8 juli is de laatste ICM-IV in revisie gegaan (de 4240, de Olympische koploper) waar op dat moment 7-8 stellen verbouwd werden ( 2 dagen later werd de achtste in dienst gesteld). Dus met een 28 bakken tegelijk in revisie, terwijl Mechelen 1 stel per keer doet?
Mechelen doet absoluut niet '1 stel per keer', op dit moment staan er zeker 5 binnen. Het verschil is dat ze in Mechelen er een half jaar over doen (op z'n minst!) vanaf het moment dat een stel binnenloopt tot het de werkplaats verlaat, daar waar NedTrain de klus op anderhalve maand klaart.
Mechelen kan maar aanpassen wat ze binnenkrijgen. Het is dus een recto verso verhaal. Er is geen haast in het ombouwen daar de breaks op hun maximum aan het meedraaien zijn in gewone diensten, men kan er dus niet veel missen.
Steven, met alle respect, maar stop nu toch eens met excuses zoeken. Je spreekt jezelf trouwens grandioos tegen. Als de breaks op hun maximum meedraaien in gewone diensten, waarom houdt men ze dan meer dan een half jaar in Mechelen buiten dienst? De Nederlanders hebben niet zozeer meer stellen buiten dienst voor modernisering, ze doen gewoon VOORT aan de stellen die ze in renovatie hebben.
In perspectief gezet: als men in Mechelen met de efficiëntie van NedTrain zou werken aan die renovatie, met een doorlooptijd van anderhalve maand, en tegelijk 5 stellen in modernisering (het aantal dat nu binnen staat), dan zouden er dit jaar al meer dan 20 (!) breaks gerenoveerd zijn, ZONDER dat de 'gewone diensten' het op eender welk moment met minder in dienst zijnde breaks zouden moeten stellen dan nu het geval is.
Daar ze maar druppelgewijs kunnen gemist worden in de dienstregeling heeft de werkplaats per motorstel natuurlijk meer tijd om ze om te bouwen.
Sorry, maar da's een logica die echt werkelijk nergens op slaat. Wat jij nu zegt is in essentie: we kunnen ze niet missen, dus houden we ze maar LANGER buiten dienst. Da's de wereld op z'n kop!