Ice verbinding Brussel Duitsland
-
- Contacteer:
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Meestal zit de trein pas echt goed vol vanaf Aken, dus nee, ikzelf zou geen reservering boeken voor het gedeelte Brussel - Aken.
-
Hangt er wel vanaf wanneer je reist heb ik het gevoel.
Is het een verlengd weekend of schoolvakantie in België, dan durft de ICE wel al eens goed vol te zitten vanaf Brussel, en zeker de eerste richting Duitsland (ICE 11 en ICE 13) alsook vanaf de namiddag de treinen richting België.
Is het een verlengd weekend of schoolvakantie in België, dan durft de ICE wel al eens goed vol te zitten vanaf Brussel, en zeker de eerste richting Duitsland (ICE 11 en ICE 13) alsook vanaf de namiddag de treinen richting België.
Ik zou ook geen reservering boeken voor dat korte stuk, de meeste vrije zitplaatsen zijn te vinden in rijtuig 22.
Of de BahnBonus-plaatsen in rijtuig 26 (2e klas) en 29 (1e klas); die worden nooit gereserveerd.
Tussen Brussel en Aken zou ik ook geen reservering boeken. Mocht je dat toch willen doen, dan is dat bij ÖBB het goedkoopste (€3).
En die rijtuigen, welke zijn dit juist (ik neem aan 29 is de eerste/laatste rijtuig)?
Sorry voor het gebruik van Google Translate of deepl.com om van het Engels naar het Nederlands te vertalen.
Sorry for using Google Translate or deepl.com to translate from English to Dutch.
Sorry for using Google Translate or deepl.com to translate from English to Dutch.
Mijn ervaring zijn dat ook de laatste/voorlaatste goed gevuld (kunnen) zijn op zondag. Maar Aken is om de hoek, in de andere richting is het vaker een probleem een plekje te vinden, er stappen natuurlijk al heel veel mensen in Keulen en Frankfurt op. Tot Aken heb je in ieder geval niet de ellende van 'omschakelen van de stroom doet het niet.'ovspotter_be schreef: ↑27 mei 2025, 08:36 Hangt er wel vanaf wanneer je reist heb ik het gevoel.
Ik heb de afgelopen week meerdere keren gependeld tussen Brussel en Aken (met de ICE).
Het valt me op dat er op de terugrit (Aken–Brussel) geen controle wordt uitgevoerd. Is dit toeval, of doen ze het echt niet (misschien vanuit het idee dat er tussen Luik en Brussel nauwelijks reizigers bijkomen)?
Wat is jullie ervaringen.
Het valt me op dat er op de terugrit (Aken–Brussel) geen controle wordt uitgevoerd. Is dit toeval, of doen ze het echt niet (misschien vanuit het idee dat er tussen Luik en Brussel nauwelijks reizigers bijkomen)?
Wat is jullie ervaringen.