Pagina 10 van 51

Re: Dienstregeling december 2017

Geplaatst: 15 feb 2017, 22:58
door spurt2244
Ook voor de dienstregeling die in december ingaat wil NS de mogelijkheid houden om de Beneluxtrein via Roosendaal te laten rijden.
http://www.locov.nl/Images/Locov%202017 ... 381390.pdf

Groeten uit Nederland.

Re: Dienstregeling december 2017

Geplaatst: 04 mar 2017, 09:13
door profke
In Antwerpen komt er een uitbreiding van de dienstregeling
http://m.gva.be/cnt/dmf20170303_0276160 ... -antwerpen
2 treinen van Herentals naar Lier worden verlengd tot Antwerpen

Re: Dienstregeling december 2017

Geplaatst: 04 mar 2017, 14:36
door dentheo
Wanneer ik die twee laatste berichten combineer wordt het wel druk op lijn 12: 2 stoptreinen, 1IC(?) en de Benelux per uur en per richting.

Re: Dienstregeling december 2017

Geplaatst: 04 mar 2017, 15:17
door Steven
Die tweede stoptrein komt er enkel als de Benelux via L4 gaat. Dat was al eerder ergens gemeld.

Re: Dienstregeling december 2017

Geplaatst: 04 mar 2017, 15:20
door dentheo
Dat had ik ook zo begrepen maar de pers blijkbaar nog niet.. :D

Re: Dienstregeling december 2017

Geplaatst: 04 mar 2017, 15:40
door ostbahnhof
Als de Benelux via L4 rijdt, komen er dan per dag aanvullend een aantal ritten via de oude lijn tussen Den Haag en Brussel? Dus aanvullend op de Benelux? Meende dat ergens gelezen te hebben. grts, o

Re: Dienstregeling december 2017

Geplaatst: 04 mar 2017, 16:22
door Steven
Van de 16 ritten zouden er 12 naar Amsterdam gaan en 4 naar den haag. Tot Rotterdam maakt dat dus geen verschil. De vier treinen zouden eerlijk over de dag verdeeld worden. Bijvoorbeeld 7.45/11.45/15.45/19.45. Afwachten wat het werkelijk zal worden.

Re: Dienstregeling december 2017

Geplaatst: 04 mar 2017, 17:22
door rvdborgt
ostbahnhof schreef:Als de Benelux via L4 rijdt, komen er dan per dag aanvullend een aantal ritten via de oude lijn tussen Den Haag en Brussel? Dus aanvullend op de Benelux?
Nee.

Groetjes,
Rian

Re: Dienstregeling december 2017

Geplaatst: 04 mar 2017, 17:26
door rvdborgt
Steven schreef:Van de 16 ritten zouden er 12 naar Amsterdam gaan en 4 naar den haag. Tot Rotterdam maakt dat dus geen verschil. De vier treinen zouden eerlijk over de dag verdeeld worden. Bijvoorbeeld 7.45/11.45/15.45/19.45.
Dat klopt. En als de Benelux niet van/naar Amsterdam rijdt, dan is er een korte aansluiting in Rotterdam van/naar Amsterdam. Of anders gezegd: die 12 Beneluxen van/naar Amsterdam vervangen op de HSL tussen Rotterdam en Amsterdam een binnenlandse HSL-trein.

Groetjes,
Rian

Re: Dienstregeling december 2017

Geplaatst: 04 mar 2017, 17:29
door Steven
Klopt volledig, de Benelux zal dus zo mee integreren met de IC direct.

Re: Dienstregeling december 2017

Geplaatst: 04 mar 2017, 17:41
door trainlovertje
Steven schreef:Klopt volledig, de Benelux zal dus zo mee integreren met de IC direct.
Dus moet elke reiziger Belgiƫ - Schiphol/Amsterdam ook een IC-diret toeslag betalen, wat dus zal leiden tot prijsverhogingen van de internationale tickets?

Re: Dienstregeling december 2017

Geplaatst: 04 mar 2017, 19:28
door Steven
Geen idee of er dan ook toeslag zal zijn voor die tickets, het kan zijn dat dit enkel voor de binnenlandse tickets zal gelden. Hierover heeft ns nog niets gemeld, tenzij ik iets over het hoofd heb gezien.

Re: Dienstregeling december 2017

Geplaatst: 04 mar 2017, 20:09
door groentje
Ik vermoed dat voor internationale tickets de toeslag d'office inbegrepen zal zijn, zoals het nu ook al was, dacht ik.

Re: Dienstregeling december 2017

Geplaatst: 04 mar 2017, 20:37
door Tijgernoot
Reizigers met een internationaal ticket hoeven geen toeslag te betalen.
Voor de Intercity direct heeft u een Intercity direct Toeslag nodig naast uw NS-vervoerbewijs als het traject Schiphol Airport-Rotterdam deel uitmaakt van uw treinreis. U heeft geen Intercity direct Toeslag nodig als u tussen Amsterdam en Rotterdam of vice versa reist met een internationaal vervoerbewijs voor de Intercity Brussel.
http://www.ns.nl/reisinformatie/bijzond ... irect.html

Re: Dienstregeling december 2017

Geplaatst: 04 mar 2017, 20:38
door desperado
trainlovertje schreef:
Steven schreef:Klopt volledig, de Benelux zal dus zo mee integreren met de IC direct.
Dus moet elke reiziger Belgiƫ - Schiphol/Amsterdam ook een IC-diret toeslag betalen, wat dus zal leiden tot prijsverhogingen van de internationale tickets?
Sorry for posting in English but ...

There's already no toeslag on ICD for international tickets. You can get an ICD from Amsterdam or Schiphol after the Brussels service and use the ICD to get to Rotterdam ahead of it. The ticket from Amsterdam to Brussels via Roosendaal is just accepted n the ICD.

JP