Bedankt, maar je hoeft geen spijt te hebbengroentje schreef:Het blijft een overheidsbedrijf, hé. En al is het al veel minder verstard dan enkele decennia geleden, echt dynamisch kan je de NMBS niet noemen. Al helemaal niet wat personeels- en aanwervingsbeleid betreft.
Het spijt me voor jou, Omar (?), ik hoop dat je toch nog de job van je leven vindt, al is het dan buiten "den ijzeren weg".

Ben ondertussen aangeworven voor net dezelfde job bij MIVB/STIB.
Nochtans ook een overheidsbedrijf?
Maar het kan ook anders...
- Uitgebreide info over de job dmv een jobdag.
- Nog tijdens de jobdag doet men een eerste selectie, controleerd men je kwalificaties en diploma's. Een kort gesprek in onze tweede landstaal en een aangename babbel met de pschycholoog.
- Uiterlijk 2 dagen na een gesprek of examen bellen ze je persoonlijk op met het resultaat.
- Kan je je niet vrijmaken, kies je gewoon een andere datum.
- Altijd correct, vriendelijk en op tijd behandeld.
- Van in het begin werd je al behandeld als een nieuwe collega.
- Altijd toffe en open gesprekken gehad zelfs met de directeur.
- Voor zover ik begrepen heb ligt het loon zelfs iets hoger dan bij "den ijzeren weg"
- En last but not least, een leuke sleutelhanger met zaklamp ontvangen

Hoe gaat dat bij de NMBS.
- Iedereen is er welkom, zelfs een hond met een hoed.
- Of je de juiste kwalificaties hebt vraagt men zich niet af, mss na de testen

- Een driekoppige jury bijgestaan door de bonden stellen je een paar dooddoeners zoals "Waarom zouden we U nemen en niet die 1500 anderen?", "Wat vind je van het loon," zou het begot niet weten

Of "je word chef van een totaal ongemotiveerde ploeg van bijna gepensioneerden? Want zo hebben we er hier een héél aantal" Wat doe jij daaraan???

Ze weten het dus zelf

- Je word ontvangen in een wachtzaal tussen kartonnen dozen, die eigenlijk een sanitaire ruimte is

- Alhoewel je reeds een cv hebt afgegeven moet je toch nog net voor het examen al je gegevens invullen. Stoelen of tafels zijn er bijna niet voorhanden. Dan maar de rug van je collega sollicitant.

- Na het mondeling examen groet je iedereen vriendelijk maar niemand schijnt hier op te reageren

Even dacht ik dat dit een vacature was voor "Les flic de Saint-Tropez".

NMBS moet dringend eens een cursus organiseren voor al die koffieslurpende verantwoordelijken. "Hoe ga ik met mensen om".

of "hoe ga ik efficient te werk".
Ben niet eens verwonderd waarom die treinen alsmaar vertraging hebben...
Heel triest, eigenlijk.