En dit is dan al de 3e maal dat dezelfde investeringen in het nieuws gebracht worden (zie de rest van het topic hierboven). Hoe dikwijls gaan ze er nog mee uitpakken?LHOON schreef: ↑19 mei 2018, 11:44 Vandaag op VRT: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/05/18 ... steringen/
Die lijnen zijn buiten dienst, de ene is thans museumlijn, de andere reeds decennia ontijzerd. Wat wil men met dat bedrag, een voorstudie maken?De spoorlijnen Puurs-Dendermonde en Aalst-Dendermonde krijgen elk een half miljoen.
Investeringsplan Infrabel
Re: Vlaamse investeringen
Re: Vlaamse investeringen
zie pagina 5 van dit topic.LHOON schreef: ↑19 mei 2018, 14:17 In hetzelfde bericht:
Dit is op het eerste zicht verwarrend; Zonhoven-Balen is deel van Hasselt-Mol en Hasselt-Neerpelt is ontijzerd...In Limburg wordt 21 miljoen uitgetrokken voor de elektrificatie van de lijn Mol-Neerpelt-Hasselt. De grootste investering, 31,2 miljoen, gaat naar de elektrificatie van de lijn Zonhoven-Balen en de lijn Hasselt-Neerpelt.
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 11 feb 2017, 13:04
Re: Investeringsplan Infrabel
Beste,
Wanneer begint men nu effectief met elektrificatie spoorlijn 19?
Vriendelijke groet
Floris Cappelle
Wanneer begint men nu effectief met elektrificatie spoorlijn 19?
Vriendelijke groet
Floris Cappelle
Re: Investeringsplan Infrabel
Is in het najaar gepland.Floris Cappelle schreef: ↑19 mei 2018, 16:38 Beste,
Wanneer begint men nu effectief met elektrificatie spoorlijn 19?
Vriendelijke groet
Floris Cappelle
Re: Vlaamse investeringen
'de elektrificatie van de lijn Mol-Neerpelt-Hasselt' moet uiteraard Mol-Neerpelt-Hamont zijnLHOON schreef: ↑19 mei 2018, 14:17 In hetzelfde bericht:
Dit is op het eerste zicht verwarrend; Zonhoven-Balen is deel van Hasselt-Mol en Hasselt-Neerpelt is ontijzerd...In Limburg wordt 21 miljoen uitgetrokken voor de elektrificatie van de lijn Mol-Neerpelt-Hasselt. De grootste investering, 31,2 miljoen, gaat naar de elektrificatie van de lijn Zonhoven-Balen en de lijn Hasselt-Neerpelt.
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Vlaamse investeringen
Maar wat bedoelen ze dan met Hasselt-Neerpelt? Heropening van L18 zit er ook niet direct aan te komen. Ik kan er nog altijd niet goed aan uit...LML schreef: ↑20 mei 2018, 11:34'de elektrificatie van de lijn Mol-Neerpelt-Hasselt' moet uiteraard Mol-Neerpelt-Hamont zijnLHOON schreef: ↑19 mei 2018, 14:17 In hetzelfde bericht:
Dit is op het eerste zicht verwarrend; Zonhoven-Balen is deel van Hasselt-Mol en Hasselt-Neerpelt is ontijzerd...In Limburg wordt 21 miljoen uitgetrokken voor de elektrificatie van de lijn Mol-Neerpelt-Hasselt. De grootste investering, 31,2 miljoen, gaat naar de elektrificatie van de lijn Zonhoven-Balen en de lijn Hasselt-Neerpelt.
Re: Investeringsplan Infrabel
Ik denk dat het vooral gaat over studiewerk. Ook over het derde spoor tussen Lokeren en Sint-Niklaas zegt Infrabel zelf dat er nog studies moeten gebeuren, onder meer over het afschaffen van alle overwegen wanneer het derde spoor er komt. Het zal dus niet voor meteen zijn.
