Vraag er maar op los van DLC ben tb bij DLC!!!

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Ik denk dat je die OZ als een halve overgang dient te beschouwen, aangezien ja hem blijkbaar krijgt na een (reeks) nachtdienst(en).
die Oz wordt aangevuld met een halve cx.

bij bestuurderskun je de dag na een cx maar ten vroegste om 5 uur beginnen. Is dit vroeger, dan is het de dag ervoor een overgang (OO)

bvb za: rx
zo: OO
ma: vroeger dan 5 uur smorgens beginnen...

of za rx
zo cx
ma: ten vroegste om 5 uur beginnen

Een cx moet ten laatste ook aanvangen vanaf 23 u de dag ervoor:

bvb vr: van 14u tot 23u
za: cx
zo: rx

of vr: van 15u tot 23u 15
za: OO
zo: Rx

Op die manier zijn er bestuurders op de goederen die soms tot 25 van deze Overgangen per jaar verzamelen! Deze cadeaudagen worden uiteraard niet afgetrokken van de 65 cx en 65 rx waar je recht op hebt per jaar. Maw, aan alle mensen die overwegen om treinbestuurder te worden, vergelijk eens

bij Nmbs 65 rx
65 cx
24 verlofdagen (vermeerderd met het aantal feestdagen die op een zaterdag of een zondag vallen , 2 in 2006)
13 Kd
Als je op de goederendienst zit, minstens 20 Overgangen per jaar.

In de prive: 24 dagen verlof... 52 zaterdagen, 52 zondagen en 10 feestdagen... en that's it

Wie nieuweling is, vind dit misschien niet zo belangrijk, want men is enthousiast en wil gelijk waar tb worden. Maar na enkele jaren (geloof me, zit zelf al 7 jaar bij Nmbs) wordt dit wel belangrijker en belangrijker om ook nog een gezinsleven te kunnen hebben.
Nog eens: dit zijn naakte en objectieve feiten, DENK DAARAAN, bezint eer ge begint...
groentje

Bericht door groentje »

Miljaarde schreef:Als je dan toch vreest voor de toekomst, begin dan eens op te komen voor uzelf ipv u alle wereldproblemen op de nek te willen halen en de alwijze Barmhartige Samaritaan af te hangen, zelfs Atlas kon dat niet. Ga uit van uw eigen situatie (en als ik het goed heb ben je binnenkort Onderstationschef) en werk van daaruit verder. En is het niet zo dat pakweg in Duitsland de lonen bij het metaal daalden om jobs in West-europa te houden?
Je weet toch ook wel dat China een van de meest vervuilende landen aan het worden zijn? Wat is uw antwoord daar dan op? Laat de industrielen maar hun fabrieken uitbreiden, wij zullen niet teveel loon eisen en zeker goed meewerken, want dan staan we concurrentieel sterk?

Dan denk ik dat het verstandiger is van niet mee te doen aan die concurrentieslag, maar aan bewustwording te gaan doen in China...

Maar voorlopig hou ik het bij treinbestuurders en bij uitbreiding al het nmbs-personeel, das al genoeg denkwerk. ahum :?
Het een sluit het ander niet uit, hé? :wink:
Vree manneke zijde gij, nen idealist pur sang, op zich wel chique, maar ge gaat er nog gefrustreerd van geraken...
Wellicht, maar ach, ik huldig het spreekwoord, dat de soep nooit zo heet wordt gegeten als ze wordt opgediend. En ik neem mezelf niet zo serieus, hoor, ik discussieer gewoon graag. :lol:
Steven

Bericht door Steven »

in de prive 24??? lol er zijn er vele die er maar 20 hebben hoor kwil die niet te eten geven die maar 20 dagen mogen nemen. volgens de lijst bij ons op de depot is is da verlof om te zorgen voor zwaar zieke persoon

ne halve cx kunnen wij ook ni krijgen, als rijdend personeel kan je namelijk geen halve dag krijgen, er bestaat namelijk geen dienst die je maar half kan doen, daar houd de diensttabel zich dus ook niet mee bezig.
bij ons is het dus ofwel een volledige dag of niets dat je kan krijgen eender van wat (cx, rx, kd, vv)
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Aja, ik vergelijk met Dlc Steven... (daar hebben ze er 24) om mensen bewust te maken en om zo mijn (klein) steentje bij te dragen aan het stopzetten van de verdere uitholling van ons o zo schitterende beroep...

ook bij de reizigers komt prive eraan hoor...
Groetjes
Steven

Bericht door Steven »

Miljaarde schreef:Aja, ik vergelijk met Dlc Steven... (daar hebben ze er 24) om mensen bewust te maken en om zo mijn (klein) steentje bij te dragen aan het stopzetten van de verdere uitholling van ons o zo schitterende beroep...

ook bij de reizigers komt prive eraan hoor...
Groetjes
ah ok dacht da je prive algemeen bedoelde (daar is het meestal 20 afhankelijk van functie en bedrijf)
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

edje schreef:MEV is een uitzendburo voor spoorwegpersoneel

http://www.mev-nl.nl/
Vandaag nogal wat kritiek op handelswijze van NS dat samenwerkt met Mev, op de website van het VVMC. Men stelt dat Ns oud machinisten via een achterpoortje weer bij NS gaan werken. Daar deze machinisten beter betaalde IPIOS zijn, zouden ze in aanmerking komen voor alleen de betere dagdiensten....

http://www.vvmc.nl
Mechanik

Bericht door Mechanik »

en nu voor de niet-Nederlanders : wat is IPIOS ....

VUT ken ik :-)
wimpiespoor

Bericht door wimpiespoor »

Mechanik schreef:en nu voor de niet-Nederlanders : wat is IPIOS ....

VUT ken ik :-)
Ipios is een dorp net ten noorden van de Golf van Geras op het eiland Lesbos. Volgens mij dus treinbestuurders die als arbeidsvoorwaarde hebben alleen te hoeven werken daar waar de zon schijnt, en tussendemiddag een ruime siësta. :':?'
Wim
edje

Bericht door edje »

Ipios bestaat niet
Het is IPIO

IPIO was een regeling om oudere werknemers eerder te laten stoppen met werken. (55+ regeling)
Maar nu blijken er weer machinisten nodig te zijn, en nu proberen ze dus op allerlei mogelijk manieren weer machinisten te krijgen
IPIO mensen, mensen van prive maatsschappijen en dergelijk.
Plaats reactie