Pagina 84 van 146
Re: ETCS in België.
Geplaatst: 20 dec 2019, 13:23
door JHS2013
Tussen Bockstael en Groot-Bijgaarden is sinds deze week ETCS in dienst gegaan. Weet iemand waarom er maar zo’n klein stukje is aangelegd of er een groter stuk aan vast zit ergens en of er meer bij komt?
Re: ETCS in België.
Geplaatst: 20 dec 2019, 17:09
door Freken
JHS2013 schreef: ↑20 dec 2019, 13:23
Tussen Bockstael en Groot-Bijgaarden is sinds deze week ETCS in dienst gegaan. Weet iemand waarom er maar zo’n klein stukje is aangelegd of er een groter stuk aan vast zit ergens en of er meer bij komt?
En op L60 tot net achter Zellik heb ik vandaag opgemerkt
Re: ETCS in België.
Geplaatst: 20 dec 2019, 17:14
door Steve
Ik veronderstel dat ze dat stuk voorrang gegeven hebben omdat daar juist veel treinverkeer samenkomt uit meerdere richtingen, met ook meerdere kruisingen?
Re: ETCS in België.
Geplaatst: 20 dec 2019, 18:38
door Shrek
Steve schreef: ↑20 dec 2019, 17:14
Ik veronderstel dat ze dat stuk voorrang gegeven hebben omdat daar juist veel treinverkeer samenkomt uit meerdere richtingen, met ook meerdere kruisingen?
Dat stuk is voornamelijk de aanzet om (als alles goed gaat) volgend jaar de rest van L60 op ETCS2 te zetten.
Re: ETCS in België.
Geplaatst: 20 dec 2019, 19:47
door JHS2013
ETCS2 zelfs! Ik had al zo’n vermoeden dat het een aanzetje was.
Re: ETCS in België.
Geplaatst: 20 dec 2019, 19:53
door Steven
Inderdaad lijnen 60, 12, en nog ergens een paar moeten tegen eind 2020 ETCS level 2 krijgen. Lijn 86 en een paar Waalse lijntjes krijgen dan ETCS LS
Re: ETCS in België.
Geplaatst: 20 dec 2019, 19:55
door JHS2013
Is er al iets meer bekend over hoe ETCS1LS er uit gaat zien/in zijn werk gaat?
Re: ETCS in België.
Geplaatst: 21 dec 2019, 21:33
door Eimai
JHS2013 schreef: ↑20 dec 2019, 13:23
Tussen Bockstael en Groot-Bijgaarden is sinds deze week ETCS in dienst gegaan. Weet iemand waarom er maar zo’n klein stukje is aangelegd of er een groter stuk aan vast zit ergens en of er meer bij komt?
Ze zijn zo stukjes aan het doen die geen level 2 gaan krijgen in de volgende jaren. Eens level 2 op grote schaal wordt uitgerold gaat de rest snel ingevuld worden.
Re: ETCS in België.
Geplaatst: 22 dec 2019, 08:58
door Tim
JHS2013 schreef: ↑20 dec 2019, 19:55
Is er al iets meer bekend over hoe ETCS1LS er uit gaat zien/in zijn werk gaat?
Beetje zoals TBL1+ in ETCS formaat vermoed ik?
Re: ETCS in België.
Geplaatst: 22 dec 2019, 10:24
door Shrek
JHS2013 schreef:Is er al iets meer bekend over hoe ETCS1LS er uit gaat zien/in zijn werk gaat?
Je ziet op de DMI niets. Op de achtergrond controleert de trein een noodremcurve, die bijna altijd zal zorgen dat hij op tijd stil zal staan voor de wissel achter een rood sein.
Re: ETCS in België.
Geplaatst: 22 dec 2019, 13:14
door JHS2013
Dus niet zoals in Duitsland een algemene doelafstand en snelheid?
Re: ETCS in België.
Geplaatst: 22 dec 2019, 16:09
door Steven
Als je afstand en snelheid kent spreek je gewoon van etcs level 1

Re: ETCS in België.
Geplaatst: 22 dec 2019, 18:14
door JHS2013
Inderdaad, maar de Duitsers gebruiken in LS een algemene doelafstand van 32km en snelheid van 160 bij niet-beperkende seinbeelden en een aangepaste bij beperkende seinbeelden. In ETCS verandert er constant wat dus weet niet of dit nog actueel is. Vandaar mijn vraag
Re: ETCS in België.
Geplaatst: 22 dec 2019, 18:58
door Steven
In etcs level 1 zijn er enkel veranderingen aan eurobakens die hoofdzakelijk aan seinen liggen. Het is pas bij etcs level 2 dat je continue informatie en bijhorend aanpassingen krijgt.
Re: ETCS in België.
Geplaatst: 22 dec 2019, 20:20
door JHS2013
Maar het gaat mij om Limited Supervision