Pagina 88 van 187

Re: Fyra.

Geplaatst: 11 jan 2013, 21:59
door Zorba
Thalys heeft al een goede reputatie opgebouwd, het lijkt me niet dat de reizigers die zomaar gaan vergelijken met Fyra.

Het omgekeerde kan juist wel waar zijn: dat reizigers Thalys boeken omdat de Fyra te vaak negatief in het nieuws komt.

Re: Fyra.

Geplaatst: 11 jan 2013, 22:05
door rvdborgt
carlos schreef:
rvdborgt schreef:. Dat was helemaal niet tot ongenoegen van NS: HSA was immers het vehikel waarmee NS aan de aanbesteding deelnam; ze hebben KLM erbij gevraagd voor de kennis van yield management.
Rian,
je hebt gelijk NS zat van het begin af in HSA.

Maar NS is wel pas in HSA gestapt nadat het eerst geprobeerd had om zelfstandig (dus zonder HSA partners ) die concessie binnen te halen.
Toetreding tot HSA was dus noodzaak, onder druk van Netelenbos.
Toetreding is het verkeerde woord. HSA is door NS opgericht voor de tweede poging om de HSL-concessie in de wacht te slepen.

Groetjes,
Rian

Re: Fyra.

Geplaatst: 11 jan 2013, 22:10
door rvdborgt
AlexNL schreef:
rvdborgt schreef:NS Hispeed is geen bedrijf maar een merknaam.
NS Hispeed is een handelsnaam van NS Internationaal B.V., een volle dochter van NS Groep N.V. die zonder subsidie opereert.

De HSL-concessie is in de wacht gesleept door HSA Beheer N.V., een joint venture van NS (90%) en KLM (10%).
Tegenwoordig is KLM maar 5% meer, zie bv. http://www.ns.nl/jaarverslag2011/campag ... issen.html

Groetjes,
Rian

Re: Fyra.

Geplaatst: 12 jan 2013, 09:49
door FLV-FGSP
De communicatie van de NMBS wordt eerlijker. Gister 7 treinen geschrapt en het einde nog niet in zicht:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... uden.dhtml

Re: Fyra.

Geplaatst: 12 jan 2013, 10:50
door SBB 460
Vandaag in Heide, trein richting Roosendaal, stop Heide 10H10
Op kop een Fyra met daarachter gekoppeld een viertje/varkenskop!!!
Doen die Fyra's toch nog iets nuttig, nl de capaciteit van een viertje verdubbelen!!!

Re: Fyra.

Geplaatst: 12 jan 2013, 11:38
door Accelerat

Re: Fyra.

Geplaatst: 12 jan 2013, 11:50
door Tram44
De situatie wordt stilaan uitzichtloos. De merknaam Fyra staat intussen symbool voor duur en onbetrouwbaar en het aantal reizigers dat naar de auto is overstapt, valt niet meer te tellen.

Hoe lang kunnen NS Hispeed en NMBS Europe deze soap nog rekken zonder dat de kosten totaal uit de hand lopen?

Of ze er op deze manier in zullen slagen om van de aangekondigde dienst naar Breda wel een valabel alternatief te maken voor de vroegere Benelux is maar de vraag. Bij uitval zit je meteen met een gat van twee uur en de technische miserie waar men vandaag mee kampt, gelden ook voor dat traject: zelfde treinen, zelfde problemen met spannings- en GSM-R-overgang bij de grens...

Het herinvoeren van een degelijke klassieke trein lijkt voorlopig eigenlijk de enige oplossing die enig perspectief biedt.

Re: Fyra.

Geplaatst: 12 jan 2013, 12:35
door Bordensteker
SBB 460 schreef:Vandaag in Heide, trein richting Roosendaal, stop Heide 10H10
Op kop een Fyra met daarachter gekoppeld een viertje/varkenskop!!!
Doen die Fyra's toch nog iets nuttig, nl de capaciteit van een viertje verdubbelen!!!
Symbolisch: qua capacitijd ... twee voor twaalf

_________________
varkens zijn intelligente dieren

Re: Fyra.

Geplaatst: 12 jan 2013, 15:07
door sippycarlito
Zorba schreef:Thalys heeft al een goede reputatie opgebouwd, het lijkt me niet dat de reizigers die zomaar gaan vergelijken met Fyra.

Het omgekeerde kan juist wel waar zijn: dat reizigers Thalys boeken omdat de Fyra te vaak negatief in het nieuws komt.
Maar Thalys deelt ook in de brokken die Fyra maakt. Als er een Fyra stil staat midden op de HSL, dan ondervindt de volgende Thalys ook wel hinder waardoor de stiptheid ook zal dalen.

Re: Fyra.

Geplaatst: 13 jan 2013, 10:33
door dentheo
SBB 460 schreef:Vandaag in Heide, trein richting Roosendaal, stop Heide 10H10
Op kop een Fyra met daarachter gekoppeld een viertje/varkenskop!!!
Hoe waren die gekoppeld ?

Re: Fyra.

Geplaatst: 13 jan 2013, 11:11
door Hobbes
SBB 460 schreef:Vandaag in Heide, trein richting Roosendaal, stop Heide 10H10
Op kop een Fyra met daarachter gekoppeld een viertje/varkenskop!!!
Doen die Fyra's toch nog iets nuttig, nl de capaciteit van een viertje verdubbelen!!!
Een Fyra gekoppeld met een 800? Dat kan niet.

Re: Fyra.

Geplaatst: 13 jan 2013, 11:38
door Boris
Misschien een varkenssuit gekleurd als een 'Fyra'. Zou dat niet leuk zijn? :lol:

Re: Fyra.

Geplaatst: 13 jan 2013, 14:50
door Shrek
Hobbes schreef:
SBB 460 schreef:Vandaag in Heide, trein richting Roosendaal, stop Heide 10H10
Op kop een Fyra met daarachter gekoppeld een viertje/varkenskop!!!
Doen die Fyra's toch nog iets nuttig, nl de capaciteit van een viertje verdubbelen!!!
Een Fyra gekoppeld met een 800? Dat kan niet.
Ik denk dat het in noodgevallen wel kan via de noodkoppeling van beide treinen. Snelheid is dan uiteraard wel beperkt.

Re: Fyra.

Geplaatst: 13 jan 2013, 15:07
door Steven
maar een fyra heeft een sharfenbergkoppeling en een 800 heeft een henricot koppeling, geen van beide heeft hulpstukken voor de andere voorzien.

Re: Fyra.

Geplaatst: 14 jan 2013, 00:11
door Tijgernoot
De Fyra heeft inderdaad Scharfenbergkoppelingen, zoals alle Nederlandse treinstellen. In Nederland kan de Fyra worden weggesleept door de locomotieven van de (winter)sleepdienst van ProRail. Ik weet niet of er in Belgiƫ ook (diesel)locomotieven geschikt zijn om de trein weg te slepen.