Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 11 dec 2012, 17:17
Gisteren zag ik zo'n combinatie (2 gekoppelde rammen 27+M6) stoppen in Mortsel-Oude-God, dus die deed wel degelijk dienst als IR De Panne - Antwerpen.
Hoi, het vreemde was dat het achterste deel achter bleef op in het station van Luchtbal en het voorste deel door reed richting Noorden.overweg13 schreef:Zo vreemd zal dat wel niet zijn: vermoedelijk heb je de IR Antwerpen - Luchthaven - De Panne gezien, waarvan de helft in Gent-Sint-Pieters losgekoppeld wordt om dan verder te rijden naar Kortrijk als P-trein.wva schreef:Vreemde situatie deze namiddag op Antwerpen luchtbal. Een combinatie van 27 + 10 x M6 + 27 met in de midden twee stuurstandrijtuigen tegen elkaar. Ze werden daar ontkoppeld en een stam reed verder, de andere bleef staan.
Mogen ze in Aalst dan met een 18 rijden?hle2127 schreef:vandaag 11/12/2012 reed de P 7022 met een HLE 18 ipv 11
ook 2314 met een HLE 27 ipv 18
De MW41 zijn uit Stockem teruggetrokken en verdeeld over de andere werkplaatsen die deze onderhouden.MIVB-reiziger schreef:Ik vermoed dat dit komt doordat de Desiro's de meeste diensten (of nu misschien zelfs allemaal?) op de Athus-Meuse overgenomen hebben.Matthias schreef:P 8220 reed gisteren met maar liefst 6 MW's ipv de gebruikelijke vijf. Heb het twee keer nageteld om helemaal zeker te zijn, maar het waren er wel degelijk zes.
Tevens reed P 8222 vrijdag ook met 3 MW's ipv de gebruikelijke twee.
Het valt mij de laatste tijd ook op dat de L Leuven-Hasselt met steeds meer variërender materiaal rijdt dan vroeger. Meestal werden deze ritten verzekerd door klassiekjes, maar minstens 2 ritten (per richting) worden nu verzekerd door breaks, en nog eens 2 (per richting) door AM 96.
Kan iemand dat bevestigen? En zijn er nu ook extra stellen beschikbaar voor de andere "echte" diesellijnen in het land (en dan denk ik vooral aan de IR Antwerpen-Neerpelt)?
En welke invloed heeft dat precies op de samenstellingen?nahoj schreef:De MW41 zijn uit Stockem teruggetrokken en verdeeld over de andere werkplaatsen die deze onderhouden.MIVB-reiziger schreef:Ik vermoed dat dit komt doordat de Desiro's de meeste diensten (of nu misschien zelfs allemaal?) op de Athus-Meuse overgenomen hebben.Matthias schreef:P 8220 reed gisteren met maar liefst 6 MW's ipv de gebruikelijke vijf. Heb het twee keer nageteld om helemaal zeker te zijn, maar het waren er wel degelijk zes.
Tevens reed P 8222 vrijdag ook met 3 MW's ipv de gebruikelijke twee.
Het valt mij de laatste tijd ook op dat de L Leuven-Hasselt met steeds meer variërender materiaal rijdt dan vroeger. Meestal werden deze ritten verzekerd door klassiekjes, maar minstens 2 ritten (per richting) worden nu verzekerd door breaks, en nog eens 2 (per richting) door AM 96.
Kan iemand dat bevestigen? En zijn er nu ook extra stellen beschikbaar voor de andere "echte" diesellijnen in het land (en dan denk ik vooral aan de IR Antwerpen-Neerpelt)?