Pagina 86 van 413

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 11 dec 2012, 17:17
door Stijn82
Gisteren zag ik zo'n combinatie (2 gekoppelde rammen 27+M6) stoppen in Mortsel-Oude-God, dus die deed wel degelijk dienst als IR De Panne - Antwerpen.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 11 dec 2012, 18:03
door wva
overweg13 schreef:
wva schreef:Vreemde situatie deze namiddag op Antwerpen luchtbal. Een combinatie van 27 + 10 x M6 + 27 met in de midden twee stuurstandrijtuigen tegen elkaar. Ze werden daar ontkoppeld en een stam reed verder, de andere bleef staan.
Zo vreemd zal dat wel niet zijn: vermoedelijk heb je de IR Antwerpen - Luchthaven - De Panne gezien, waarvan de helft in Gent-Sint-Pieters losgekoppeld wordt om dan verder te rijden naar Kortrijk als P-trein.
Hoi, het vreemde was dat het achterste deel achter bleef op in het station van Luchtbal en het voorste deel door reed richting Noorden.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 11 dec 2012, 18:10
door Molenbruch Y.
Wat de opmerking van Steven betreft: ik heb ook al meermaals het gerucht horen waaien dat vanaf deze week dubbele M6-stammen zouden worden ingezet voor de IC's Antwerpen - Charleroi, waarvan dan tijdens de daluren een deel zou worden afgekoppeld. Of dit voornemen ook werkelijk gerealiseerd is, weet ik niet. Er is alleszins nog nergens een dergelijke waarneming gepost.

Groeten,

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 11 dec 2012, 20:14
door nmbs820
Vandaag reed de IC 1512 met maar slechts 1 AM96 i.p.v. 3.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 11 dec 2012, 20:32
door loic1811
vandaag 11/12/2012 reed de P 7022 met een HLE 18 ipv 11
ook 2314 met een HLE 27 ipv 18

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 11 dec 2012, 20:42
door Stijn91
hle2127 schreef:vandaag 11/12/2012 reed de P 7022 met een HLE 18 ipv 11
ook 2314 met een HLE 27 ipv 18
Mogen ze in Aalst dan met een 18 rijden?

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 11 dec 2012, 20:44
door loic1811
die trein 7022 wordt verzekerd door een bestuurder van gent-sint-pieters die rijdt eerst leeg van Merelbeke naar Aalst en daar vertrekt die dan richting schaarbeek

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 11 dec 2012, 21:29
door nahoj
MIVB-reiziger schreef:
Matthias schreef:P 8220 reed gisteren met maar liefst 6 MW's ipv de gebruikelijke vijf. Heb het twee keer nageteld om helemaal zeker te zijn, maar het waren er wel degelijk zes.
Tevens reed P 8222 vrijdag ook met 3 MW's ipv de gebruikelijke twee.

Het valt mij de laatste tijd ook op dat de L Leuven-Hasselt met steeds meer variërender materiaal rijdt dan vroeger. Meestal werden deze ritten verzekerd door klassiekjes, maar minstens 2 ritten (per richting) worden nu verzekerd door breaks, en nog eens 2 (per richting) door AM 96.
Ik vermoed dat dit komt doordat de Desiro's de meeste diensten (of nu misschien zelfs allemaal?) op de Athus-Meuse overgenomen hebben.

Kan iemand dat bevestigen? En zijn er nu ook extra stellen beschikbaar voor de andere "echte" diesellijnen in het land (en dan denk ik vooral aan de IR Antwerpen-Neerpelt)?
De MW41 zijn uit Stockem teruggetrokken en verdeeld over de andere werkplaatsen die deze onderhouden.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 12 dec 2012, 00:35
door Steve
nahoj schreef:
MIVB-reiziger schreef:
Matthias schreef:P 8220 reed gisteren met maar liefst 6 MW's ipv de gebruikelijke vijf. Heb het twee keer nageteld om helemaal zeker te zijn, maar het waren er wel degelijk zes.
Tevens reed P 8222 vrijdag ook met 3 MW's ipv de gebruikelijke twee.

Het valt mij de laatste tijd ook op dat de L Leuven-Hasselt met steeds meer variërender materiaal rijdt dan vroeger. Meestal werden deze ritten verzekerd door klassiekjes, maar minstens 2 ritten (per richting) worden nu verzekerd door breaks, en nog eens 2 (per richting) door AM 96.
Ik vermoed dat dit komt doordat de Desiro's de meeste diensten (of nu misschien zelfs allemaal?) op de Athus-Meuse overgenomen hebben.

Kan iemand dat bevestigen? En zijn er nu ook extra stellen beschikbaar voor de andere "echte" diesellijnen in het land (en dan denk ik vooral aan de IR Antwerpen-Neerpelt)?
De MW41 zijn uit Stockem teruggetrokken en verdeeld over de andere werkplaatsen die deze onderhouden.
En welke invloed heeft dat precies op de samenstellingen?

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 12 dec 2012, 20:37
door wimkalmthout
Vanmorgen de IC Essen - Charleroi van 7u20 in Kalmthout werd getrokken door een HLE27 (ipv hle18) daarna een stuk of 6 M6 rijtuigen gevolgd door nog een HLE27 en daarachter nog een tweetal (dacht ik) M6.
Ging wel zeer vlot tot Antwerpen, kwamen zelfs te vroeg aan (u42 ipv u44 dacht ik)

Gr Wim

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 12 dec 2012, 22:21
door Stijn91
P8066 werd getrokken door 1875, normaal is dit een 21 of 27.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 13 dec 2012, 00:37
door Retard
E689/E1670/E1691 en E672 werden vandaag verzekerd door twee i.p.v. één Klassiek motorstel. Hun nummers waren 622 (kant kust) en 223. Ik nam E672 en zat op de 223.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 13 dec 2012, 17:57
door TrainzDr3ver
Gisteren reed P8092 Brussel-Zuid - Dendermonde met een HLE18

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 13 dec 2012, 18:00
door loic1811
vandaag reed de 7022 weer met een T18 ipv T 11

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 14 dec 2012, 17:40
door Stijn91
Na te weinig Desiro's zijn er ook te weinig klassiekjes zeker. :roll:

L1765 reed met 1 ipv 2 klassiekjes.

Zou dit kunnen omdat het examens zijn en er dus veel jongeren op vroegere treinen zitten?