Re: ETCS in België.
Geplaatst: 22 dec 2019, 20:26
Die heeft dat logisch gezien niet anders is het geen ETCS LS.
Die doelafstand maakt toch geen enkel verschil? De snelheid zal in België wel eerder de reëel toegelaten snelheid zijn.JHS2013 schreef: ↑22 dec 2019, 18:14 Inderdaad, maar de Duitsers gebruiken in LS een algemene doelafstand van 32km en snelheid van 160 bij niet-beperkende seinbeelden en een aangepaste bij beperkende seinbeelden. In ETCS verandert er constant wat dus weet niet of dit nog actueel is. Vandaar mijn vraag
Neen, er komt in LS geen visualisatie van ETCS-data.JHS2013 schreef:Nee, maar LS gaat dus wel met de visualisatie/interface van ETCS werken?
Zo overdreven duur zijn ETCS-programmeurs nu ook weer nietSteven schreef:ETCS LS heeft ook niet als doel om op het scherm te rijden maar gewoon lateraal op de seinen en borden. Het is goedkoper en ideaal voor lijntjes waar amper treinverkeer is. De info die uit de bakens komt is beperkter dus minder duur programmeerwerk.
Dus ETCS LS kan je installeren op All-Relais baanvakken?Shrek schreef: ↑23 dec 2019, 01:37Zo overdreven duur zijn ETCS-programmeurs nu ook weer nietSteven schreef:ETCS LS heeft ook niet als doel om op het scherm te rijden maar gewoon lateraal op de seinen en borden. Het is goedkoper en ideaal voor lijntjes waar amper treinverkeer is. De info die uit de bakens komt is beperkter dus minder duur programmeerwerk.Het grootste voordeel van LS is dat je er geen digitale inklinkingstechnologie voor nodig hebt. Zo kan het op bijvoorbeeld L86 meteen geïnstalleerd worden, op L59 daarentegen moeten we eerst alles digitaliseren opdat er level2 op kan komen.
In Zwitserland hebben ze ETCS L1 LS uitgerold door een 'vertaalmodule' (LEU) te installeren aan de voet van een sein, die module vertaalt het getoonde lichtseinbeeld naar een ETCS-telegram. Die module wordt vooraf geprogrammeerd, zodat de installatie ter plaatse niet veel gecompliceerder is dan het plaatsen van een Eurobalise en het aansluiten van een paar kabels.
Inderdaad, dat is de hoofdreden dat we ETCS LS installeren.b-loc schreef:Dus ETCS LS kan je installeren op All-Relais banvakken?Shrek schreef: ↑23 dec 2019, 01:37Zo overdreven duur zijn ETCS-programmeurs nu ook weer nietSteven schreef:ETCS LS heeft ook niet als doel om op het scherm te rijden maar gewoon lateraal op de seinen en borden. Het is goedkoper en ideaal voor lijntjes waar amper treinverkeer is. De info die uit de bakens komt is beperkter dus minder duur programmeerwerk.Het grootste voordeel van LS is dat je er geen digitale inklinkingstechnologie voor nodig hebt. Zo kan het op bijvoorbeeld L86 meteen geïnstalleerd worden, op L59 daarentegen moeten we eerst alles digitaliseren opdat er level2 op kan komen.
Er zijn ook heel wat plaatsen waar de EBP een relais-systeem aanstuurt en de hele keten dus nog niet digitaal is. Op deze plaatsen bouwen we voorlopig ETCS LS in afwachting van een complete renovatie van de seininrichting.Steven schreef:All relais? Met de volledige omschakeling van Brussel zuid naar ebp is 1 van de laatste grote zones met all relais buiten dienst gegaan dacht ik en met de jaren die komen zie ik alle relais alleen maar verder verdwijnen. De keuze voor etcs LS heeft eerder te maken met drukte op een bepaalde lijn, meestal dus lijnen met weinig verkeer.