Pagina 82 van 82
Re: Eurostar
Geplaatst: 12 apr 2025, 20:29
door jan_olieslagers
Zou Eurostar zijn aankopen hebben gebaseerd op zo'n flinterdun ijs? Het zal wellicht wennen zijn voor sommigen, maar concurrentie zat er nu eenmaal aan te komen.
Re: Eurostar
Geplaatst: 14 apr 2025, 08:10
door Shrek
maarten schreef: ↑20 feb 2025, 09:19
Momenteel
E300, 11 x 794 = 8.734 zitplaatsen
E320, 16 x 900 = 14.400 zitplaatsen
PB(K)A, 25 x 377 = 9.425 zitplaatsen
Totaal 32.559 zitplaatsen
Dan:
E320, 16 x 900 = 14.400 zitplaatsen
Nieuw, 50 x 439 = 21.950 zitplaatsen
Totaal 36.350 zitplaatsen of 11,5% meer.
Momenteel
E300, 11 x 794 = 8.734 zitplaatsen
E320, 16 x 900 = 14.400 zitplaatsen
PB(K)A, 25 x 377 = 9.425 zitplaatsen
Totaal 32.559 zitplaatsen
Dan:
E320, 16 x 900 = 14.400 zitplaatsen
Nieuw, 50 x 1200 = 60.000 zitplaatsen
Totaal 70.400 zitplaatsen of 116% meer.
Re: Eurostar
Geplaatst: 14 apr 2025, 10:33
door dovaere
Shrek schreef: ↑14 apr 2025, 08:10
maarten schreef: ↑20 feb 2025, 09:19
Nieuw, 50 x 439 = 21.950 zitplaatsen
Nieuw, 50 x 1200 = 60.000 zitplaatsen
Kun je een bron geven dat Eurostar 50 treinstellen van "dubbele lengte" wil bestellen?
Re: Eurostar
Geplaatst: 14 apr 2025, 11:30
door Shrek
dovaere schreef: ↑14 apr 2025, 10:33
Shrek schreef: ↑14 apr 2025, 08:10
maarten schreef: ↑20 feb 2025, 09:19
Nieuw, 50 x 439 = 21.950 zitplaatsen
Nieuw, 50 x 1200 = 60.000 zitplaatsen
Kun je een bron geven dat Eurostar 50 treinstellen van "dubbele lengte" wil bestellen?
Nog niet, dat is iets voor over enkele weken.
Re: Eurostar
Geplaatst: 14 apr 2025, 13:01
door Nils
Shrek schreef: ↑14 apr 2025, 11:30
dovaere schreef: ↑14 apr 2025, 10:33
Shrek schreef: ↑14 apr 2025, 08:10
Nieuw, 50 x 1200 = 60.000 zitplaatsen
Kun je een bron geven dat Eurostar 50 treinstellen van "dubbele lengte" wil bestellen?
Nog niet, dat is iets voor over enkele weken.
Op dit moment is de maximale treinlengte op de LGV3 richting Duitsland beperkt tot 200 meter. Dan zullen daar toch ook nog de nodige wijzigingen moeten gaan gebeuren op naar 400 meter te gaan.
Re: Eurostar
Geplaatst: 14 apr 2025, 13:03
door Shrek
Nils schreef: ↑14 apr 2025, 13:01
Shrek schreef: ↑14 apr 2025, 11:30
dovaere schreef: ↑14 apr 2025, 10:33
Kun je een bron geven dat Eurostar 50 treinstellen van "dubbele lengte" wil bestellen?
Nog niet, dat is iets voor over enkele weken.
Op dit moment is de maximale treinlengte op de LGV3 richting Duitsland beperkt tot 200 meter. Dan zullen daar toch ook nog de nodige wijzigingen moeten gaan gebeuren op naar 400 meter te gaan.
Klopt, daar is Infrabel mee bezig. Tegen eind 2026 moet alles daar gereed zijn. Dat is trouwens niet enkel voor de nieuwe treinen nodig, ook de ICE en PBKA willen met dubbele stellen rijden.
Re: Eurostar
Geplaatst: 14 apr 2025, 13:04
door rvdborgt
Shrek schreef: ↑14 apr 2025, 13:03
Nils schreef: ↑14 apr 2025, 13:01
Op dit moment is de maximale treinlengte op de LGV3 richting Duitsland beperkt tot 200 meter. Dan zullen daar toch ook nog de nodige wijzigingen moeten gaan gebeuren op naar 400 meter te gaan.
