Pagina 10 van 124
Geplaatst: 12 feb 2007, 11:33
door Steven
tja patrick om da te veranderen ga je die ing. hun gedachte moeten bewerken, op de klassiekjes na hebben alle treinen luchtverversing langs de ramen bij ons, denk da ze het vooral willen doen omdat zo de vensters voorzien zijn van een luchtstroom waardoor deze minder snel zullen aandampen bij vochtig weer
Geplaatst: 12 feb 2007, 11:52
door Patrick
Steven schreef:tja patrick om da te veranderen ga je die ing. hun gedachte moeten bewerken, op de klassiekjes na hebben alle treinen luchtverversing langs de ramen bij ons, denk da ze het vooral willen doen omdat zo de vensters voorzien zijn van een luchtstroom waardoor deze minder snel zullen aandampen bij vochtig weer
Bij vochtig weer sijpelt het water soms binnen langs de vensters, dus die mogen ook een beurt krijgen

En nu we toch bezig zijn: gesloten toiletten a.u.b. (met opvangtanks).
Geplaatst: 27 feb 2007, 19:31
door SIMPY.be
Ik heb eens AM96-style uitgetest.
klikkie.
Geplaatst: 27 feb 2007, 19:36
door Shrek
ook niet slecht

maar ik vind de huidige livrei de mooiste

Geplaatst: 27 feb 2007, 19:55
door Steven
Shrek schreef:ook niet slecht

maar ik vind de huidige livrei de mooiste

idd ni slecht al zou ik de zwarte band stoppen net achter de laatste venster en terug beginnen en volgende venster van het tweede rijtuig, zodat uw B logo niet op de donkere kant van het rijtuig moet staan, of je moet het plaatsen zoals bij ms 96
Geplaatst: 27 feb 2007, 19:55
door Wover
SIMPY.be schreef:Ik heb eens AM96-style uitgetest.
klikkie.
Is dat enkel met kleuren en niet de ramen bv aangepast, want zo vind ik ze echt wel chic :p
Geplaatst: 27 feb 2007, 20:05
door SIMPY.be
Ik heb er gesloten ramen van gemaakt hé... airco in de stelletjes mag

Vond dat wel leuk het b-logo in het zwart

Geplaatst: 27 feb 2007, 20:25
door SIMPY.be
Geplaatst: 27 feb 2007, 20:57
door Lukas
Hoi,
Simpy,
Ik vind je bewerkingen supermooi;Je hebt dat supergoed gedaan

Geplaatst: 28 feb 2007, 09:55
door Patrick
Je kunt gie toch wel goe tékneun wè

Geplaatst: 28 feb 2007, 14:03
door carlos
ik hoop dat men bij de modernizering ook iets gaat doen aan het motor/optrekvermogen.
vroeger (2-ledig) max accelleratie 75 cm/s² (tussen 0 en 50 km/u) nu (3-ledig) 54 cm/s² (tussen 0 en 50 km/u).
Geplaatst: 28 feb 2007, 16:38
door Shrek
carlos schreef:ik hoop dat men bij de modernizering ook iets gaat doen aan het motor/optrekvermogen.
vroeger (2-ledig) max accelleratie 75 cm/s² (tussen 0 en 50 km/u) nu (3-ledig) 54 cm/s² (tussen 0 en 50 km/u).
ik weet niet waar je dat getal vandaan haalt, maar ze zullen nu door sleet al niet meer zo snel optrekken als in 1992 toen de middenbakken er pas tussenhingen. Als ze de motoren reviseren zijn ze weer even goed als ze oorspronkelijk waren

(maar niet beter vrees ik)
Geplaatst: 28 feb 2007, 17:16
door carlos
Shrek schreef:carlos schreef:ik hoop dat men bij de modernizering ook iets gaat doen aan het motor/optrekvermogen.
vroeger (2-ledig) max accelleratie 75 cm/s² (tussen 0 en 50 km/u) nu (3-ledig) 54 cm/s² (tussen 0 en 50 km/u).
ik weet niet waar je dat getal vandaan haalt, maar ze zullen nu door sleet al niet meer zo snel optrekken als in 1992 toen de middenbakken er pas tussenhingen. Als ze de motoren reviseren zijn ze weer even goed als ze oorspronkelijk waren

(maar niet beter vrees ik)
http://www.belrail.be/F/fiches/emu/inde ... page=fiche
blijkbaar werd er het vermogen van het stel niet noemenswaardig verhoogd.
ik herinner nog de 1ste maal dat ik in een break zat (in 1985) van Marloi naar Brussel, en dit was een zeer positieve ervaring, enorme acceleraties.
toen ik zo'n 10 jaar later (1994) voor de 2de maal in een break terecht kwam had ik echt niet dat whow gevoel, was reeds een 3-ledig stel.
Geplaatst: 28 feb 2007, 17:52
door Steven
de motoren zijn perfect voorzien voor 3 bakken te slepen, in tweeledige uitvoering hadden eigen een 'teveel' aan vermogen voor hun gewicht, een soort reserve om het zo te zeggen, btw shrek, een revisie van een motor alleen volstaat niet, de lagers waarin de assen rollen moet dan ook een revisie krijgen he

ander doe je maar half werk

Geplaatst: 28 feb 2007, 17:55
door 260689
gaan zij daar ook nieuwe bogie's onder zetten?