Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door nahoj »

Stijn91 schreef:
Steven schreef:
Stijn91 schreef:Vandaag ging weer die irritante toon, blijkbaar is het al 3 dagen, dus ik denk vrijdag, gisteren en vandaag. De TBG's deze morgen wisten zelf niet dat het al 3 dagen was en wisten niet hoe ze het konden stoppen.

Wat bedoel je juist? een herhalende zoemer? allicht heeft er weer een flauwe plezante op de hulp knop geduwd. Bestaat ook in MS, i11, MS96
Het is een alarmtoon denk ik dat ongeveer 15 a 20 seconden gaat en dan is er weer een pauze van ongeveer een minuut (reistijd Ninove - Denderleeuw is 9 min. en het alarm ging 9 keer af). Het is een vrij irritant geluid.
Waren het dezelfde stellen?
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Retard »

Vandaag werd E970/E990 door de 732 verzekerd. Dit is normaal. Het abnormale was dat E971/E991 door de 751 en de 758 werden verzekerd. Je kunt je afvragen waarom dit nodig is. Op beide treinen werden respectievelijk zeven en vijf reizigers geteld. Het is daarom ook dat ze er vanaf maandag uitgaan.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Stijn91 »

nahoj schreef:
Stijn91 schreef:
Het is een alarmtoon denk ik dat ongeveer 15 a 20 seconden gaat en dan is er weer een pauze van ongeveer een minuut (reistijd Ninove - Denderleeuw is 9 min. en het alarm ging 9 keer af). Het is een vrij irritant geluid.
Waren het dezelfde stellen?
Het waren dezelfde stellen, maar nu reden ze op Aalst - Geraardsbergen, het probleem is opgelost, want het alarm ging niet meer af.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Retard »

E692 bestond uit twee i.p.v. drie Klassiekskes. Hun nummers waren 236 en 250. Aan beide kanten stonden de frontseinen aan.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Retard »

E671/692 bestond uit twee i.p.v. drie Klassiekskes. Hun nummers waren 996 en 778. Het rechtereindsein van de 778 toen die E671 verzekerde, werkte niet.
Matthias
Berichten: 225
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Matthias »

P 8220 reed gisteren met maar liefst 6 MW's ipv de gebruikelijke vijf. Heb het twee keer nageteld om helemaal zeker te zijn, maar het waren er wel degelijk zes.
Tevens reed P 8222 vrijdag ook met 3 MW's ipv de gebruikelijke twee.

Het valt mij de laatste tijd ook op dat de L Leuven-Hasselt met steeds meer variërender materiaal rijdt dan vroeger. Meestal werden deze ritten verzekerd door klassiekjes, maar minstens 2 ritten (per richting) worden nu verzekerd door breaks, en nog eens 2 (per richting) door AM 96.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5458
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Steve »

Matthias schreef:P 8220 reed gisteren met maar liefst 6 MW's ipv de gebruikelijke vijf. Heb het twee keer nageteld om helemaal zeker te zijn, maar het waren er wel degelijk zes.
Tevens reed P 8222 vrijdag ook met 3 MW's ipv de gebruikelijke twee.

Het valt mij de laatste tijd ook op dat de L Leuven-Hasselt met steeds meer variërender materiaal rijdt dan vroeger. Meestal werden deze ritten verzekerd door klassiekjes, maar minstens 2 ritten (per richting) worden nu verzekerd door breaks, en nog eens 2 (per richting) door AM 96.
Ik vermoed dat dit komt doordat de Desiro's de meeste diensten (of nu misschien zelfs allemaal?) op de Athus-Meuse overgenomen hebben.

Kan iemand dat bevestigen? En zijn er nu ook extra stellen beschikbaar voor de andere "echte" diesellijnen in het land (en dan denk ik vooral aan de IR Antwerpen-Neerpelt)?
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Stijn91 »

L1762 (Aalst - Geraardsbergen) bestond uit 2 klassiekjes ipv van de 2 Desiro's de laatste weken. L1766 (Aalst - Geraardsbergen) had dezelfde samenstelling als L1762, dus 2 klassiekjes ipv de 2 Desiro's of de 3 klassiekjes die reden toen er nog geen Desiro's waren. 2 klassiekjes op deze trein volstaat niet.
Deze middag aan de TBG gevraagd waarom het weer klassiekjes waren, daar kon hij enkel op zeggen dat er te Desiro's weinig zijn. :roll:
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Retard »

Stijn91 schreef:L1762 (Aalst - Geraardsbergen) bestond uit 2 klassiekjes ipv van de 2 Desiro's de laatste weken. L1766 (Aalst - Geraardsbergen) had dezelfde samenstelling als L1762, dus 2 klassiekjes ipv de 2 Desiro's of de 3 klassiekjes die reden toen er nog geen Desiro's waren. 2 klassiekjes op deze trein volstaat niet.
Deze middag aan de TBG gevraagd waarom het weer klassiekjes waren, daar kon hij enkel op zeggen dat er te Desiro's weinig zijn. :roll:
Meestal informeren ze die gasten dan ook niet over zo'n dingen :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Steven »

Inderdaad als personeel krijg je een trein toegewezen, als dit ander materieel is dan voorzien gaan ze niet heel het verhaal doen waarom dit zo is en niet zoals voorzien, je mag er dus van uitgaan dat de treinbegeleider op dit vlak niet noodzakelijk de juiste info kan geven. Wij krijgen als rijdend personeel niet altijd up to date info daaromtrent. Het maakt dan ook weinig uit om uw dienst normaal te kunnen uitvoeren.
loic1811
Berichten: 1446
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door loic1811 »

gisteren 10/12/2012 reed de p 8092 werd de trein gesleept door een HLE 18 ipv 21
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Stijn91 »

Steven schreef:Inderdaad als personeel krijg je een trein toegewezen, als dit ander materieel is dan voorzien gaan ze niet heel het verhaal doen waarom dit zo is en niet zoals voorzien, je mag er dus van uitgaan dat de treinbegeleider op dit vlak niet noodzakelijk de juiste info kan geven. Wij krijgen als rijdend personeel niet altijd up to date info daaromtrent. Het maakt dan ook weinig uit om uw dienst normaal te kunnen uitvoeren.
Moet je dat als personeel niet weten. Ik ga die trein de komende dagen in het oog houden en ik hoop dat het eenmalig was met 2 klassiekjes.
wva
Berichten: 325
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:45

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door wva »

Vreemde situatie deze namiddag op Antwerpen luchtbal. Een combinatie van 27 + 10 x M6 + 27 met in de midden twee stuurstandrijtuigen tegen elkaar. Ze werden daar ontkoppeld en een stam reed verder, de andere bleef staan.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5482
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door overweg13 »

wva schreef:Vreemde situatie deze namiddag op Antwerpen luchtbal. Een combinatie van 27 + 10 x M6 + 27 met in de midden twee stuurstandrijtuigen tegen elkaar. Ze werden daar ontkoppeld en een stam reed verder, de andere bleef staan.
Zo vreemd zal dat wel niet zijn: vermoedelijk heb je de IR Antwerpen - Luchthaven - De Panne gezien, waarvan de helft in Gent-Sint-Pieters losgekoppeld wordt om dan verder te rijden naar Kortrijk als P-trein.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Steven »

Het kan ook de ic Antwerpen - Charleroi zijn. Ik had opgevangen dat ze in de spits op die verbinding ook met dergelijke samenstellingen gingen rijden.
Plaats reactie