Pagina 87 van 124

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 23 okt 2011, 17:42
door Teach2
HDHW, graag reactie of deze lijst (pagina 82, 05/08/11) nog correct is.
Tijdens de opendeur vandaag in de CW heb ik de volgende Breaks gezien:

429: leek mij quasi klaar;
315: idem;
316 & 317: bezig aan opbouw interieur;
310: in groene grondverf.

met andere woorden: sinds de update van 5 augustus die je citeert, lijkt er bitter weinig veranderd te zijn. 2,5 maand nadat de 429 kennelijk ongeveer klaar was en enkel nog proeven moest ondergaan, is die nog altijd niet buiten. Aan dit tempo duurt het dus nog 20 jaar...

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 23 okt 2011, 20:28
door profke
hoeveel breaks zijn er nog te renoveren? 172?
komt overeen met het aantal te schrappen treinen dan ,-)
is de modernisering misschien wegbezuinigd?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 23 okt 2011, 22:00
door msts.be
Ik wil eens eerder weten welk volgend exemplaar gaat binnenkomen als men de 429 volgende week (hopelijk :roll: ) gaat buitenkrijgen. Ik neem de lijst van Marcad van pagina 64 (19/08/10) er nog eens bij (waarbij ik de lijst ook nog eens geupdate heb)
Marcad schreef: Rood : voor modernisering
Bold groen : gemoderniseerd
Groen : normaale revisie

308 : 01-03-00 => 03-11-09 -- MOD -- TBL1+

345 : 08-01-03 => 26-06-08
380 : 30-01-03 => 06-05-10 -- MOD -- TBL1+
301 : 31-01-03 => 29-10-08
437 : 06-02-03 => 01-07-08
360 : 17-02-03 => 31-03-08
376 : 27-02-03 => 06-08-08
419 : 07-03-03 => 19-08-08
378 : 24-03-03 => MOD -- TBL1+
379 : 04-04-03 => 18-12-08
424 : 17-04-03 => 26-09-08
303 : 06-05-03 => 24-09-09
384 : 19-05-03 => 18-11-08
369 : 23-05-03 => 15-10-08
370 : 03-06-03 => 15-07-09
375 : 16-06-03 => 18-09-08
377 : 20-06-03 => 05-09-08
304 : 30-06-03 => 26-01-09
313 : 11-07-03 => MOD -- TBL1+
381 : 17-07-03 => 03-10-08
385 : 28-07-03 => 04-12-08
391 : 13-08-03 => MOD -- TBL1+
428 : 14-08-03 => 14-11-08
392 : 25-08-03 => 28-11-08
386 : 01-09-03 => 30-04-09
383 : 09-09-03 => MOD -- TBL1+
329 : 15-09-03 => 18-03-09
396 : 25-09-03 => 23-06-09
368 : 29-09-03 => 15-12-08
367 : 14-10-03 => 28-05-09
372 : 24-10-03 => 23-12-09
406 : 31-10-03 => 05-08-09
423 : 20-11-03 => 19-11-09
390 : 28-11-03 => 14-03-10
413 : 12-12-03 => 15-10-09
410 : 22-12-03 => 07-09-09
311 : 21-01-04 => MOD -- TBL1+
330 : 27-01-04 => 10-11-09
395 : 10-02-04 => 02-04-10

315 : 20-02-04
405 : 27-02-04 => 16-01-10
408 : 04-03-04 => 06-01-10
371 : 12-03-04 => 05-05-10

316 : 25-03-04
401 : 30-03-04 => 02-02-10
338 : 09-04-04 => 26-05-10
366 : geen datum
373 : geen datum => 29-07-10 -- TBL1+
389 : 16-02-05 => 16-06-10

397 : 15-03-05 gezien 11/08/2010
317 : 25-03-05
400 : 01-04-05 gezien 14/08/2010
414 : 15-04-05
309 : 03-05-05
421 : 09-05-05 gezien 30/07/2010
422 : 19-05-05
417 : 02-06-05 gezien 28/07/2010
402 : 10-06-05
394 : 07-07-05
415 : 11-07-05
324 : 19-07-05
407 : 10-08-05
382 : 23-08-05
416 : 08-09-05 gezien 18/08/2010
399 : 16-09-05 gezien 30/07/2010
398 : 05-10-05
388 : 12-10-05
403 : 09-11-05 gezien 09/08/2010
409 : 22-11-05 gezien 22/07/2010
411 : 08-12-05 gezien 06/08/2010
393 : 19-12-05 gezien 06/08/2010
Als we dan vergelijken met de observaties van Teach2 zien we 2 dingen:
- men respecteert alvast niet meer de volgorde op oudste vorige GR, want dan zou de 397 nog vóór de 317 in modernisering zijn. En de stellen 400 en 414 vóór 309.
- de 310 ontbreekt op deze lijst. Was deze betrokken bij één of ander ongeval ofzo ?
- 429 en 321 ontbreken ook, maar dat komt omdat die bij de grote omruilactie betrokken zijn. De samenstelling wordt nu: (uit pagina 65)
Marcad schreef:429 zou = 3211-3602-4293 (3602=tussen wagen van de 429) - ongeluk met Z74070 te Hermalle-Sous-Huy 03/07/08
Dus, welke wordt het ? 397, 400 of 414 ? Of toch nog een andere ?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 23 okt 2011, 22:06
door Stijn91
Zijn break 325 en 326 terug eigendom van de NMBS, ik zie deze niet op die lijst staan.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 24 okt 2011, 10:31
door Marcad
Hallo,

