trein der traagheid aan het worden precies

ik ging vroeger altijd met trein naar Nederland, nu al tijdje op auto overgeschakeld, en ik denk niet dat ik nog snel terugkeer naar de trein, wel erg vind ik, maar auto is echt de betere optie
Hij reed dit weekend niet verder dan roosendaal.wattman schreef:Ik zag vanochtend de Benelux van 8:43 uit Den Haag HS achter een NS 1700 richting Roosendaal sporen. Dit is nu de tweede keer dat ik een Benelux gesleept zie worden door een Nederlandse loc. Heeft iemand enig idee hoe deze trein dan vanaf Roosendaal verder gaat. NMBS Eloc vanaf Roosendaal, of vervangend materieel?
Ik denk ook dat het niet de Benelux is, maar een leeg materieelrit van Den Haag Binckhorst naar Nedtrain werkplaats Maastricht voor onderhoud Beneluxrijtuigen.Tijgernoot schreef:.......Ik kan alleen dat loc-verhaal niet helemaal plaatsen.......
Dat komt door de achterlijk lange stilstand in Roosendaal die de Benelux dit jaar heeft. Het omgekeerde zie je als je een reis Rotterdam - Antwerpen plant, je krijgt zowel de rechtstreekse trein (vertrekt om x:08) als een trein die 3 minuten later vertrekt (de IC naar Vlissingen) met overstap in Roosendaal.Joris schreef:Wat is eigenlijk nog het nut van die Benelux? Bij het proberen boeken van een ticket raden ze me steeds aan om in Roosendaal over te spanne op een snellere IC...
Niet anders in te plannen, of om de vertragingen op fictieve wijze "op te lossen"?AlexNL schreef:Vanaf dienstregeling 2015 zal het al wel weer anders worden, maar wat ik heb begrepen is dat die trein nog steeds bizar lang stil zal staan in zowel Den Haag als Rotterdam. Dit omdat het anders niet in te passen was in de dienstregeling...
In de nieuwe Op de Rails...dentheo schreef:Ik meen ergens gehoord te hebben dat een reservestam, tijdens het zomerseizoen, in de bestaand stammen geïntegreerd is....
De Benelux 2.1 (2.0 was de Excuus-Benelux) reed altijd al met 5 rijtuigen tweede klas, totaal 7 rijtuigen. Dat is nu dus 8 geworden.Tijgernoot schreef:Een aantal Benelux-stammen is inmiddels voorzien van een zevende rijtuig in het midden van de trein. Ik heb tot nu toe alleen stammen gezien met een derde rijtuig voor de eerste klas in het midden, maar naar het schijnt komen er ook een aantal treinen met een vijfde rijtuig tweede klas.
Die heb ik op 3 juni ook gezien op IC1218. Ik had me gewoontegetrouw achteraan op het perron gezet in Brussel-Centraal, en ben in Mechelen speciaal uitgestapt om dit rijtuig te bewonden... Ik dacht eerst dat het gedeklasseerd was, maar de TBG bevestigde me dat het "normale" 1e klas was.Terminus schreef:Deze namiddag toch voor het eerst een Benelux met 3 eerste klassen gezien, in positie 1, 4 en 8.