Waren het dezelfde stellen?Stijn91 schreef:Het is een alarmtoon denk ik dat ongeveer 15 a 20 seconden gaat en dan is er weer een pauze van ongeveer een minuut (reistijd Ninove - Denderleeuw is 9 min. en het alarm ging 9 keer af). Het is een vrij irritant geluid.Steven schreef:Stijn91 schreef:Vandaag ging weer die irritante toon, blijkbaar is het al 3 dagen, dus ik denk vrijdag, gisteren en vandaag. De TBG's deze morgen wisten zelf niet dat het al 3 dagen was en wisten niet hoe ze het konden stoppen.
Wat bedoel je juist? een herhalende zoemer? allicht heeft er weer een flauwe plezante op de hulp knop geduwd. Bestaat ook in MS, i11, MS96
Ongewone samenstelling.
Re: gewijzigde samenstelling.
Re: gewijzigde samenstelling.
Vandaag werd E970/E990 door de 732 verzekerd. Dit is normaal. Het abnormale was dat E971/E991 door de 751 en de 758 werden verzekerd. Je kunt je afvragen waarom dit nodig is. Op beide treinen werden respectievelijk zeven en vijf reizigers geteld. Het is daarom ook dat ze er vanaf maandag uitgaan.
Re: gewijzigde samenstelling.
Het waren dezelfde stellen, maar nu reden ze op Aalst - Geraardsbergen, het probleem is opgelost, want het alarm ging niet meer af.nahoj schreef:Waren het dezelfde stellen?Stijn91 schreef:
Het is een alarmtoon denk ik dat ongeveer 15 a 20 seconden gaat en dan is er weer een pauze van ongeveer een minuut (reistijd Ninove - Denderleeuw is 9 min. en het alarm ging 9 keer af). Het is een vrij irritant geluid.
Re: gewijzigde samenstelling.
E692 bestond uit twee i.p.v. drie Klassiekskes. Hun nummers waren 236 en 250. Aan beide kanten stonden de frontseinen aan.
Re: gewijzigde samenstelling.
E671/692 bestond uit twee i.p.v. drie Klassiekskes. Hun nummers waren 996 en 778. Het rechtereindsein van de 778 toen die E671 verzekerde, werkte niet.
Re: gewijzigde samenstelling.
P 8220 reed gisteren met maar liefst 6 MW's ipv de gebruikelijke vijf. Heb het twee keer nageteld om helemaal zeker te zijn, maar het waren er wel degelijk zes.
Tevens reed P 8222 vrijdag ook met 3 MW's ipv de gebruikelijke twee.
Het valt mij de laatste tijd ook op dat de L Leuven-Hasselt met steeds meer variërender materiaal rijdt dan vroeger. Meestal werden deze ritten verzekerd door klassiekjes, maar minstens 2 ritten (per richting) worden nu verzekerd door breaks, en nog eens 2 (per richting) door AM 96.
Tevens reed P 8222 vrijdag ook met 3 MW's ipv de gebruikelijke twee.
Het valt mij de laatste tijd ook op dat de L Leuven-Hasselt met steeds meer variërender materiaal rijdt dan vroeger. Meestal werden deze ritten verzekerd door klassiekjes, maar minstens 2 ritten (per richting) worden nu verzekerd door breaks, en nog eens 2 (per richting) door AM 96.
Re: gewijzigde samenstelling.
Ik vermoed dat dit komt doordat de Desiro's de meeste diensten (of nu misschien zelfs allemaal?) op de Athus-Meuse overgenomen hebben.Matthias schreef:P 8220 reed gisteren met maar liefst 6 MW's ipv de gebruikelijke vijf. Heb het twee keer nageteld om helemaal zeker te zijn, maar het waren er wel degelijk zes.
Tevens reed P 8222 vrijdag ook met 3 MW's ipv de gebruikelijke twee.
Het valt mij de laatste tijd ook op dat de L Leuven-Hasselt met steeds meer variërender materiaal rijdt dan vroeger. Meestal werden deze ritten verzekerd door klassiekjes, maar minstens 2 ritten (per richting) worden nu verzekerd door breaks, en nog eens 2 (per richting) door AM 96.
