Ongewone samenstelling.
Re: gewijzigde samenstelling.
Hoi,
Gisteren werd trein 1840 verzekerd door 2 AM96ers.Normaal zijn het er 3.Deze trein zat al vanaf Antwerpen Centraal behoorlijk vol.Voorts vind ik het schandalig dat men geen M6 rijtuigen inzet als er in Gent grote evennementen plaatsvinden en hier bedoel ik I LOVE TECHNO mee.
Lukas
Gisteren werd trein 1840 verzekerd door 2 AM96ers.Normaal zijn het er 3.Deze trein zat al vanaf Antwerpen Centraal behoorlijk vol.Voorts vind ik het schandalig dat men geen M6 rijtuigen inzet als er in Gent grote evennementen plaatsvinden en hier bedoel ik I LOVE TECHNO mee.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Misschien is er wel een verband en was een van de ms96 zo vervuild door de aanvoer van het Technovolk dat men het niet meer kon inzetten. Ik heb ooit I11-rijtuigen gezien na de doortocht van deze orkaan - brr...Lukas schreef:Hoi,
Lukas
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Deze heeft heel de dag met 2 DMT'S gereden.overweg13 schreef:Misschien is er wel een verband en was een van de ms96 zo vervuild door de aanvoer van het Technovolk dat men het niet meer kon inzetten. Ik heb ooit I11-rijtuigen gezien na de doortocht van deze orkaan - brr...Lukas schreef:Hoi,
Lukas
IC 2227 werd gereden met HLE 2746, deze vertrok met een vertraging van 20 min. in station Denderleeuw richting Gent-Sint-Pieters.
E4120 werd wegens een accident op de L66 verzekerd door één Bordeauxrood Klassiekske. Het was de 226 die deze taak uitzonderlijk voor zijn rekening mocht nemen. Van in Kortrijk waren al zijn skaigroene zetels al ingenomen. Normaalgezien is dit M4+21.
E689/E1670/E1691 en E672 werden door ditzelfde accident verzekerde door twee Bordauxrode Klassiekskes i.p.v. één Bordeauxrood/gemoderniseerd stel. Hun nummers waren 235 en 224. Ik zat in de 235.
E689/E1670/E1691 en E672 werden door ditzelfde accident verzekerde door twee Bordauxrode Klassiekskes i.p.v. één Bordeauxrood/gemoderniseerd stel. Hun nummers waren 235 en 224. Ik zat in de 235.
5336:reed vandaag met 1 break ipv 2
2338:rijdt al sinds vorige week maandag met 2x hle 27 (aan de uiteinden )
ipv 1 hle 27 en 1 M6 stuurrijtuig
2338:rijdt al sinds vorige week maandag met 2x hle 27 (aan de uiteinden )
ipv 1 hle 27 en 1 M6 stuurrijtuig
-
Vandaag heb ik opgemerkt dat op sommige IC-A ritten de loc aan niet aan de kant van de kust hang maar wel het stuurrijtuig. Als ik het goed voor heb zijn er 3 rammen die ik op die manier zien passeren heb.

waarschijnlijk hebben ze daar een paar treinen via de lijn 50 tot in brussel-noord en dan zo door laten rijden richting leuven. maar dan richting oostende gewoon laten door rijden waardoor ze wellicht een driehoek hebben kunnen maken
Laatst gewijzigd door loic1811 op 17 nov 2012, 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Vandaag deed de 332 E2319 gans alleen. Normaalgezien moeten dit twee Breaks zijn.
Vandaag werden E671 (Kortrijk 21:00 - Brugge 21:53) en E692 (Brugge 22:07 - Kortrijk 23:00) met twee i.p.v. drie Klassiekskes gereden.
De meer aandachtige lezers onder jullie zullen zich ongetwijfeld nu niet afvragen waarom deze treinen met twee i.p.v. drie stellen werden gereden, maar wel waarom deze treinen mét drie stellen worden gereden. Wel, dat is heel eenvoudig. Deze stellen hebben ze nodig in Gent-Sint-Pieters. Vermits de stellen van E692 bij aankomst in Kortrijk aan de stellen van E691 worden gekoppeld en verder rijden naar Gent-Sint-Pieters als E4123, eidigen deze hun dagtaak in Gent-Sint-Pieters!
