Enig idee waarom ze niet rijden op 27 mei, rijden ze maar op bepaalde dagen of is dit een gat in de regeling? Ik zou ermee oppassen, stel dat dit door werken is en Regiojet zijn dienstregeling nog moet aanpassen bvb...rdv schreef: ↑17 apr 2023, 12:24 Iemand ervaring met de RegioJet nachttrein Praag - Krakow?
Een pak goedkoper dan CD, en vergelijkbare uren.
Ook de betrouwbaarheid intereseert me, om te weten hoeveel buffer ik moet inbouwen in Praag voor de terugreis.
Voor de terugreis op 27 Mei lijkt CD niet te rijden, en zou RegioJet de enige optie zijn.
Heen gaan we op 20 Mei, en dan zijn beiden (RegioJet of CD) een optie.
Nachttreinen
-
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: Nachttreinen
Re: Nachttreinen
E443 Praag (v: 22u13) - Krakow (a: 05u47) rijd wel op 27 mei volgens de DB navigator app.rdv schreef: ↑17 apr 2023, 12:24 Iemand ervaring met de RegioJet nachttrein Praag - Krakow?
Een pak goedkoper dan CD, en vergelijkbare uren.
Ook de betrouwbaarheid intereseert me, om te weten hoeveel buffer ik moet inbouwen in Praag voor de terugreis.
Voor de terugreis op 27 Mei lijkt CD niet te rijden, en zou RegioJet de enige optie zijn.
Heen gaan we op 20 Mei, en dan zijn beiden (RegioJet of CD) een optie.
-
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 02 nov 2020, 10:46
Re: Nachttreinen
Volgens de RegioJet site rijdt die trein op 27 mei 2023 en ook de dag ervoor en erna. Enkel zit- en ligplaatsen. Boeken via die site gaat doorgaans probleemloos en de voorwaarden lijken me erg gunstig (geen annuleringskosten tot 15 min voor vertrek).desirootje schreef: ↑17 apr 2023, 15:25 Enig idee waarom ze niet rijden op 27 mei, rijden ze maar op bepaalde dagen of is dit een gat in de regeling? Ik zou ermee oppassen, stel dat dit door werken is en Regiojet zijn dienstregeling nog moet aanpassen bvb...
Re: Nachttreinen
Dank voor de antwoorden.
Regiojet verkoopt tickets voor Krakow - Praag voor de nacht 27-28 Mei.
CD geeft prijzen, maar als je doorklikt loopt het proces vast en/of krijg je foutmeldingen.
OeBB geeft "Ticket nicht verfügbar".
DB geeft de verbinding met een overstap. Mss is er een koerswagen, maar dat is nergens af te leiden.
Regiojet verkoopt tickets voor Krakow - Praag voor de nacht 27-28 Mei.
CD geeft prijzen, maar als je doorklikt loopt het proces vast en/of krijg je foutmeldingen.
OeBB geeft "Ticket nicht verfügbar".
DB geeft de verbinding met een overstap. Mss is er een koerswagen, maar dat is nergens af te leiden.
Re: Nachttreinen
Ik kijk naar de andere richting Krakow 22:42 - Prague 7:23. Op DB geeft dat voor 27 Mei/28 Mei EN407 tot Bohumin, en dan IC1022 tot Prague. Valt wel in het pad van EN442 Chopin.260689 schreef: ↑17 apr 2023, 15:45E443 Praag (v: 22u13) - Krakow (a: 05u47) rijd wel op 27 mei volgens de DB navigator app.rdv schreef: ↑17 apr 2023, 12:24 Iemand ervaring met de RegioJet nachttrein Praag - Krakow?
Een pak goedkoper dan CD, en vergelijkbare uren.
Ook de betrouwbaarheid intereseert me, om te weten hoeveel buffer ik moet inbouwen in Praag voor de terugreis.
Voor de terugreis op 27 Mei lijkt CD niet te rijden, en zou RegioJet de enige optie zijn.
Heen gaan we op 20 Mei, en dan zijn beiden (RegioJet of CD) een optie.
Re: Nachttreinen
Er blijkt in Frankrijk een testrit gereden te zijn met een nachttrein op de LGV tussen Tours en Bordeaux.
Zou SNCF eindelijk bereid zijn af te stappen van hun principe dat enkel hogesnelheidstreinen gebruik mogen maken van die infra ?
https://twitter.com/Visual_By_Jo/status ... 1713780736
Nu Parijs-Madrid terug op de sporen brengen
Zou SNCF eindelijk bereid zijn af te stappen van hun principe dat enkel hogesnelheidstreinen gebruik mogen maken van die infra ?
https://twitter.com/Visual_By_Jo/status ... 1713780736
Nu Parijs-Madrid terug op de sporen brengen

Re: Nachttreinen
Wat ik uit de reacties bij die tweet begrijp is dat het om een testrit ging om te zien of de LGV Sud Europe Atlantique geschikt is om als omleidingsroute te gebruiken voor het geval dat de klassieke route gesloten is wegens werkzaamheden.
Re: Nachttreinen
https://www.hln.be/tienen/defecte-stroo ... a13a2f300/
Gestrande Nightjet door pantograaf problemen, toch niet er af gebroken?
Gestrande Nightjet door pantograaf problemen, toch niet er af gebroken?
Re: Nachttreinen
Dat kan ook gewoon de standaard aanwezige snelle daling zijn die actief werd. Indien de stroomafnemer te fel versleten is komen er kleine gaatjes vrij waardoor lucht ontsnapt, hierdoor zal de stroomafnemer automatisch op het dak vallen. Je kan dit systeem overbruggen maar dat kan niet gedaan worden door een treinbestuurder bij een reeks 18 aangezien dit onbereikbaar staat opgesteld.
Re: Nachttreinen
De 18’en worden wel aangepast om de overbrugging wel toegankelijk te maken voor de bestuurder. Dat heeft natuurlijk enkel zin indien de stroomafnemer niet daadwerkelijk beschadigd is. De fout kan ook in de software liggen overigens.
Re: Nachttreinen
Toch denk ik dat op deze manier de geesten eindelijk zullen rijpen om hogesnelheidslijnen ook standaard te laten gebruiken door nachttreinen.
Re: Nachttreinen
Dat zal nooit kunnen op permanente basis. In het beste geval zal men één route langs de klassieke lijn hebben en één langs de HSL met de zekerheid dat één van beide toegankelijk is. Elke nacht opnieuw HSL's gebruiken is onmogelijk.
Re: Nachttreinen
Er reed vroeger al een goederentrein met BB22000 op de HSL, dat enkel HST's er mogen rijden is dus zeker niet waar.
Re: Nachttreinen
Officieel misschien, maar in realiteit zal hij dat regelmatig niet gedaan hebben met de nodige vertraging tot gevolg

Het is nu eenmaal niet mogelijk een spoorlijn permanent ter beschikking te stellen van operatoren. Geen enkele spoorlijn ter wereld kan dat, ook de Duitse HSL is geen uitzondering daarop.