Oh ja natuurlijk, dat hebben ze in Nederland niet...treop schreef:...er komt heus wel meer bij kijken dan een paar nieuwe kabeltjes trekken en nieuwe stoelen te plaatsen hoor. iedereen weet wel dat er kinderziektes zijn...

Oh ja natuurlijk, dat hebben ze in Nederland niet...treop schreef:...er komt heus wel meer bij kijken dan een paar nieuwe kabeltjes trekken en nieuwe stoelen te plaatsen hoor. iedereen weet wel dat er kinderziektes zijn...
Pardon, maar die treinen worden daar met MIJN belastingsgeld gerenoveerd. En ik wil waar voor mijn geld. Als ik dan zie dat het in andere landen beter en sneller kan, dan zal ik dat ook aanklagen, desnoods tot in den treure toe. 'Ga daar wonen' is natuurlijk een uitermate zwakke standaardrepliek die uit de kast gehaald wordt iedere keer aangehaald wordt hoe iets in het buitenland beter geregeld lijkt te zijn, of beter lijkt te verlopen. ik wil niet naar daar verhuizen, ik wil dat men hier van hen LEERT. Da's echt niet verboden hoor!sorry dat ik het zeg, maar als sommige mensen toch zoveel kritiek hebben, soliciteer dan voor een job in de CW en kom es proeven van de modernisatie. altijd dat geleuter over sneller daar en trager hier. het is nu eenmaal zo. er komt heus wel meer bij kijken dan een paar nieuwe kabeltjes trekken en nieuwe stoelen te plaatsen hoor. iedereen weet wel dat er kinderziektes zijn maar stop aub met dat mekkeren over dat het in nederland wel gaat en ier niet. ga desnoods daar wonen!
Wat hebben die tarieven te maken met de snelheid waaraan gerenoveerd wordt?Ik stel voor dat we hier dezelfde treintarieven als in Nederland gaan hanteren, dan komt dat allemaal heeeuuus wel in orde.
Er gebeuren nog wel andere zaken ook dan alleen de modernisatie van de break, die ploegen dat daar aan werken willen ook wel eens verlof, worden ook wel eens ziek en zo meer.Teach2 schreef:Pardon, maar die treinen worden daar met MIJN belastingsgeld gerenoveerd. En ik wil waar voor mijn geld. Als ik dan zie dat het in andere landen beter en sneller kan, dan zal ik dat ook aanklagen, desnoods tot in den treure toe. 'Ga daar wonen' is natuurlijk een uitermate zwakke standaardrepliek die uit de kast gehaald wordt iedere keer aangehaald wordt hoe iets in het buitenland beter geregeld lijkt te zijn, of beter lijkt te verlopen. ik wil niet naar daar verhuizen, ik wil dat men hier van hen LEERT. Da's echt niet verboden hoor!sorry dat ik het zeg, maar als sommige mensen toch zoveel kritiek hebben, soliciteer dan voor een job in de CW en kom es proeven van de modernisatie. altijd dat geleuter over sneller daar en trager hier. het is nu eenmaal zo. er komt heus wel meer bij kijken dan een paar nieuwe kabeltjes trekken en nieuwe stoelen te plaatsen hoor. iedereen weet wel dat er kinderziektes zijn maar stop aub met dat mekkeren over dat het in nederland wel gaat en ier niet. ga desnoods daar wonen!
Je lijkt je persoonlijk aangevallen te voelen, wel, leg dan eens uit waarom het hier vier tot vijf keer zo lang duurt dan in Nederland. 'Kinderziektes' vind ik al lang geen reden meer, ze zijn nu bijna 5 jaar bezig. Het vele werk dat er aan een stel is ook niet, want dat is in andere landen niet anders. Dat de renovatie hier grondiger is dan in Nederland ook al niet, want het is omgekeerd: de Koplopers zijn een stuk grondiger gerenoveerd dan de breaks, met compleet nieuwe interieurs, airco en zelfs internet! Dus wat is dan wel de reden? Er moet toch een reden zijn, niet? Wel, ik ben echt benieuwd. Tot nu toe heb ik nog geen enkele degelijke reden gehoord waarom het hier vier tot vijf keer zo lang moet duren. Geef mij een AANVAARDBARE reden, en ik stop met zagen.
Dit komt misschien hard over, maar ik vind het enorm frustrerend om dit geklungel te aanschouwen, en dan te zien hoe een deel van de mensen het maar gewoon normaal lijkt te vinden, terwijl anderen zich achter excuses verschuilen.
En dat is in het buitenland niet het geval?Er gebeuren nog wel andere zaken ook dan alleen de modernisatie van de break, die ploegen dat daar aan werken willen ook wel eens verlof, worden ook wel eens ziek en zo meer.