De nummers van deze twee stellen waren 705 (kant kust) en 235 (kant binnenland).
De meer aandachtige lezers onder jullie zullen zich ongetwijfeld nu niet afvragen waarom deze treinen met twee i.p.v. drie stellen werden gereden, maar wel waarom deze treinen mét drie stellen worden gereden. Wel, dat is heel eenvoudig. Deze stellen hebben ze nodig in Gent-Sint-Pieters. Vermits de stellen van E692 bij aankomst in Kortrijk aan de stellen van E691 worden gekoppeld en verder rijden naar Gent-Sint-Pieters als E4123, eidigen deze hun dagtaak in Gent-Sint-Pieters!
De nummers van deze twee stellen waren 705 (kant kust) en 235 (kant binnenland).
Klopt, wij, de rangeerders van Kortrijk die de nacht hebben moeten deze koppelen. Volgende week maandag en dinsdag zal ik deze moeten koppelen.Retard schreef:Vandaag werden E671 (Kortrijk 21:00 - Brugge 21:53) en E692 (Brugge 22:07 - Kortrijk 23:00) met twee i.p.v. drie Klassiekskes gereden.
Wat wel raar is, is dat er de vrijdag twee stellen op E691 zitten, daar het van maandag tot en met donderdag maar één stel is.260689 schreef:Klopt, wij, de rangeerders van Kortrijk die de nacht hebben moeten deze koppelen. Volgende week maandag en dinsdag zal ik deze moeten koppelen.Retard schreef:Vandaag werden E671 (Kortrijk 21:00 - Brugge 21:53) en E692 (Brugge 22:07 - Kortrijk 23:00) met twee i.p.v. drie Klassiekskes gereden.
Overigens zijn er dat wel heel weinig Klassiekskes die overnachten in Kortrijk. Weet je toevallig ook niet van waar het enige Klassiekske komt dat in het weekend door Kortrijk wordt ingezet op Kortrijk-Zeebrugge? De twee van Brugge zijn de eerste twee die de vrijdag ervoor E670 deden.
Zal er volgend weekend eens op letten.Retard schreef:Wat wel raar is, is dat er de vrijdag twee stellen op E691 zitten, daar het van maandag tot en met donderdag maar één stel is.260689 schreef:Klopt, wij, de rangeerders van Kortrijk die de nacht hebben moeten deze koppelen. Volgende week maandag en dinsdag zal ik deze moeten koppelen.Retard schreef:Vandaag werden E671 (Kortrijk 21:00 - Brugge 21:53) en E692 (Brugge 22:07 - Kortrijk 23:00) met twee i.p.v. drie Klassiekskes gereden.
Overigens zijn er dat wel heel weinig Klassiekskes die overnachten in Kortrijk. Weet je toevallig ook niet van waar het enige Klassiekske komt dat in het weekend door Kortrijk wordt ingezet op Kortrijk-Zeebrugge? De twee van Brugge zijn de eerste twee die de vrijdag ervoor E670 deden.
Wegens werken werd E3619 met M6+27 gereden i.p.v. een Break. E3642 werd met Deense neuzen i.p.v. 27+M6 gereden.
Er waren trouwens reizigers die dachten dat er een trein onspoord was.
Er waren trouwens reizigers die dachten dat er een trein onspoord was.
Vandaag werd E692 verzekerd door twee Klassiekskes i.p.v. drie. Deze waren wel allebei rood.
Op E837 hing de ADX vooraan en de loc achteraan. Normaalgezien is dit andersom. Omdat dit de IC C en de IR f betreft, is dit natuurlijk niet zo erg en eigenlijk zelfs beter voor Oostende.
Op E837 hing de ADX vooraan en de loc achteraan. Normaalgezien is dit andersom. Omdat dit de IC C en de IR f betreft, is dit natuurlijk niet zo erg en eigenlijk zelfs beter voor Oostende.