Pagina 83 van 187
Re: Fyra.
Geplaatst: 27 dec 2012, 20:08
door dentheo
Cipallieter schreef: Het viel mij op dat er tijdens het rijden vrij regelmatig een harde klap te horen was alsof er iemand met een heel zwaar voorwerp tegen het rijtuig sloeg. Dit deed zich meestal voor wanneer de trein in Nederland in een tunnel of een sleuf reed. Van zodra we in Belgiƫ waren was het geluid niet meer te horen. De trein arriveerde in Antwerpen met een vertraging van 13 minuten.
Iemand enig idee wat dit geluid zou kunnen geweest zijn?
Rijtuig 37 ??? Volgens mij klep die verselucht toevoer afsluit in de airco om klapperende trommelvliezen te vermijden ?
Ik heb echter nog geen bevestiging gekregen dat de Fyra die kleppen heeft.
Indien wel, dan zijn op dat rijtuig waarschijnlijk de rubberen strippen weggevlogen die die klap moeten dempen.
Of de servomotoren op de luchtkleppen zijn totaal ontregeld. Ik hoorde het ook in Belgie...op de heenrit..
Re: Fyra.
Geplaatst: 27 dec 2012, 21:00
door Cipallieter
dentheo schreef:
Rijtuig 37 ???
...
Neen, ik zat in rijtuig 36.
Re: Fyra.
Geplaatst: 27 dec 2012, 21:51
door AlexNL
De klappen zijn te horen in alle rijtuigen, het zijn inderdaad luchtinlaatkleppen. Deze sluiten bij het binnengaan van een tunnel. Het volume van die klappen verschilt per treinstel, bij sommige moet dit nog worden "afgeregeld". Zou een stukje nawerk zijn...
In treinstel 4806 is het heel erg, in 4811 is het acceptabel (je hoort het wel, maar het is een doffe bons ipv een harde klap). Het schijnt het beste te zijn in de 4808.
Re: Fyra.
Geplaatst: 28 dec 2012, 00:49
door Hobbes
Voor zover ik weet is men rubbers aan het aanbrengen op die kleppen zodat het lawaai drastisch zal verminderd worden. Volgens een instructeur te FN is men ongeveer halverwege met de installatie, dus die toestand zou snel moeten verbeteren.
Re: Fyra.
Geplaatst: 28 dec 2012, 01:38
door AlexNL
Evenzogoed blijft het natuurlijk uitermate slordig dat dat er niet af-fabriek al op zat. Het past echter wel mooi in de bij mij inmiddels lange rij met V250-teleurstellingen.
Re: Fyra.
Geplaatst: 28 dec 2012, 06:25
door K V B
bobke schreef:K V B schreef:
De Chinesen hebben die treinen juist in Europa en Japan gekocht...
Nee, ze hebben overeenkomsten met treinfabrikanten als Siemens, Bombardier etc om mee te helpen met het bouwen (delen van technologie etc) van treinen.
De chinezen bouwen zelf hun treinen hoor .
De eindassemblage heeft inderdaad grotendeels in China plaatsgevonden, maar wel met veel Europese onderdelen. Of hoe denk je dat Duitsland er in slaagt om een positieve handelsbalans met China te hebben?
Re: Fyra.
Geplaatst: 28 dec 2012, 06:29
door TGr79
AlexNL schreef:Evenzogoed blijft het natuurlijk uitermate slordig dat dat er niet af-fabriek al op zat. Het past echter wel mooi in de bij mij inmiddels lange rij met V250-teleurstellingen.
Blij dat jouw dag weer goed is. Een dag niet gemopperd op het spoor is voor jou zo te zien een dag niet geleefd. Wel eens in een railjet gezeten? Daar hoor je die klappen net zo goed, bij de ene stam erger dan bij de andere.
Re: Fyra.
Geplaatst: 28 dec 2012, 10:21
door FLV-FGSP
Aan een trein die zolang is getest (3 jaar in Belgiƫ, 3,5 jaar in Nederland) mag gewoon niet zoveel mankeren.
Re: Fyra.
Geplaatst: 28 dec 2012, 11:51
door dentheo
Dat bonzen zal nog wel niet boven op de lijst staan...zorg eerst maar voor die dingen die vertraging en uitval veroorzaken...
Alles op zijn beurt.
Re: Fyra.
Geplaatst: 29 dec 2012, 13:42
door neigezug
Dus met slechte kleppen, kan Fyra nog gevaarlijk zijn voor onze oortjes.Het falen van dit systeem kan wel lijden tot (definitieve) gehoorschade.
Re: Fyra.
Geplaatst: 29 dec 2012, 14:17
door Tijgernoot
hle2127 schreef:vandaag waren er weer eens problemen met de fyra weer deur problemen trein 9220 werd beperkt tot brussel-noord.
Ik zat in deze trein, het waren echter geen deurproblemen maar tractieproblemen: de trein lukte het niet om vaart te maken en moest daarom zowel op Amsterdam C als Schiphol gereset worden. De rest van de reis ging verder probleemloos.
Re: Fyra.
Geplaatst: 29 dec 2012, 15:09
door loic1811
Oei dan heb ik verkeerde info gekregen van de passagiers ... Die hadden een trein gemist naar frankrijk en ik vroeg de reden van de vertraging .En ik kreeg dat dus als antwoord

Re: Fyra.
Geplaatst: 05 jan 2013, 10:06
door TGr79
neigezug schreef:Dus met slechte kleppen, kan Fyra nog gevaarlijk zijn voor onze oortjes.Het falen van dit systeem kan wel lijden tot (definitieve) gehoorschade.
Geloof je het zelf? En 200 km/h rijden, ook door tunnels waar ontmoetingen met andere treinen voorkomen, in een rijtuig waarvan de ramen open kunnen (bij DB nog steeds mogelijk), zou het dan niet zijn.
En verdiep je eens in het verschil tussen lijden en leiden.
Re: Fyra.
Geplaatst: 05 jan 2013, 11:17
door FLV-FGSP
Re: Fyra.
Geplaatst: 05 jan 2013, 11:20
door jotie
Vermoedelijke reactie van Bart Crols: "Ja, kijk, de sporen zijn nog steeds niet gewend aan de Fyra. Geef ze nog wat tijd."