Pagina 10 van 10

Re: Boordtarief

Geplaatst: 27 jun 2026, 10:17
door K V B
Ik denk dat het in de praktijk gaat meevallen. Ik vermoed dat de NMBS vooral mensen die net uitgestapt zijn wil kunnen controleren.

Re: Boordtarief

Geplaatst: 27 jun 2026, 11:59
door rdv
Een voorbeeld die ik al meegemaakt heb in de praktijjk:
Controleactie in Gent St Pieters, waarbij het station volledig werd afgesloten (thv de ingangen) en enkel mensen met een ticket binnen mochten. Ik kom aan op perrron 5 (wat enkel met werftrappen bereikbaar is), en ik zie een dame die redelijk overstuur is, met heel wat bagage. Haar man ging haar op het perron komen ophalen, maar mocht niet binnen. Ze was redelijk hopeloos omdat ze niet met haar bagage van de trap durfde. Ze durfde niemand aan te spreken, ik heb haar uiteindelijk kunnen overtuigen dat ik haar bagage naar beneden zou dragen.

Re: Boordtarief

Geplaatst: 27 jun 2026, 12:12
door ovspotter_be
In Vilvoorde gebeuren ook regelmatig zulke controleacties waarbij je zonder ticket het station niet binnen geraakt.