Klopt, daar is Infrabel mee bezig. Tegen eind 2026 moet alles daar gereed zijn. Dat is trouwens niet enkel voor de nieuwe treinen nodig, ook de ICE en PBKA willen met dubbele stellen rijden.
Wat is momenteel dan eigenlijk het probleem als je daar met langere treinen rijdt?
Re: Eurostar
Geplaatst: 14 apr 2025, 13:07
door Shrek
rvdborgt schreef: ↑14 apr 2025, 13:04
Shrek schreef: ↑14 apr 2025, 13:03
Nils schreef: ↑14 apr 2025, 13:01
Op dit moment is de maximale treinlengte op de LGV3 richting Duitsland beperkt tot 200 meter. Dan zullen daar toch ook nog de nodige wijzigingen moeten gaan gebeuren op naar 400 meter te gaan.
Klopt, daar is Infrabel mee bezig. Tegen eind 2026 moet alles daar gereed zijn. Dat is trouwens niet enkel voor de nieuwe treinen nodig, ook de ICE en PBKA willen met dubbele stellen rijden.
Wat is momenteel dan eigenlijk het probleem als je daar met langere treinen rijdt?
De neutrale zones in de bovenleiding passen niet voor zo'n lange treinen. Dat zou je kunnen benoemen als een designfout destijds

Re: Eurostar
Geplaatst: 14 apr 2025, 13:21
door rvdborgt
Shrek schreef: ↑14 apr 2025, 13:07
rvdborgt schreef: ↑14 apr 2025, 13:04
Shrek schreef: ↑14 apr 2025, 13:03
Klopt, daar is Infrabel mee bezig. Tegen eind 2026 moet alles daar gereed zijn. Dat is trouwens niet enkel voor de nieuwe treinen nodig, ook de ICE en PBKA willen met dubbele stellen rijden.
Wat is momenteel dan eigenlijk het probleem als je daar met langere treinen rijdt?
De neutrale zones in de bovenleiding passen niet voor zo'n lange treinen. Dat zou je kunnen benoemen als een designfout destijds
Dat kun je inderdaad wel zeggen...
Re: Eurostar
Geplaatst: 14 apr 2025, 17:03
door maarten
Shrek schreef: ↑12 apr 2025, 15:28
Je maakt wel één gigantische fout: de nieuwe treinen voor Eurostar worden 400m lang. Terug naar af dus met heel deze analyse
Dat is natuurlijk heel leuk om te zeggen dat ik een fout maak, maar die informatie is en was toen zeker nog niet bekend.
Re: Eurostar
Geplaatst: 15 apr 2025, 22:27
door jan_olieslagers
Niet echt beperkt tot treinen, maar men kan niet teveel verwittigen: fraude met het nieuwe Britse inreisdocument.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/04/15 ... voor-vere/
Waar het lijk is, daar komen de gieren...
Re: Eurostar
Geplaatst: 27 apr 2025, 16:08
door 4017-4018
Dag allemaal,
Ik heb een vraagje: rijden de TMST-treinstellen van Eurostar nog in 2025? Zo ja, weet iemand op welke ritten?
Re: Eurostar
Geplaatst: 28 apr 2025, 09:42
door Reuel
Ja hoor, die rijden nog. Ik had heb twee weken geleden nog een ritje gemaakt met de TMST. Dat was op de 9135 (12u56 BRUZ) naar Londen.
Maar ik kan niet direct een lijn trekken van welke ritten wel of niet met een TMST worden gemaakt, dat wisselt nogal.
Re: Eurostar
Geplaatst: 28 apr 2025, 09:55
door 4017-4018
Mss iemand die bij Eurostar werkt?
Re: Eurostar
Geplaatst: 28 apr 2025, 22:41
door Dorfmeister
Reuel schreef: ↑28 apr 2025, 09:42Ja hoor, die rijden nog. Ik had heb twee weken geleden nog een ritje gemaakt met de TMST. Dat was op de 9135 (12u56 BRUZ) naar Londen.
Maar ik kan niet direct een lijn trekken van welke ritten wel of niet met een TMST worden gemaakt, dat wisselt nogal.
E9141 (13u56) is normaal gezien met een E300 gemaakt maar dat verandert bijna dagelijks: beschikbaarheid van de stellen (echt problematiek die laatste weken) en groote veranderingen in den antaal klanten op een trein en wij zijn goed voor een "equipment change"
