Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
260689

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door 260689 »

Retard schreef:Vandaag werd E692 verzekerd door twee Klassiekskes i.p.v. drie. Deze waren wel allebei rood.
Op E837 hing de ADX vooraan en de loc achteraan. Normaalgezien is dit andersom. Omdat dit de IC C en de IR f betreft, is dit natuurlijk niet zo erg en eigenlijk zelfs beter voor Oostende.
Die hebben we vannacht getriangeld.
692 heeft gekoppeld met stelletje dat al aan perron stond. 3x2 ipv 4x2 (op vrijdag is het 5x2) trein word dan 4123 naar gent.
Retard

Bericht door Retard »

Vandaag bestond E692 weer uit twee i.p.v. drie stellen. Deze waren 227 (kant binnenland) en 744 (kant kust).
E1840 werd geduwd door de 2734 i.p.v. een HLE 18. Ik hoop dat dit bij de nieuwe dienstregeling vaste samenstelling wordt, zodat we elke dag weer een 27 in Oostende zien.
wva

Bericht door wva »

Gisterenvoormiddag twee thalys stellen gekoppeld tussen Brussel en Amsterdam. Ik vermoed dat men in Brussel problemen had bij het ontkoppelen?

Trouwens ik vond het een rare dag voor Thalys. In de namiddag op 15 minuten tijd twee maal een volle Thalys richting antwerpen te Duffel.
Retard

Bericht door Retard »

Vandaag bestond E1531 uit één ram M6'sen i.p.v. twee. Er stond in Brugge nog een gedeelte klaar om naar Blankenberge te rijden.
Retard

Bericht door Retard »

Gisteren werd E961 Brugge 11:06 naar Zeebrugge met twee i.p.v. één klassiekske gereden. Hun nummers waren 979 en 743.
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

P7953 (Geraardsbergen - Gent-Sint-Pieters) via Denderleeuw en L50A werd deze morgen gereden met 2 Desiro's in plaats van 2 klassieke motorstellen. Ook was er een probleem in de Desiro's dat er na een paar minuten een alarmtoon ging die bleef gaan gedurende een aantal seconden, dit verschillende keren, ik denk zo een tien keer tussen Ninove en Denderleeuw.
nahoj

Bericht door nahoj »

Stijn91 schreef:P7953 (Geraardsbergen - Gent-Sint-Pieters) via Denderleeuw en L50A werd deze morgen gereden met 2 Desiro's in plaats van 2 klassieke motorstellen. Ook was er een probleem in de Desiro's dat er na een paar minuten een alarmtoon ging die bleef gaan gedurende een aantal seconden, dit verschillende keren, ik denk zo een tien keer tussen Ninove en Denderleeuw.
Weet je nog om welk(e) stel(len) het ging?
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

nahoj schreef:
Stijn91 schreef:P7953 (Geraardsbergen - Gent-Sint-Pieters) via Denderleeuw en L50A werd deze morgen gereden met 2 Desiro's in plaats van 2 klassieke motorstellen. Ook was er een probleem in de Desiro's dat er na een paar minuten een alarmtoon ging die bleef gaan gedurende een aantal seconden, dit verschillende keren, ik denk zo een tien keer tussen Ninove en Denderleeuw.
Weet je nog om welk(e) stel(len) het ging?
08025 en 08027, ik stond in de 08027 recht.
Retard

Bericht door Retard »

Vandaag werd E692 met één Klassiekske gereden i.p.v. drie. Zijn nummer was 186. E691 werd daarintegen met drie klassiekskes gereden, terwijl dat er normaal maar één is. Het nummer van het laatste stel was 660. E671, die normaalgezien E692 moet worden, is in Brugge blijven staan. Waarom weet ik niet. Misschien dat ze van E670/E691 de stellen niet losgekoppeld kregen, en dat ze dit maar als oplossing hebben gekozen.
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

Vandaag ging weer die irritante toon, blijkbaar is het al 3 dagen, dus ik denk vrijdag, gisteren en vandaag. De TBG's deze morgen wisten zelf niet dat het al 3 dagen was en wisten niet hoe ze het konden stoppen.
Steven

Bericht door Steven »

Stijn91 schreef:Vandaag ging weer die irritante toon, blijkbaar is het al 3 dagen, dus ik denk vrijdag, gisteren en vandaag. De TBG's deze morgen wisten zelf niet dat het al 3 dagen was en wisten niet hoe ze het konden stoppen.

Wat bedoel je juist? een herhalende zoemer? allicht heeft er weer een flauwe plezante op de hulp knop geduwd. Bestaat ook in MS, i11, MS96
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

Steven schreef:
Stijn91 schreef:Vandaag ging weer die irritante toon, blijkbaar is het al 3 dagen, dus ik denk vrijdag, gisteren en vandaag. De TBG's deze morgen wisten zelf niet dat het al 3 dagen was en wisten niet hoe ze het konden stoppen.

Wat bedoel je juist? een herhalende zoemer? allicht heeft er weer een flauwe plezante op de hulp knop geduwd. Bestaat ook in MS, i11, MS96
Het is een alarmtoon denk ik dat ongeveer 15 a 20 seconden gaat en dan is er weer een pauze van ongeveer een minuut (reistijd Ninove - Denderleeuw is 9 min. en het alarm ging 9 keer af). Het is een vrij irritant geluid.
Steven

Bericht door Steven »

dat is dus iemand die effectief op die hulpknop geduwd heeft, de TBG kan dit tijdelijk opheffen aan elk platform waar er een bedieningspaneel is van dat systeem, de volledige uitschakeling kan pas op de plaats waar er geduwd geweest is, als je dus 4 desiro's hebt, of 4 x MS96, kan dat dus even duren. Zeker bij de desiro indien het in een motorstel is waar de de tbg op dat moment niet aanwezig was.
Op het optisch paneeltje ziet de TBG door middel van pijltjes in welke richting hij moet gaan, knipperen beide pijltjes dan is dat de plaats waar er is geduwd op de hulpknop.
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

Steven schreef:dat is dus iemand die effectief op die hulpknop geduwd heeft, de TBG kan dit tijdelijk opheffen aan elk platform waar er een bedieningspaneel is van dat systeem, de volledige uitschakeling kan pas op de plaats waar er geduwd geweest is, als je dus 4 desiro's hebt, of 4 x MS96, kan dat dus even duren. Zeker bij de desiro indien het in een motorstel is waar de de tbg op dat moment niet aanwezig was.
Op het optisch paneeltje ziet de TBG door middel van pijltjes in welke richting hij moet gaan, knipperen beide pijltjes dan is dat de plaats waar er is geduwd op de hulpknop.
Waar staat dat optisch paneel?
Steven

Bericht door Steven »

Dat paneel staat in een kast met glazen deurtje in de meeste gevallen (MS96, Desiro) altijd nabij een platform naar buiten toe.

enkel toegankelijk voor personeel dus.
Plaats reactie