Ongewone samenstelling.
Re: gewijzigde samenstelling.
Gisteren zag ik zo'n combinatie (2 gekoppelde rammen 27+M6) stoppen in Mortsel-Oude-God, dus die deed wel degelijk dienst als IR De Panne - Antwerpen.
Re: gewijzigde samenstelling.
Hoi, het vreemde was dat het achterste deel achter bleef op in het station van Luchtbal en het voorste deel door reed richting Noorden.overweg13 schreef:Zo vreemd zal dat wel niet zijn: vermoedelijk heb je de IR Antwerpen - Luchthaven - De Panne gezien, waarvan de helft in Gent-Sint-Pieters losgekoppeld wordt om dan verder te rijden naar Kortrijk als P-trein.wva schreef:Vreemde situatie deze namiddag op Antwerpen luchtbal. Een combinatie van 27 + 10 x M6 + 27 met in de midden twee stuurstandrijtuigen tegen elkaar. Ze werden daar ontkoppeld en een stam reed verder, de andere bleef staan.
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: gewijzigde samenstelling.
Wat de opmerking van Steven betreft: ik heb ook al meermaals het gerucht horen waaien dat vanaf deze week dubbele M6-stammen zouden worden ingezet voor de IC's Antwerpen - Charleroi, waarvan dan tijdens de daluren een deel zou worden afgekoppeld. Of dit voornemen ook werkelijk gerealiseerd is, weet ik niet. Er is alleszins nog nergens een dergelijke waarneming gepost.
Groeten,
Groeten,
Re: gewijzigde samenstelling.
vandaag 11/12/2012 reed de P 7022 met een HLE 18 ipv 11
ook 2314 met een HLE 27 ipv 18
ook 2314 met een HLE 27 ipv 18
Re: gewijzigde samenstelling.
Mogen ze in Aalst dan met een 18 rijden?hle2127 schreef:vandaag 11/12/2012 reed de P 7022 met een HLE 18 ipv 11
ook 2314 met een HLE 27 ipv 18
Re: gewijzigde samenstelling.
die trein 7022 wordt verzekerd door een bestuurder van gent-sint-pieters die rijdt eerst leeg van Merelbeke naar Aalst en daar vertrekt die dan richting schaarbeek
Re: gewijzigde samenstelling.
De MW41 zijn uit Stockem teruggetrokken en verdeeld over de andere werkplaatsen die deze onderhouden.MIVB-reiziger schreef:Ik vermoed dat dit komt doordat de Desiro's de meeste diensten (of nu misschien zelfs allemaal?) op de Athus-Meuse overgenomen hebben.Matthias schreef:P 8220 reed gisteren met maar liefst 6 MW's ipv de gebruikelijke vijf. Heb het twee keer nageteld om helemaal zeker te zijn, maar het waren er wel degelijk zes.
Tevens reed P 8222 vrijdag ook met 3 MW's ipv de gebruikelijke twee.
Het valt mij de laatste tijd ook op dat de L Leuven-Hasselt met steeds meer variërender materiaal rijdt dan vroeger. Meestal werden deze ritten verzekerd door klassiekjes, maar minstens 2 ritten (per richting) worden nu verzekerd door breaks, en nog eens 2 (per richting) door AM 96.
Kan iemand dat bevestigen? En zijn er nu ook extra stellen beschikbaar voor de andere "echte" diesellijnen in het land (en dan denk ik vooral aan de IR Antwerpen-Neerpelt)?
Re: gewijzigde samenstelling.
En welke invloed heeft dat precies op de samenstellingen?nahoj schreef:De MW41 zijn uit Stockem teruggetrokken en verdeeld over de andere werkplaatsen die deze onderhouden.MIVB-reiziger schreef:Ik vermoed dat dit komt doordat de Desiro's de meeste diensten (of nu misschien zelfs allemaal?) op de Athus-Meuse overgenomen hebben.Matthias schreef:P 8220 reed gisteren met maar liefst 6 MW's ipv de gebruikelijke vijf. Heb het twee keer nageteld om helemaal zeker te zijn, maar het waren er wel degelijk zes.
Tevens reed P 8222 vrijdag ook met 3 MW's ipv de gebruikelijke twee.
Het valt mij de laatste tijd ook op dat de L Leuven-Hasselt met steeds meer variërender materiaal rijdt dan vroeger. Meestal werden deze ritten verzekerd door klassiekjes, maar minstens 2 ritten (per richting) worden nu verzekerd door breaks, en nog eens 2 (per richting) door AM 96.
Kan iemand dat bevestigen? En zijn er nu ook extra stellen beschikbaar voor de andere "echte" diesellijnen in het land (en dan denk ik vooral aan de IR Antwerpen-Neerpelt)?
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 26 apr 2011, 20:27
- Locatie: Kalmthout
Re: gewijzigde samenstelling.
Vanmorgen de IC Essen - Charleroi van 7u20 in Kalmthout werd getrokken door een HLE27 (ipv hle18) daarna een stuk of 6 M6 rijtuigen gevolgd door nog een HLE27 en daarachter nog een tweetal (dacht ik) M6.
Ging wel zeer vlot tot Antwerpen, kwamen zelfs te vroeg aan (u42 ipv u44 dacht ik)
Gr Wim
Ging wel zeer vlot tot Antwerpen, kwamen zelfs te vroeg aan (u42 ipv u44 dacht ik)
Gr Wim
Re: gewijzigde samenstelling.
E689/E1670/E1691 en E672 werden vandaag verzekerd door twee i.p.v. één Klassiek motorstel. Hun nummers waren 622 (kant kust) en 223. Ik nam E672 en zat op de 223.
-
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58
Re: gewijzigde samenstelling.
Na te weinig Desiro's zijn er ook te weinig klassiekjes zeker.
L1765 reed met 1 ipv 2 klassiekjes.
Zou dit kunnen omdat het examens zijn en er dus veel jongeren op vroegere treinen zitten?

L1765 reed met 1 ipv 2 klassiekjes.
Zou dit kunnen omdat het examens zijn en er dus veel jongeren op vroegere treinen zitten?