Pagina 88 van 412
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 23 dec 2012, 11:22
door Terminus
De varkens moeten ergens naartoe zijn nu ze niet meer als stoptrein rijden op de lijn Antwerpen-Brussel (en verder).
Heel wat stoptreintjes op die lijn rijden nu trouwens met verminderde samenstelling wegens een gebrek aan desiro's. Meestal worden er evenveel klassieke motorstellen ingezet als er desiro's voorzien waren, maar dat zorgt dus voor 1 tot 3 rijtuigen per trein minder dan voorzien.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 29 dec 2012, 01:33
door Retard
Terminus schreef:De varkens moeten ergens naartoe zijn nu ze niet meer als stoptrein rijden op de lijn Antwerpen-Brussel (en verder).
Er rijden nu ook Varkens als L-trein tussen Ottignies en Gembloux en tussen Gembloux en Namen.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 29 dec 2012, 01:34
door Retard
E690 werd met twee i.p.v. één klassiekske verzekerd. Dit waren de 733 en 780.
E691 werd met één i.p.v. twee Klassiekskes verzekerd. De 213 nam dit helemaal alleen voor zijn rekening.
E572/8956 zijn in de vakantieperiode blijkbaar weer aan elkaar gekoppeld.
E594 kreeg er in Gent-Sint-Pieters geen stel bij en bestond de ganse rit uit de 209 en de 995.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 01 jan 2013, 00:44
door Retard
E1537 werd tussen Brugge en Knokke niet door M6'sen verzekerd, maar door een klassiek stel. Dit was de 620.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 02 jan 2013, 00:22
door Accelerat
InterCity van Charleroi-Sud naar Antwerpen Centraal van 20h33 uit Bruxelles-Midi was vandaag met een Desiro.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 02 jan 2013, 09:46
door Tram44
Ook in het weekend worden op deze IC-verbinding de laatste tijd soms gekoppelde desiro's ingezet. Hopelijk zijn we op die verbinding binnenkort verlost van de vieze vunzige viertjes.
In het weekend mag je daar tegenwoordig een diabolotoeslag voor betalen om in alle comfort naar de luchthaven te sporen.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 02 jan 2013, 10:26
door Steve
Tram44 schreef:Ook in het weekend worden op deze IC-verbinding de laatste tijd soms gekoppelde desiro's ingezet. Hopelijk zijn we op die verbinding binnenkort verlost van de vieze vunzige viertjes.
In het weekend mag je daar tegenwoordig een diabolotoeslag voor betalen om in alle comfort naar de luchthaven te sporen.
Hoe bedoel je dat laatste precies?
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 02 jan 2013, 12:36
door Shrek
Tram44 schreef:Ook in het weekend worden op deze IC-verbinding de laatste tijd soms gekoppelde desiro's ingezet. Hopelijk zijn we op die verbinding binnenkort verlost van de vieze vunzige viertjes.
In het weekend mag je daar tegenwoordig een diabolotoeslag voor betalen om in alle comfort naar de luchthaven te sporen.
Wie in de luchthaven moet zijn moet al jaren die diabolotaks betalen, er is niets verandert hoor (buiten dat de taks verhoogd is).
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 05 jan 2013, 04:29
door Asterix
Steve schreef:Retard schreef:
Ook zag ik gisteren dan E6480 (Louvain-La-Neuve 09:52 - Leuven 10:32) met een Varkensneus i.p.v. klassiekskes verzekerd werd? Is dit voorzien?
Ik heb de L genomen met vertrek in Leuven om 11.28 u, was een varken... en in de tegenrichting ook een varken gekruist. Lijkt dus een en al varkens te zijn. Wie weet meer?!
Sommige L-treinen rijden met vierledige (zoals L 3059), het meeste blijkbaar nog met gemoderniseerde klassiekjes.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 05 jan 2013, 09:32
door BlubBlub
We krijgen vandaag 2 breaks in plaats van 1 op IR4909.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 05 jan 2013, 10:26
door Retard
Gisteren bestond E669 uit twee klassiekskes i.p.v. één, de 697 en 647. De 697 werd afgekoppeld om E690 te doen.
E671/692 bestond uit twee i.p.v. één Klassiekske. De nummers van deze stellen was 213 (kant kust) en 210. Ik zat eerst op de 213, die nog de orginele tafeltjes heeft, en dan op de 210.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 05 jan 2013, 12:18
door wva
Jeroen schreef:Steve schreef:Retard schreef:
Ook zag ik gisteren dan E6480 (Louvain-La-Neuve 09:52 - Leuven 10:32) met een Varkensneus i.p.v. klassiekskes verzekerd werd? Is dit voorzien?
Ik heb de L genomen met vertrek in Leuven om 11.28 u, was een varken... en in de tegenrichting ook een varken gekruist. Lijkt dus een en al varkens te zijn. Wie weet meer?!
Sommige L-treinen rijden met vierledige (zoals L 3059), het meeste blijkbaar nog met gemoderniseerde klassiekjes.
Ik vermoed dat het depot Leuven een aantal varkens gekregen heeft voor zijn bestuurders gewend te maken aan deze stellen daar in het weekend de verbindin Leuven-Luchthaven-Essen met deze varkens "moet" gereden worden daar deze enkel NL binnen mogen.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 05 jan 2013, 16:46
door Kristofke
de IRn reed vannochtend zijn eerste rit met 2 breaks ipv 1
Morgenvroeg benieuwd of dit nu standaard is, het werd wel tijd he seg!!
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 05 jan 2013, 16:54
door Steven
ik zal het u weten te zeggen, ik moet een van die ritten doen, normaal krijg ik volgende de huidige fiche 1 break.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 06 jan 2013, 00:56
door Retard
E821 werd door één Break i.p.v. M4+21 verzekerd.