Kan iemand dat bevestigen? En zijn er nu ook extra stellen beschikbaar voor de andere "echte" diesellijnen in het land (en dan denk ik vooral aan de IR Antwerpen-Neerpelt)?
Re: gewijzigde samenstelling.
L1762 (Aalst - Geraardsbergen) bestond uit 2 klassiekjes ipv van de 2 Desiro's de laatste weken. L1766 (Aalst - Geraardsbergen) had dezelfde samenstelling als L1762, dus 2 klassiekjes ipv de 2 Desiro's of de 3 klassiekjes die reden toen er nog geen Desiro's waren. 2 klassiekjes op deze trein volstaat niet.
Deze middag aan de TBG gevraagd waarom het weer klassiekjes waren, daar kon hij enkel op zeggen dat er te Desiro's weinig zijn.
Deze middag aan de TBG gevraagd waarom het weer klassiekjes waren, daar kon hij enkel op zeggen dat er te Desiro's weinig zijn.

Re: gewijzigde samenstelling.
Meestal informeren ze die gasten dan ook niet over zo'n dingenStijn91 schreef:L1762 (Aalst - Geraardsbergen) bestond uit 2 klassiekjes ipv van de 2 Desiro's de laatste weken. L1766 (Aalst - Geraardsbergen) had dezelfde samenstelling als L1762, dus 2 klassiekjes ipv de 2 Desiro's of de 3 klassiekjes die reden toen er nog geen Desiro's waren. 2 klassiekjes op deze trein volstaat niet.
Deze middag aan de TBG gevraagd waarom het weer klassiekjes waren, daar kon hij enkel op zeggen dat er te Desiro's weinig zijn.

Re: gewijzigde samenstelling.
Inderdaad als personeel krijg je een trein toegewezen, als dit ander materieel is dan voorzien gaan ze niet heel het verhaal doen waarom dit zo is en niet zoals voorzien, je mag er dus van uitgaan dat de treinbegeleider op dit vlak niet noodzakelijk de juiste info kan geven. Wij krijgen als rijdend personeel niet altijd up to date info daaromtrent. Het maakt dan ook weinig uit om uw dienst normaal te kunnen uitvoeren.
Re: gewijzigde samenstelling.
gisteren 10/12/2012 reed de p 8092 werd de trein gesleept door een HLE 18 ipv 21
Re: gewijzigde samenstelling.
Moet je dat als personeel niet weten. Ik ga die trein de komende dagen in het oog houden en ik hoop dat het eenmalig was met 2 klassiekjes.Steven schreef:Inderdaad als personeel krijg je een trein toegewezen, als dit ander materieel is dan voorzien gaan ze niet heel het verhaal doen waarom dit zo is en niet zoals voorzien, je mag er dus van uitgaan dat de treinbegeleider op dit vlak niet noodzakelijk de juiste info kan geven. Wij krijgen als rijdend personeel niet altijd up to date info daaromtrent. Het maakt dan ook weinig uit om uw dienst normaal te kunnen uitvoeren.
Re: gewijzigde samenstelling.
Vreemde situatie deze namiddag op Antwerpen luchtbal. Een combinatie van 27 + 10 x M6 + 27 met in de midden twee stuurstandrijtuigen tegen elkaar. Ze werden daar ontkoppeld en een stam reed verder, de andere bleef staan.
Re: gewijzigde samenstelling.
Zo vreemd zal dat wel niet zijn: vermoedelijk heb je de IR Antwerpen - Luchthaven - De Panne gezien, waarvan de helft in Gent-Sint-Pieters losgekoppeld wordt om dan verder te rijden naar Kortrijk als P-trein.wva schreef:Vreemde situatie deze namiddag op Antwerpen luchtbal. Een combinatie van 27 + 10 x M6 + 27 met in de midden twee stuurstandrijtuigen tegen elkaar. Ze werden daar ontkoppeld en een stam reed verder, de andere bleef staan.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: gewijzigde samenstelling.
Het kan ook de ic Antwerpen - Charleroi zijn. Ik had opgevangen dat ze in de spits op die verbinding ook met dergelijke samenstellingen gingen rijden.