Re: Vlaamse investeringen
Neen dat moet Hasselt-Mol-Hamont zijn.LML schreef: ↑20 mei 2018, 11:34'de elektrificatie van de lijn Mol-Neerpelt-Hasselt' moet uiteraard Mol-Neerpelt-Hamont zijnLHOON schreef: ↑19 mei 2018, 14:17 In hetzelfde bericht:
Dit is op het eerste zicht verwarrend; Zonhoven-Balen is deel van Hasselt-Mol en Hasselt-Neerpelt is ontijzerd...In Limburg wordt 21 miljoen uitgetrokken voor de elektrificatie van de lijn Mol-Neerpelt-Hasselt. De grootste investering, 31,2 miljoen, gaat naar de elektrificatie van de lijn Zonhoven-Balen en de lijn Hasselt-Neerpelt.
Re: Investeringsplan Infrabel: Mons-Valenciennes
Op het budget van 2018 is 2,3 milj voorzien om de lijn 97 te vernieuwen van Quiévrain tot aan de grens: 800 m
Infrabel heeft zijn dossier klaar en wacht nog op goedkeuring van het Waals Gewest.
Aan Franse kant liggen de zaken moeilijker. Hier moet 700m vernieuwd worden, kostprijs 7 miljoen. En het is niet langer de centrale overheid maar de Région die verantwoordelijk is.
Misschien is een europese cofinanciering mogelijk in het kader van TEN-T
( www.dhnet.be/regions/mons/ligne-valenci ... 01e7ae617a)
Infrabel heeft zijn dossier klaar en wacht nog op goedkeuring van het Waals Gewest.
Aan Franse kant liggen de zaken moeilijker. Hier moet 700m vernieuwd worden, kostprijs 7 miljoen. En het is niet langer de centrale overheid maar de Région die verantwoordelijk is.
Misschien is een europese cofinanciering mogelijk in het kader van TEN-T
( www.dhnet.be/regions/mons/ligne-valenci ... 01e7ae617a)
Re: Investeringsplan Infrabel: Mons-Valenciennes
Zijn Franse rails 3x zo duur als belgische? Of wat is de verklaring van het verschil tss 7 miljoen en 2.3?joverwimp schreef: ↑24 jun 2018, 21:48 Op het budget van 2018 is 2,3 milj voorzien om de lijn 97 te vernieuwen van Quiévrain tot aan de grens: 800 m
Infrabel heeft zijn dossier klaar en wacht nog op goedkeuring van het Waals Gewest.
Aan Franse kant liggen de zaken moeilijker. Hier moet 700m vernieuwd worden, kostprijs 7 miljoen. En het is niet langer de centrale overheid maar de Région die verantwoordelijk is.
Misschien is een europese cofinanciering mogelijk in het kader van TEN-T
( www.dhnet.be/regions/mons/ligne-valenci ... 01e7ae617a)
Re: Investeringsplan Infrabel
Jo, heb jij nog nieuws over de aangevraagde documenten?
Is er eigenlijk nog iets vernomen over dat beheerscontract? Dit begint nu echt wel lang te duren!
Is er eigenlijk nog iets vernomen over dat beheerscontract? Dit begint nu echt wel lang te duren!
Laatst gewijzigd door Asterix op 28 jun 2018, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Investeringsplan Infrabel
Zoals elders gemeld (werken in stations) heb ik de investeringsplannen van Infrabel en NMBS kunnen bekomen via een federaal parlementslid. Wil je ze ontvangen: geef dan je e-mail adres.
Re: Investeringsplan Infrabel
Zijn die niet openbaar dan? Of wel openbaar maar alleen op papier beschikbaar?
Groetjes,
Rian
Re: Investeringsplan Infrabel
Ja dat is een openbaar document, ik vind het echter ook niet meteen terug op de site van Infrabel.
rvdborgt schreef:Zijn die niet openbaar dan? Of wel openbaar maar alleen op papier beschikbaar?
Groetjes,
Rian
Re: Investeringsplan Infrabel
Het investeringsplan van Infrabel (dus niet dat van de NMBS) valt te raadplegen op het intraweb van Infrabel maar het bevat niet de bijlagen van dit plan met meer info over de investeringen. Ook van het Strategisch Meerjareninvesteringsplan is er geen spoor terug te vinden. De documentatiedienst van Infrabel wist mij te vertellen dat ze deze documenten zelf ook niet terugvindt en daarmee was de kous af.
Het beheerscontract is blijkbaar nog altijd in onderhandeling?
Het beheerscontract is blijkbaar nog altijd in onderhandeling?