Hier is een andere versie van de lijst van de Breaks.
Alle breaks staan nu op die lijst en die toont de laatste revisie datum.
De volgende die naar Mechelen gaat is de 328 (stond al gisteren buiten).
Ik denk dat alle breaks met klein nummer (behalve 302 denk ik - had THK dit jaar) zullen gaan naar modernisering.

Groeten
M


!AC = nog geen Airco in the stuurposten
MOD = gemoderniseerd
TBL1+ = met TBL1+
* = installatie TBL1+ gedaan in Stockem (geen stickers buiten)
FM-MOD = nu in FM for modernisering
@@ = al in Mechelen gegaan voor THK maar nog niet gezien

321 - buiten dienst op 10-12-06 (ongeval Liège-Guillemins op 14/08/2000)
De 3 rijtuigen zijn toch wel alles in dienst op andere MS. De 3 die niet meer rijden zijn 1 van de 429 en 2 van de 412.

315 - 20-02-04 !AC --> FM-MOD
316 - 25-03-04 !AC --> FM-MOD
317 - 25-03-05 !AC --> FM-MOD
309 - 03-05-05 !AC --> FM-MOD
324 - 19-07-05 !AC --> FM-MOD

382 - 23-08-05 !AC --> @@
409 - 22-11-05 !AC --> @@

411 - 08-12-05 !AC
393 - 19-12-05 !AC --> @@
404 - 20-01-06 -- TBL1+
328 - 07-02-06 !AC --> FM-MOD
347 - 13-02-06 !AC
420 - 24-02-06 !AC
327 - 09-03-06 !AC
310 - 23-03-06 !AC --> FM-MOD
343 - 19-04-06
356 - 25-04-06 !AC
322 - 05-05-06 !AC
354 - 19-05-06 !AC
320 - 06-06-06 !AC
374 - 15-06-06 !AC