Neen, hebben wij allemaal pech, want dat kost ons handen vol geld! Het is trouwens niet 'wat trager', het is vijf keer zo traag!Dat het daar misschien wat trager gaat ja se, als je dat niet kan aanvaarden heb je zelf pech
Nogmaals, CW Mechelen is heus niet de enige grote werkplaats voor spoorvoertuigen. Als daar veel in papieren rompslomp verloren gaat, ligt dat aan de organisatie van de CW Mechelen, en moet daar iets aan gedaan worden!CW Mechelen is een grote werkplaats met ontzettend veel wisselstukken, als er ergens in de (papier)ketting iets misloopt heeft dat ook gevolg voor de rest dat volgt, zo kan ik je verhalen vertellen maar dat ga ik je besparen
Nogmaals, geef mij een aanvaardbare reden waarom het zo traag gaat, en ik stop met zagen. Ik heb deze nog steeds niet gezien.Zoals treop zei, als u beter kan dan ons mag u altijd eens een weekje komen mee werken
1 zin zegt alles hierTeach2 schreef: ligt dat aan de organisatie van de CW Mechelen, en moet daar iets aan gedaan worden!
Dan wordt het toch dringend tijd daar iets aan te doen? Gelukkig is men eindelijk begonnen met de efficiëntie in werkplaatsen te meten. Als dat deftig gebeurd zal er wel heel wat aan het licht komen...Robin schreef:1 zin zegt alles hierTeach2 schreef: ligt dat aan de organisatie van de CW Mechelen, en moet daar iets aan gedaan worden!.
Zelf initiatief nemen word er niet beloofd, integendeel zelfs dus blijven ze maar verder prutsen
Ah? Toch een sprankeltje hoop dan? Wordt er in die metingen ook vergeleken met het buitenland, of mag dat weer niet van de vakbonden?Gelukkig is men eindelijk begonnen met de efficiëntie in werkplaatsen te meten.
Elk land heeft zo zijn eigen systeem, dat is net al die eeuwen de verdediging geweest om firma's uit het buitenland af te weren.Teach2 schreef:En dat is in het buitenland niet het geval?.Er gebeuren nog wel andere zaken ook dan alleen de modernisatie van de break, die ploegen dat daar aan werken willen ook wel eens verlof, worden ook wel eens ziek en zo meer.
Daar heb ik ook al aan gedacht... Om te verhuizen, bedoel ik. Natuurlijk komt er meer bij kijken dan slechts wat draadjes en stoelen, maar dat is echt niet anders bij de Nederlandse stellen, integendeel. De reconversie die die stellen daar ondergaan, is echt nog wel een stukje ingrijpender dan wat Mechelen presteert. Want ook na de modernisering is de vernieuwde break maar een triestige verschijning. Natuurlijk hebben de technici die het werk uitvoeren daar niets op te zeggen, maar de vernieuwde break is in veel gevallen een achteruitgang voor de gebruikers. Mogen we dan wat teleurgesteld zijn?treop schreef:sorry dat ik het zeg, maar als sommige mensen toch zoveel kritiek hebben, soliciteer dan voor een job in de CW en kom es proeven van de modernisatie. altijd dat geleuter over sneller daar en trager hier. het is nu eenmaal zo. er komt heus wel meer bij kijken dan een paar nieuwe kabeltjes trekken en nieuwe stoelen te plaatsen hoor. iedereen weet wel dat er kinderziektes zijn maar stop aub met dat mekkeren over dat het in nederland wel gaat en ier niet. ga desnoods daar wonen!
sorry voor de mensen op wiens tenen ik trap!
Haarlem doet het schadewerk aan al(!) het materieel van de NS. Ook toen al het VIRM liet afweten, moest alles naar Haarlem om iets aangepast te krijgen.Robin schreef:
Er gebeuren nog wel andere zaken ook dan alleen de modernisatie van de break, die ploegen dat daar aan werken willen ook wel eens verlof, worden ook wel eens ziek en zo meer.
Het groot onderhoud van de MR96, TBL1+, onderhoud M6?, modernisatie MR800....
Zo ontzettend veel volk werkt niet aan de rijtuigen hoor, er is in de grootste werf veel volk ja tot als je gaat zien wat hun functie is, dan zou je nog verschieten.
Nja, da's inderdaad een beetje het rare eraan:grote B klein pree schreef:ik heb zelf in de cw gewerkt en hoor van ex collega's niks dan slechte dingen over de manier waarop er tegenwoordig gewerkt word .
een tweeledig stel (66-79) waaraan volgens mij veel meer werd gemoderniseerd als aan een break stond ongeveer 60 dagen binnen. een break heeft wel 1 kast meer , maar toch ...