel was actief op de L trein naar Waremme.
Lukas
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 08 sep 2013, 21:07
door Lukas
Hoi,
Op
http://www.rail.lu staat er een fotoreeks van de Klassiekske's die in Athus op hun allerlaatste rit aan het wachten zijn.
Lukas
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 09 sep 2013, 12:30
door LHOON
Aankomst brussels airport: verwelkomd worden door de 156 op E4232 vandaag!
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 09 sep 2013, 12:48
door Terminus
Trein30 schreef:treinzot schreef:Sloopbedrijf Casier zal weer werk hebben!!!!
Ik ben bang van niet - het is immers Ecore/Recyclux te Aubange dat het contract binnen heeft om de resterende 93 roodjes te slopen (er worden er blijkbaar géén gepreserveerd...)
Ik neem aan dat TSP en Historisch patrimonium toch iets voorzien hebben?
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 16 sep 2013, 17:55
door Dieselfreak
Om eens de openingspost te herhalen:
Terminus schreef:Zoals eerder op dit forum al een paar keer is vermeld, verdwijnen de oudste klassiekjes (192, 194, ...) langzaam maar zeker van de rails. Welke van de oudste klassiekjes (153-270) gaan volgens jullie nog het langste op de rails te zien zijn?
Mijn gokje: de 159 tot en met 166 (wegens voorzien van GSM-R om te mogen rijden naar Aken)
én de stelletjes die recentelijk voorzien zijn van nieuwe klasse-aanduidingen (grote 1 en grote 2 in plaats van een bescheiden cijfer met een niet roken-symbool) zoals de 155, 158, (163), 178, 188, 196, 210, 212, 236, 239, 250, 257, 267, 270. Reden: waarom zou men anders nog deze wijziging uitvoeren als de treinstellen toch binnen een paar maanden zouden geschrapt worden?
Stellen die de topicstarter juist had:
159
166
178
210
267
270
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 16 sep 2013, 18:15
door Terminus
Dank u, dieselfreak. Ik denk niet dat ze mijn redenering gevolgd hebben

Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 16 sep 2013, 18:17
door Dieselfreak
Ik ben benieuwd wat het laatste stel zal zijn dat voorgoed de lichten dooft. Kunnen we al speculeren? Er zijn er nog slechts 23 over.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 16 sep 2013, 18:53
door Trein30
Ik vraag me af of we dat wel zeker kunnen weten - immers, ze werden tot nu toe steeds in blok buiten dienst gesteld, niet?
Uiteindelijk zullen er nog maar een vijf of zestal over zijn die administratief op dezelfde datum geschrapt worden, de vraag is hoe we erachter komen welke van deze de laatste was om effectief uit dienst te gaan...
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 16 sep 2013, 19:08
door Stijn91
Klassiekje 195 was langs 1 kant volledig beklad met graffiti, zelf zo erg dat ik langs die kant het nummer niet kon zien.
Steve en Retard, toen jullie de 195 zagen, had deze dan last van deze graffiti?
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 16 sep 2013, 23:42
door Trein30
Terminus schreef:Trein30 schreef:treinzot schreef:Sloopbedrijf Casier zal weer werk hebben!!!!
Ik ben bang van niet - het is immers Ecore/Recyclux te Aubange dat het contract binnen heeft om de resterende 93 roodjes te slopen (er worden er blijkbaar géén gepreserveerd...)
Ik neem aan dat TSP en Historisch patrimonium toch iets voorzien hebben?
Ik weet het niet... maar persoonlijk vind ik dat als er ééntje bewaard zou worden, het de 160 zou moeten zijn, als een monument bij het station van Luttre. Zou wel passend zijn, vind ik...
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 17 sep 2013, 00:14
door Retard
Stijn91 schreef:Klassiekje 195 was langs 1 kant volledig beklad met graffiti, zelf zo erg dat ik langs die kant het nummer niet kon zien.
Steve en Retard, toen jullie de 195 zagen, had deze dan last van deze graffiti?
In geen geval, Stijn. Het zacht aanzettende stel was (redelijk) Rood.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 17 sep 2013, 12:31
door AM'er
Vandaag al de 195-209-210-252 te Brugge gezien.
209 en 195 waren aan elkaar gekoppeld als L-trein naar Kortrijk.
Stelletje 195 was volledig beklad (inclusief ramen) langs 1 zijde.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 17 sep 2013, 12:53
door Stijn91
AM'er schreef:Vandaag al de 195-209-210-252 te Brugge gezien.
209 en 195 waren aan elkaar gekoppeld als L-trein naar Kortrijk.
Stelletje 195 was volledig beklad (inclusief ramen) langs 1 zijde.
Dan is de kans waarschijnlijk groot dat stelletje 195 en 209 vandaag P7949 gereden hebben om dan vanuit Gent naar Brugge te rijden en dan Brugge - Kortrijk.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 17 sep 2013, 18:49
door wva
Vandaag in Mechelen nog twee rode klassiekjes... nummers ontgaan me even maar er was er eentje bij met horizontale lampen.