387 - 07-07-06 -- TBL1+
339 - 17-07-06
323 - 20-09-06
334 - 03-10-06
319 - 17-10-06
305 - 09-11-06
318 - 23-11-06
412 - 06-12-06 -- TBL1+
434 - 21-12-06
335 - 17-01-07
307 - 29-01-07
350 - 12-02-07
306 - 21-02-07
348 - 07-03-07
342 - 22-03-07
355 - 03-04-07 -- TBL1+
332 - 18-04-07
362 - 04-05-07 -- TBL1+
337 - 22-05-07
435 - 30-05-07 -- TBL1+ *
357 - 11-06-07 -- TBL1+
312 - 27-06-07
436 - 18-07-07 -- TBL1+ *
361 - 25-07-07 -- TBL1+
352 - 01-08-07
359 - 09-08-07 -- TBL1+
363 - 22-08-07 -- TBL1+
430 - 31-08-07 -- TBL1+ *
426 - 05-09-07 -- TBL1+ *
331 - 17-09-07
344 - 28-09-07
336 - 11-10-07
431 - 23-10-07 -- TBL1+ *
346 - 20-11-07
326 - 22-11-07
333 - 11-12-07
429 - 13-12-07 --> FM-MOD
427 - 21-12-07 -- TBL1+ *
425 - 17-01-08 -- TBL1+ *
341 - 28-01-08
439 - 06-02-08 -- TBL1+ *
364 - 21-02-08 -- TBL1+
433 - 13-02-08 -- TBL1+ *
365 - 11-03-08 -- TBL1+
351 - 20-03-08
360 - 31-03-08
358 - 09-04-08 -- TBL1+
349 - 17-04-08
340 - 25-04-08
432 - 15-05-08 -- TBL1+ *
440 - 28-05-08 -- TBL1+ *
438 - 02-06-08 -- TBL1+ *
418 - 17-06-08 -- TBL1+ *
345 - 26-06-08
437 - 01-07-08 -- TBL1+ *
325 - 04-07-08
314 - 18-07-08
353 - 29-07-08
376 - 06-08-08 -- TBL1+
419 - 19-08-08 -- TBL1+
377 - 05-09-08 -- TBL1+
375 - 18-09-08 -- TBL1+
424 - 26-09-08 -- TBL1+ *
381 - 03-10-08
369 - 15-10-08 -- TBL1+
301 - 29-10-08
428 - 14-11-08 -- TBL1+ *
384 - 18-11-08 -- TBL1+
392 - 28-11-08 -- TBL1+ *
385 - 04-12-09 -- TBL1+
368 - 15-12-08 -- TBL1+
379 - 18-12-08
304 - 26-01-09
329 - 18-03-09
386 - 30-04-09 -- TBL1+
367 - 28-05-09
396 - 23-06-09 -- TBL1+
370 - 15-07-09 -- TBL1+
406 - 05-08-09 -- TBL1+
410 - 07-09-09 -- TBL1+
303 - 24-09-09
413 - 15-10-09 -- TBL1+
308 - 03-11-09 -- TBL1+ - MOD
330 - 10-11-09
423 - 19-11-09 -- TBL1+
372 - 23-12-09 -- TBL1+
408 - 06-01-10 -- TBL1+
405 - 16-01-10 -- TBL1+
401 - 02-02-10 -- TBL1+
390 - 14-03-10 -- TBL1+
395 - 02-04-10 -- TBL1+
371 - 05-05-10 -- TBL1+
380 - 06-05-10 -- TBL1+ - MOD
338 - 26-05-10
389 - 16-06-10 -- TBL1+
422 - 27-07-10 -- TBL1+
373 - 29-07-10 -- TBL1+
366 - 24-08-10 -- TBL1+
378 - 02-09-10 -- TBL1+ - MOD
402 - 22-09-10 -- TBL1+ *
407 - 24-09-10 -- TBL1+
414 - 19-10-10 -- TBL1+
400 - 01-12-10 -- TBL1+
421 - 15-12-10 -- TBL1+
417 - 20-12-10 -- TBL1+
391 - 13-01-11 -- TBL1+ - MOD
397 - 26-01-11 -- TBL1+
398 - 08-02-11 -- TBL1+
403 - 01-03-11 -- TBL1+
394 - 15-03-11 -- TBL1+
313 - 30-03-11 -- TBL1+ - MOD
415 - 12-04-11 -- TBL1+
388 - 05-05-11 -- TBL1+
416 - 27-05-11 -- TBL1+
302 - 14-06-11 -- TBL1+
383 - 16-06-11 -- TBL1+ - MOD
311 - 04-08-11 -- TBL1+ - MOD

399 - 24-08-11 -- TBL1+

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 24 okt 2011, 10:34
door LML
Stijn91 schreef:Zijn break 325 en 326 terug eigendom van de NMBS, ik zie deze niet op die lijst staan.
Dat wil 'k ook wel 'ns weten... Die treinstellen waren vroeger NMBS, dan verkocht aan CFL (maar NMBS zorgde voor het onderhoud in de werkplaatsen). En nu... terug NMBS?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 24 okt 2011, 17:23
door Bibke
Daar is hier ergens op het forum al eens over geschreven. Moet toch al enkele jaren geleden zijn.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 24 okt 2011, 19:57
door Stijn91
Bibke schreef:Daar is hier ergens op het forum al eens over geschreven. Moet toch al enkele jaren geleden zijn.
Ik ben een aantal pagina's teruggegaan tot ergens 2008 maar niks over de Breaks tegengekomen.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 24 okt 2011, 20:17
door Bibke

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 24 okt 2011, 20:28
door Stijn91
Eventjes het topic gelezen.
Wat ik niet snap is waarom die Break van Nijlen niet direct naar Mechelen gebracht werd maar eerst naar Hasselt, Mechelen ligt toch dichter bij Nijlen dan Hasselt.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 24 okt 2011, 20:31
door Steve

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 24 okt 2011, 22:04
door Cipallieter
Marcad schreef: ... (behalve 302 denk ik - had THK dit jaar)...
Wat is 'THK'?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 25 okt 2011, 10:57
door Marcad
Cipallieter schreef:
Marcad schreef: ... (behalve 302 denk ik - had THK dit jaar)...
Wat is 'THK'?
Hallo

Het is een tussen herziening (K weet ik niet wat het is) [révision intermédiaire].
GHK is een grote revisie.

Groeten
M

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 25 okt 2011, 12:00
door HijDieHetWeet
THK = tussentijdse herziening kast
GHK = grote herziening kast


325 en 326 werden op 1/10/2008 teruggekocht van de CFL.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 12 nov 2011, 21:43
door Dieselfreak
Ik heb gisteren de 429 in Leuven zien staan.