Pagina 10 van 12
Geplaatst: 26 jul 2007, 20:22
door SteC
ik veronderstel dat je met GFk composietmateriaal bedoelt.
Geplaatst: 29 jul 2007, 13:39
door ziemon
yes
Geplaatst: 26 okt 2007, 09:48
door super1500
vraagje:
de t18 wordt aangekocht om passagierstreinen te slepen (duwen), is deze technisch ook geschikt om goederen treinen te slepen?
Geplaatst: 26 okt 2007, 10:49
door Steven
in princiepe is dat geen enkel probleem, echter ideaal is iets anders. aangezien de loc een tandwielkast zal krijgen voor overbrengingen die meer geschikt is voor passagierstreinen. de aanzetkrachten iets lager en de versnelling iets hoger. voor een goederentrein is dat best omgekeerd.
Geplaatst: 26 okt 2007, 11:51
door pietmol
super1500 schreef:vraagje:
de t18 wordt aangekocht om passagierstreinen te slepen (duwen), is deze technisch ook geschikt om goederen treinen te slepen?
hier het antwoord:
OBB-1116 (Taurus-2) = Siemens ES-64U2
Ein bisschen Technisches:
Spurweite 1435 mm
Länge über Puffer 19280 mm
Gewicht 86 t
Leistung 6400 kW
Anfahrzugkraft 300 kN
Höchstgeschwindigkeit 230 km/h
OBB-1116 (Taurus-2) 'Mozart' (= 1116-250) met goederentrein
http://www.br146.de/fahrzeugbilder.php?U=2&DID=8087
http://www.youtube.com/watch?v=9cNhcmjs4sA
OBB-1116 (Taurus-2) 'Mozart' (= 1116-250) met passagierstrein
http://www.br146.de/fahrzeugbilder.php?U=2&DID=9175
http://www.br146.de/fahrzeugbilder.php?U=2&DID=8664
http://www.br146.de/fahrzeugbilder.php?F=1116+250-0
Geplaatst: 26 okt 2007, 12:12
door Steven
effe zeggen dat onze taurus nieuwe generatie maar 200 zal rijden en geen 230
Geplaatst: 26 okt 2007, 14:51
door Shrek
super1500 schreef:vraagje:
de t18 wordt aangekocht om passagierstreinen te slepen (duwen), is deze technisch ook geschikt om goederen treinen te slepen?
ik voorspel dat ze met 60 er meteen al te weinig gaan hebben voor de reizigersdienst, dus goederen zullen ze wel niet moeten doen

Geplaatst: 26 okt 2007, 15:00
door pietmol
Shrek schreef:super1500 schreef:vraagje:
de t18 wordt aangekocht om passagierstreinen te slepen (duwen), is deze technisch ook geschikt om goederen treinen te slepen?
ik voorspel dat ze met 60 er meteen al te weinig gaan hebben voor de reizigersdienst, dus goederen zullen ze wel niet moeten doen

als blijkt dat de bestelde T18 eigenlijk beter geschikt is dan T13 voor goederendienst, dan zullen ze wel een juridische constructie bedenken die toelaat dat T18 voor goederentreinen gebruikt kan worden en T13 voor passagierstreinen
Geplaatst: 26 okt 2007, 15:01
door Shrek
pietmol schreef:
als blijkt dat de bestelde T18 eigenlijk beter geschikt is dan T13 voor goederendienst, dan zullen ze wel een juridische constructie bedenken die toelaat dat T18 voor goederentreinen gebruikt kan worden en T13 voor passagierstreinen
de beste locomotief zal zoizo wel de reizigerstreinen slepen denk ik

Geplaatst: 26 okt 2007, 15:02
door 260689
T13 gaat allemaal naar goederen gaan als de reeks 18 er is
Geplaatst: 26 okt 2007, 19:53
door dentheo
260689 schreef:T13 gaat allemaal naar goederen gaan als de reeks 18 er is
En is die daar eigenlijk voor ontworpen ? Of is elk "kneusje" van reizigers goed genoeg voor goederen ?
Geplaatst: 26 okt 2007, 21:14
door 260689
dentheo schreef:260689 schreef:T13 gaat allemaal naar goederen gaan als de reeks 18 er is
En is die daar eigenlijk voor ontworpen ? Of is elk "kneusje" van reizigers goed genoeg voor goederen ?
een deel van de reeks 13 (1301 tot 1339) zitten op de goederendienst.
Geplaatst: 26 okt 2007, 21:40
door dentheo
260689 schreef:dentheo schreef:260689 schreef:T13 gaat allemaal naar goederen gaan als de reeks 18 er is
En is die daar eigenlijk voor ontworpen ? Of is elk "kneusje" van reizigers goed genoeg voor goederen ?
een deel van de reeks 13 (1301 tot 1339) zitten op de goederendienst.
OK maar is het dan een goederentrein ontwerp ? Of vis noch vlees ???
Geplaatst: 27 okt 2007, 01:52
door Steven
een 13 is ontworpen voor beide, het is dus zogezegd zowel een passagiers als goederenloc. de 18 is een loc die specifiek voor de passagiersdienst besteld is (voor zuivere goederenlocs kan men geen subsiedies krijgen). hierdoor kunnen bestaande locs naar de goederen gaan, waaronder de reeks 13 en misschien een deel reeks 21 en of 27
Geplaatst: 27 okt 2007, 20:20
door e49memling
super1500 schreef:vraagje:
de t18 wordt aangekocht om passagierstreinen te slepen (duwen), is deze technisch ook geschikt om goederen treinen te slepen?
zonder enig probleem.
Vroeger, met de oude technologie (aanzetweerstanden) zat je klem met bepaalde snelheden (T15/T16/T18oud) en waren deze typische sneltreinlocs totaal ongeschikt voor goederen.
Met andere woorden, men kon bepaalde snelheden niet aanhouden met een zware goederenlast zonder de aanzetweerstanden te verbranden.
Nu hebben alle moderne locs een trekkracht die tot een grote snelheid, vlak bij, of over de adhesiegrens zit en elke snelheid is onbeperkt aan te houden.
Dus technisch gezien zijn goederen geen probleem.