BENELUX
Re: BENELUX
Gisteren en vandaag een rijtuig gezien in 1e positie dat oorspronkelijk een 1e klasse was (binneninrichting, blauwe lijnen boven en onder de ruiten), maar waarop duidelijk "2" geschilderd was. Leek me dus (semi-)permanent gedeclasseerd.
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
- Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND
Re: BENELUX
Er is een Benelux-stam uitelkaar getrokken, en die rijtuigen zijn voor de huidige stammen gebruikt. Omdat er niet genoeg rijtuigen tweede klas zijn, zijn er één of twee stammen die een extra eerste klas rijtuig hebben, die men tijdelijk declasseert.
Zo zou het dus moeten gaan.
Zo zou het dus moeten gaan.
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
- Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND
Re: BENELUX
2842 van NMBS is gehuurd door NS om te testen met nieuwe stam rijtuigen, waaronder een stuurstand BDs. Echter, de BDs wordt enkel en alleen gezien als rijtuig, en zal niet als stuurrijtuig gebruikt gaan worden vanwege hoge kosten ombouw daarvoor. De teststam is geheel geel/blauw, zoals die vanaf 14 december zou moeten rondbollen.
Re: BENELUX
Het is weldegelijk de bedoeling om de BDs als stuurstand te gaan gebruiken, eens de Benelux via de HSL4 en Breda zal rijden, waar zal moeten kopgemaakt worden.The_Knitter schreef:2842 van NMBS is gehuurd door NS om te testen met nieuwe stam rijtuigen, waaronder een stuurstand BDs. Echter, de BDs wordt enkel en alleen gezien als rijtuig, en zal niet als stuurrijtuig gebruikt gaan worden vanwege hoge kosten ombouw daarvoor. De teststam is geheel geel/blauw, zoals die vanaf 14 december zou moeten rondbollen.
spoorwegrealist
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
- Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: BENELUX
*kick*
Vanaf 25/11 komt er een gereviseerde Benelux-stam (geel/blauw) te rijden in de volgende samenstelling:
Bpmbdzf7 - Bpmz10 - Bpmdz8 - Avmz9 - Bpmz10 - Bpmze10. (oftewel BDs-B-Bf-A-B-B)
met
A rijtuig 1e klas
B rijtuig 2e klas
p rijtuig met middengang geklimatiseerd
v rijtuig met zijgang geklimatiseerd
m rijtuig langer dan 24,5m
z rijtuig met statische omzetter
b rijtuig geschikt voor rolstoelvervoer
d rijtuig geschikt voor fietsvervoer
f stuurrijtuig
e eindrijtuig (met module voor de vertaling van de Duitse deursluiting (loc) en de Nederlandse deursluiting (rijtuig)
7/8/9/10: Aantal fictieve coupes.
Bron: Somda.nl
Vanaf 25/11 komt er een gereviseerde Benelux-stam (geel/blauw) te rijden in de volgende samenstelling:
Bpmbdzf7 - Bpmz10 - Bpmdz8 - Avmz9 - Bpmz10 - Bpmze10. (oftewel BDs-B-Bf-A-B-B)
met
A rijtuig 1e klas
B rijtuig 2e klas
p rijtuig met middengang geklimatiseerd
v rijtuig met zijgang geklimatiseerd
m rijtuig langer dan 24,5m
z rijtuig met statische omzetter
b rijtuig geschikt voor rolstoelvervoer
d rijtuig geschikt voor fietsvervoer
f stuurrijtuig
e eindrijtuig (met module voor de vertaling van de Duitse deursluiting (loc) en de Nederlandse deursluiting (rijtuig)
7/8/9/10: Aantal fictieve coupes.
Bron: Somda.nl
Re: BENELUX
Vanaf de nieuwe dienstregeling gaat de Benelux dus rijden met 1A-rijtuig i.p.v. 2. Op de meeste momenten waarschijnlijk meer dan voldoende, maar als je de Benelux neemt tijdens de spits (b.v. de huidige IC1250) dan kom je niet toe met 1 rijtuig (en een extra B zoals tijdens de zomervakantie zou ook geen kwaad kunnen)
Re: BENELUX
Maar er zal vanaf december waarschijnlijk een pak minder volk opzitten. Voor Antwerpen-Brussel te doen wordt deze trein immers een stuk minder interessant door de omweg langs de luchthaven. Hij zal eerder de bezetting hebben van de huidige Antwerpen-De Panne, en dan kom je met 1 A-rijtuig ruim toe.Terminus schreef:Vanaf de nieuwe dienstregeling gaat de Benelux dus rijden met 1A-rijtuig i.p.v. 2. Op de meeste momenten waarschijnlijk meer dan voldoende, maar als je de Benelux neemt tijdens de spits (b.v. de huidige IC1250) dan kom je niet toe met 1 rijtuig (en een extra B zoals tijdens de zomervakantie zou ook geen kwaad kunnen)
Re: BENELUX
Maar je zit wel nog met de internationale reizigers, die net vaker eerste klasse kiezen.
Re: BENELUX
Komen de Nederlanders ook niet met hun Loc op onze sporen rijden?
http://www.railcolor.net/index.php?nav=1405330&lang=1
http://www.railcolor.net/index.php?nav=1405330&lang=1
-
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
- Locatie: Delfshaven
Re: BENELUX
Ik ben ook wel benieuwd wat de locomotief nu precies in België heeft te zoeken en heb de vraag daarom uitgezet op Somda, mogelijk dat daar iemand wel een antwoord weet.
Re: BENELUX
Het lijkt me vooral handig om ze achter de hand te hebben voor het geval dat een Benelux-Traxx defect blijkt te zijn op de Watergraafsmeer. Een geelblauwe Traxx ervoor als 'noodoplossing' oogt toch net iets beter dan 'Rijdt vandaag niet'. 

Re: BENELUX
Ik snap niet goed waarom dit zo verbazingwekkend is...
Bombardier heeft een nieuwe software voor de traxx, die wordt gehomologeerd in België. Resultaat: alle traxxen van die versie mogen in België rondrijden, ongeacht hun kleurstelling of nummer.
Bombardier heeft een nieuwe software voor de traxx, die wordt gehomologeerd in België. Resultaat: alle traxxen van die versie mogen in België rondrijden, ongeacht hun kleurstelling of nummer.
Re: BENELUX
Het was een homologatierit voor de NS Traxx-en 186 001 - 186 019 om te mogen rijden in België. NS heeft altijd gewenst om met hun Traxx-en in België te rijden maar het was er nooit van gekomen. Het wel verwonderend aangezien deze 186-en aangeschaft werden voor de binnenlandse diensten.
Re: BENELUX
Volgens mijn schatting zit NS ruim in de traxxen, er komt er elke week eentje van Bombardier.
Dat ze die willen gebruiken is niet onlogisch.
Mits een software swap kan het kruisje, over de B, eraf in het raster.
Dat ze die willen gebruiken is niet onlogisch.
Mits een software swap kan het kruisje, over de B, eraf in het raster.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide