Ongewone samenstelling.
Re: gewijzigde samenstelling.
Wordt P8006 nu met een stel I11 gereden? Leek een stel zoals dat in IC-A te vinden is. Was voorheen toch I6/I10 denk ik?
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
- Locatie: Aalter
Re: gewijzigde samenstelling.
Is dat geen stel dat van de vise komt?nahoj schreef:Wordt P8006 nu met een stel I11 gereden? Leek een stel zoals dat in IC-A te vinden is. Was voorheen toch I6/I10 denk ik?



Re: gewijzigde samenstelling.
P8008 komt van Wezet.Treinen9880 schreef:Is dat geen stel dat van de vise komt?nahoj schreef:Wordt P8006 nu met een stel I11 gereden? Leek een stel zoals dat in IC-A te vinden is. Was voorheen toch I6/I10 denk ik?
Re: gewijzigde samenstelling.
Heb ik ook zien wegtrekken door het rangeermachien in Oostende. Misschien eenmalig. Ik zal er dinsdag nog eens op letten.nahoj schreef:Wordt P8006 nu met een stel I11 gereden? Leek een stel zoals dat in IC-A te vinden is. Was voorheen toch I6/I10 denk ik?
Re: gewijzigde samenstelling.
Deze middag toen ik in Aalst de trein wou nemen zag ik dat IC 2212 was afgeschaft, in Denderleeuw kwam deze met vertraging toe toen ik op de trein naar Geraardsbergen zat. Er werd via L50A tot in Denderleeuw gereden. Ik heb jammer genoeg het niet goed kunnen zien of er een stuurrijtuig was, maar de loc die duwt zat vanvoor, het was een 27.
P7012 reed met 21'ers.
P7012 reed met 21'ers.
Re: gewijzigde samenstelling.
Voor alle duidelijkheid, Visé en Wezet is dezelfde plaats.Stijn91 schreef:P8008 komt van Wezet.Treinen9880 schreef:Is dat geen stel dat van de vise komt?nahoj schreef:Wordt P8006 nu met een stel I11 gereden? Leek een stel zoals dat in IC-A te vinden is. Was voorheen toch I6/I10 denk ik?
Re: gewijzigde samenstelling.
Zondag werd P8223 door 4 klassieke motorstellen i.p.v. 5 verzekerd.
Ook opvallend was dat er voor de derde week op rij een Ticket Control Team op de trein aanwezig was.
Ook opvallend was dat er voor de derde week op rij een Ticket Control Team op de trein aanwezig was.
Re: gewijzigde samenstelling.
P8092 (FBMZ -FDR) is nu blijkbaar ook met een HLE18 ipv de vroeger voorziene HLE21 of 27.
Re: gewijzigde samenstelling.
Ik kan er op dit moment niet meer aan uit maar L1760 (FLS - FGRA) bestond uit dezelfde samenstelling als L2178 (FLS - FBD) en L2159 (FBD - FLS), namelijk 2 Desiro's, de terugweg van L1760, de L1782 (FGRA - FLS) was dan weer met 1 of 2 klassiekjes.
Re: gewijzigde samenstelling.
inderdaad dat is sinds de nieuwe dienstregeling deze had ik ook al gezienSteven schreef:P8092 (FBMZ -FDR) is nu blijkbaar ook met een HLE18 ipv de vroeger voorziene HLE21 of 27.

Re: gewijzigde samenstelling.
Heb net de 8095 genomen (Brussel-Zuid - Dendermonde), was ook een HLE 18...
Heerlijk P-treintje is me dat trouwens: 6 I6'en ( B, 2 A) en nog een I10 B ertussen. En amper volk.
Heerlijk P-treintje is me dat trouwens: 6 I6'en ( B, 2 A) en nog een I10 B ertussen. En amper volk.
Re: gewijzigde samenstelling.
E8956 bestond uit één i.p.v. twee Klassiekskes. De 223 nam deze taak volledig alleen op zich.
E594 bestond tussen Mechelen en Gent uit één klassiekske en tussen Gent en Brugge uit twee. Normaalgezien moet dat telkens één meer zijn.
E594 bestond tussen Mechelen en Gent uit één klassiekske en tussen Gent en Brugge uit twee. Normaalgezien moet dat telkens één meer zijn.
Re: gewijzigde samenstelling.
Gewijzigde samenstellingen 's avonds in West- (en Oost-) Vlaanderen
Met de nieuwe dienstregeling zijn er heel wat gewijzigde samenstellingen. Ook beide Vlaenders ontsnappen hier niet aan. Ik heb geprobeerd een overzicht te maken:
E671 (Kortrijk 21:00 - Brugge 21:53) en E692 (Brugge 22:07 - Kortrijk 23:00) wordt nu met één i.p.v. drie klassiekse motorstellen gereden. Dit is waarschijnlijk mogelijk omdat als ze vroeger van E688 (aankomst Kortrijk uit Brugge: 19:00) kwamen, ze naar Zottegem en terug moesten rijden. Deze twee treinen zijn nu afgeschaft, waardoor ze in Kortrijk bundel deze twee (overbodige) stellen kunnen afkoppelen.
Het is wel zo dat deze stellen vroeger naar Gent gingen, samen met het klassiekske (de vrijdag twee), dat een uur vroeger van Brugge kwam (dit wordt nu niet meer gedaan, zie onder). Waarschijnlijk dat ze deze er nu aankoppelen om 23:00 in Kortrijk, en deze met drie naar Gent gaan.
E4122 (Kortrijk 22:18 - Dendermonde 23:23) wordt nu met een klassiekske gereden i.p.v. M4+21. Dit is het klassiekske dat van E691 (Brugge 21:07 - Kortrijk 22:00) komt. Dit is omdat de ram M4 niet meer terugkomt 's morgens, met het afschaffen van E4125 (eerste trein Dendermonde - Kortrijk).
E572 (Brugge 22:37 - Gent-Sint-Pieters 23:19) en E8956 (Gent-Sint-Pieters 23:26 - Geraardsbergen 00:34) zijn niet meer aan elkaar gekoppeld. Beide treinen worden gereden door twee klassiekskes. Waarvan men dan de nieuwe stellen haalt om E8956 te doen, weet ik niet, maar deze staan al lang in de bundel, aangezien de depanneur deze moet schouwen.
Waarschijnlijk is dit omdat men E8956 mettertijd met Desiro's wil uitvoeren, en E572 nog altijd met gemoderniseerde klassiekskes zal gereden worden, dat men deze scheiding gemaakt heeft.
Wat ik mij dan wel afvraag: Als de twee klassiekskes van E594 uit Mechelen komen, wordt daar in Gent-Sint-Pieters nog een BIJgekoppeld. Zou men dan in Brugge van E592/E572 niet beter een stel koppelen, en dan geen stel meer bijkoppelen in Gent aan E594? En dan zitten ze zowel in Brugge als Gent nog altijd met hetzelfde aantal stellen en maakt men Electrabel niet rijk met deze lange late treinen.
E2342 (Dendermonde 20:07 - Poperinge 22:28) wordt tussen Kortrijk en Poperinge met drie i.p.v. één Break gereden. Deze bijkomende Breaks komen van de bundel. Dit is waarschijnlijk omdat E2326, vroeger de eerste trein tussen Kortrijk en Poperinge, afgeschaft is, en deze dan maar met E2342 worden meegegeven.
Op de nacht van zaterdag op zondag wordt E522 verzekerd door I11+18 i.p.v. 18+I11+18.
Ook zag ik gisteren dan E6480 (Louvain-La-Neuve 09:52 - Leuven 10:32) met een Varkensneus i.p.v. klassiekskes verzekerd werd? Is dit voorzien?
