Ice verbinding Brussel Duitsland
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
In de huidige dienstregeling zou deze ICE dus enkele minuten na IC08 (Antwerpen - Luchthaven - Leuven) vertrekken, om vervolgens vlak achter de Thalys naar Duitsland te rijden?
Ik denk dat Antwerpen eerder toevallig de eindhalte is. Ze willen vooral de luchthaven bedienen, maar daar kan je geen trein beëindigen dus moet hij wel verder door. Dan kan je kiezen tussen naar het noorden Antwerpen of naar het zuiden Brussel-Luxemburg. Dan lijkt Antwerpen me wel het nuttigste.
Ja en dat is 1 omloop voor 1 stel (of zou dat kunnen zijn).
Interessant, bedankt. Vreemd is wel dat hierin maar 1 richting wordt beschreven.ovspotter_be schreef: ↑17 jun 2025, 12:05 De aanvraag die NMBS vorige week heeft ingediend voor dezelfde trein (bron) spreekt wel degelijk over startdatum 07/09/2026 en bevat ook een exacte dienstregeling.
-
NMBS heeft de aanvraag ook ingediend als uitbreiding van het bestaande ICE-aanbod terwijl de aanvraag van DB Fernverkehr spreekt van een compleet nieuwe verbinding.
-
- Contacteer:
In theorie is dat inderdaad 1 omloop, maar slechts een kort traject. Te kort voor een internationale ICE, lijkt me, dus ik verwacht eigenlijk dat deze trein in Keulen aan een binnenlandse trein gekoppeld wordt richting het Zuiden, à la Amsterdam - Basel(vroeger)/München(tegenwoordig).rvdborgt schreef: ↑17 jun 2025, 11:56Voorlopig lijkt het om 1 omloop Keulen-Antwerpen te gaan, zie de melding op regul.be.trainlovertje schreef: ↑17 jun 2025, 11:28 Ik stel me de vraag of er ambitie is om deze treinen op termijn door te trekken tot Nederland, al denk ik niet dat er op die manier naar een bijzondere vraag gehandeld kan worden aangezien er al genoeg opties zijn uit Nederland richting Aken/Keulen.
De pauze van 2u in Antwerpen is ook best lang voor zo’n korte route. Of…. Men denkt op lange termijn om deze alsnog naar Rotterdam te sturen?
-
- Contacteer:
Wel, een nieuwe verbinding is toch een uitbreiding? Hangt er een beetje van af hoe je het bekijkt.ovspotter_be schreef: ↑17 jun 2025, 12:51 NMBS heeft de aanvraag ook ingediend als uitbreiding van het bestaande ICE-aanbod terwijl de aanvraag van DB Fernverkehr spreekt van een compleet nieuwe verbinding.
Daarvoor is de aankomsttijd in Brussels Airport te laat, hij zou zo'n 2 uur eerder moeten aankomen om die overstap mogelijk te maken.ovspotter_be schreef: ↑17 jun 2025, 11:53 Zou die stop te Brussels Airport eventueel dienen voor hun samenwerking met Lufthansa (waar Brussels Airlines een dochteronderneming van is) zodat er combinaties trein + vliegtuig kunnen worden aangeboden voor de vele Brussels Airlines vluchten richting Afrika?
Het parlement wil meer hogesnelheidstreinen naar de luchthaven. Dit is dus al een eerste verbinding. Ik ben benieuwd of er nog gaan volgen.
-
-
De eerste zal rond 8:30 op de luchthaven zijn. Perfect voor het US en Africa netwerk van SN dat zo vanaf 10:30 tot +/-12:00 vertrekt.Shrek schreef: ↑17 jun 2025, 15:32Daarvoor is de aankomsttijd in Brussels Airport te laat, hij zou zo'n 2 uur eerder moeten aankomen om die overstap mogelijk te maken.ovspotter_be schreef: ↑17 jun 2025, 11:53 Zou die stop te Brussels Airport eventueel dienen voor hun samenwerking met Lufthansa (waar Brussels Airlines een dochteronderneming van is) zodat er combinaties trein + vliegtuig kunnen worden aangeboden voor de vele Brussels Airlines vluchten richting Afrika?
-
Jaja dat zal wel. Hahahaha. Totdat er ook extra centen nodig zijn voor extra infrastructuur voor die extra treinen - wedden dat het dan opeens HEEL stil wordt?Het parlement wil meer hogesnelheidstreinen naar de luchthaven.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Inderdaad, je hebt gelijk. In mijn herinnering stegen die allemaal rond 9u op, maar het is inderdaad een stuk later.ostbahnhof schreef: ↑17 jun 2025, 18:22De eerste zal rond 8:30 op de luchthaven zijn. Perfect voor het US en Africa netwerk van SN dat zo vanaf 10:30 tot +/-12:00 vertrekt.Shrek schreef: ↑17 jun 2025, 15:32Daarvoor is de aankomsttijd in Brussels Airport te laat, hij zou zo'n 2 uur eerder moeten aankomen om die overstap mogelijk te maken.ovspotter_be schreef: ↑17 jun 2025, 11:53 Zou die stop te Brussels Airport eventueel dienen voor hun samenwerking met Lufthansa (waar Brussels Airlines een dochteronderneming van is) zodat er combinaties trein + vliegtuig kunnen worden aangeboden voor de vele Brussels Airlines vluchten richting Afrika?
Dan lijkt een combinatie ICE + Brussels Airlines wel een aantrekkelijke optie.