Met de nieuwe dienstregeling zijn er heel wat gewijzigde samenstellingen. Ook beide Vlaenders ontsnappen hier niet aan. Ik heb geprobeerd een overzicht te maken:
E671 (Kortrijk 21:00 - Brugge 21:53) en E692 (Brugge 22:07 - Kortrijk 23:00) wordt nu met één i.p.v. drie klassiekse motorstellen gereden. Dit is waarschijnlijk mogelijk omdat als ze vroeger van E688 (aankomst Kortrijk uit Brugge: 19:00) kwamen, ze naar Zottegem en terug moesten rijden. Deze twee treinen zijn nu afgeschaft, waardoor ze in Kortrijk bundel deze twee (overbodige) stellen kunnen afkoppelen.
Het is wel zo dat deze stellen vroeger naar Gent gingen, samen met het klassiekske (de vrijdag twee), dat een uur vroeger van Brugge kwam (dit wordt nu niet meer gedaan, zie onder). Waarschijnlijk dat ze deze er nu aankoppelen om 23:00 in Kortrijk, en deze met drie naar Gent gaan.
E4122 (Kortrijk 22:18 - Dendermonde 23:23) wordt nu met een klassiekske gereden i.p.v. M4+21. Dit is het klassiekske dat van E691 (Brugge 21:07 - Kortrijk 22:00) komt. Dit is omdat de ram M4 niet meer terugkomt 's morgens, met het afschaffen van E4125 (eerste trein Dendermonde - Kortrijk).
E572 (Brugge 22:37 - Gent-Sint-Pieters 23:19) en E8956 (Gent-Sint-Pieters 23:26 - Geraardsbergen 00:34) zijn niet meer aan elkaar gekoppeld. Beide treinen worden gereden door twee klassiekskes. Waarvan men dan de nieuwe stellen haalt om E8956 te doen, weet ik niet, maar deze staan al lang in de bundel, aangezien de depanneur deze moet schouwen.
Waarschijnlijk is dit omdat men E8956 mettertijd met Desiro's wil uitvoeren, en E572 nog altijd met gemoderniseerde klassiekskes zal gereden worden, dat men deze scheiding gemaakt heeft.
Wat ik mij dan wel afvraag: Als de twee klassiekskes van E594 uit Mechelen komen, wordt daar in Gent-Sint-Pieters nog een BIJgekoppeld. Zou men dan in Brugge van E592/E572 niet beter een stel koppelen, en dan geen stel meer bijkoppelen in Gent aan E594? En dan zitten ze zowel in Brugge als Gent nog altijd met hetzelfde aantal stellen en maakt men Electrabel niet rijk met deze lange late treinen.
E2342 (Dendermonde 20:07 - Poperinge 22:28) wordt tussen Kortrijk en Poperinge met drie i.p.v. één Break gereden. Deze bijkomende Breaks komen van de bundel. Dit is waarschijnlijk omdat E2326, vroeger de eerste trein tussen Kortrijk en Poperinge, afgeschaft is, en deze dan maar met E2342 worden meegegeven.
Op de nacht van zaterdag op zondag wordt E522 verzekerd door I11+18 i.p.v. 18+I11+18.
Ook zag ik gisteren dan E6480 (Louvain-La-Neuve 09:52 - Leuven 10:32) met een Varkensneus i.p.v. klassiekskes verzekerd werd? Is dit voorzien?
Re: gewijzigde samenstelling.
Ik heb de L genomen met vertrek in Leuven om 11.28 u, was een varken... en in de tegenrichting ook een varken gekruist. Lijkt dus een en al varkens te zijn. Wie weet meer?!Retard schreef: Ook zag ik gisteren dan E6480 (Louvain-La-Neuve 09:52 - Leuven 10:32) met een Varkensneus i.p.v. klassiekskes verzekerd werd? Is dit voorzien?
Re: gewijzigde samenstelling.
Ik kruisde voor de rest allemaal gemoderniseerde klassiekskes.Steve schreef:Ik heb de L genomen met vertrek in Leuven om 11.28 u, was een varken... en in de tegenrichting ook een varken gekruist. Lijkt dus een en al varkens te zijn. Wie weet meer?!Retard schreef: Ook zag ik gisteren dan E6480 (Louvain-La-Neuve 09:52 - Leuven 10:32) met een Varkensneus i.p.v. klassiekskes verzekerd werd? Is dit voorzien?