IC/IR2007
je telt zuiver het verbruik, je moet de aankop en onderhoud van zo een tweespannings ms ook tellen en dan tellen hoeveel % van da stel gevuld kan worden met de opkomst van de lijn, dan ga je andere verhoudingen krijgen of waarom denk je da die lijn zo laat onder draad is gekomen? de enige reden was een geelektrificieerde goederen as te hebben die niet in de weg zat van een reizigersas
Jij bent blijkbaar wel iemand die graag nmbs personeel zwart maakt hé.overweg13 schreef:De treinwachters zouden wel een stuk ruimer zitten in eerste, want nu nemen ze algauw 1/3 van de hele eersteklasafdeling in en ze durven zuchten als je vraagt of zij op de strafbankjes tegen de wand willen gaan zitten aankijken.

Er zal blijkbaar maar 1 categorie mensen bestaan die zich tot de harde werkers mogen rekenen, en dat zullen dan de onderwijzers zijn hé

Hallo,
Ik maak absoluut niet graag NMBS-personeel zwart. Ik heb de laatste jaren zelfs meer bedankingen naar de klantendienst van de NMBS gestuurd dan klachten, met het uitdrukkelijke verzoek de betrokken personeelsleden van mijn schrijven op de hoogte te brengen. Maar ik vind nu eenmaal dat het niet de eerste taak is van TBG om in eerste klasse de schaarse plaatsen te komen innemen van reizigers die daar voor betalen.
Het is trouwens spijtig dat HGBTF onlangs gecrasht is, ik zou je anders uitdagen om in de vele bijdragen die ik aan dat forum geleverd heb, 10 bijdragen te zoeken die ronduit en uitsluitend negatief zijn over NMBS-personeel. Ik vind je bewering nogal gratuit.
En wat dat harde werken van onderwijzers betreft (ik ben trouwens leraar): ik heb dat voor zover ik weet nooit beweerd. Maar ik kan me inderdaad niet permitteren om het grootste gedeelte van mijn uren al pratend met collega's of al suffend door te brengen, en dat is nu net wat een beperkt aantal TBG's wel doet. Ik meen trouwens dat collega's TBG's me hier ooit al gelijk gegeven hebben, omdat het onverantwoorde gedrag van enkele collega's nu eenmaal afstraalt op het hele corps.
Ik maak absoluut niet graag NMBS-personeel zwart. Ik heb de laatste jaren zelfs meer bedankingen naar de klantendienst van de NMBS gestuurd dan klachten, met het uitdrukkelijke verzoek de betrokken personeelsleden van mijn schrijven op de hoogte te brengen. Maar ik vind nu eenmaal dat het niet de eerste taak is van TBG om in eerste klasse de schaarse plaatsen te komen innemen van reizigers die daar voor betalen.
Het is trouwens spijtig dat HGBTF onlangs gecrasht is, ik zou je anders uitdagen om in de vele bijdragen die ik aan dat forum geleverd heb, 10 bijdragen te zoeken die ronduit en uitsluitend negatief zijn over NMBS-personeel. Ik vind je bewering nogal gratuit.
En wat dat harde werken van onderwijzers betreft (ik ben trouwens leraar): ik heb dat voor zover ik weet nooit beweerd. Maar ik kan me inderdaad niet permitteren om het grootste gedeelte van mijn uren al pratend met collega's of al suffend door te brengen, en dat is nu net wat een beperkt aantal TBG's wel doet. Ik meen trouwens dat collega's TBG's me hier ooit al gelijk gegeven hebben, omdat het onverantwoorde gedrag van enkele collega's nu eenmaal afstraalt op het hele corps.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Ik vind het al beter dat je er nu het woord "beperkt aantal" bijzetoverweg13 schreef:. Maar ik kan me inderdaad niet permitteren om het grootste gedeelte van mijn uren al pratend met collega's of al suffend door te brengen, en dat is nu net wat een beperkt aantal TBG's wel doet. Ik meen trouwens dat collega's TBG's me hier ooit al gelijk gegeven hebben, omdat het onverantwoorde gedrag van enkele collega's nu eenmaal afstraalt op het hele corps.

En dat collega's tegen elkaar zitten te praten in 1ste klasse (akkoord in principe mogen ze daar niet zitten) wil dat dan zeggen dat het luiaards zijn??? Tis niet omdat ze daar zitten, dat ze effectief aan het werk zijn hé.
Ook wij kunnen af en toe gebruik maken van de trein om naar huis of naar het werk te gaan. En met een beetje geluk kunnen we dan ffkes bijpraten met een aantal collega's. Maar voor de reizigers krijg je dan al vlug de stempel luiaard. Zielig vind ik het.
Hallo,
Daar nijpt het schoentje dus: je bent zelf TBG. Welnu, ik heb voor zover ik weet TBG's niet echt luiaards genoemd, alhoewel er toch wel enkele uitgebluste, gefrusteerde exemplaren rondlopen. In dit specifieke geval ging het om AR41. Daar zijn welgeteld 12 eersteklasplaatsen in. Vier daarvan zijn gewoon waardeloos, omdat je tegen een stomme blauwe binnenwand zit aan te kijken. Als een TBG dan vier plaatsen van de resterende 8 inneemt, dan blijft er niet echt veel plaats voor de reizigers over, of wel? Als je een paar tussenkomsten teruggaat, zul je trouwens merken dat ik niet beweerd heb dat ze niet controleerden, het gaat over het zich installeren in eerste. Het moet me trouwens van het hart dat precies op de lijnen 165 en 166 zo goed als altijd, en verschillende keren gecontroleerd wordt. Wat niet wegneemt, dat ik inderdaad vind dat er op andere lijnen soms weinig gecontroleerd wordt. Ik zou je zelfs een aantal depots kunnen noemen, die allemaal in hetzelfde bedje ziek zijn.
Daar nijpt het schoentje dus: je bent zelf TBG. Welnu, ik heb voor zover ik weet TBG's niet echt luiaards genoemd, alhoewel er toch wel enkele uitgebluste, gefrusteerde exemplaren rondlopen. In dit specifieke geval ging het om AR41. Daar zijn welgeteld 12 eersteklasplaatsen in. Vier daarvan zijn gewoon waardeloos, omdat je tegen een stomme blauwe binnenwand zit aan te kijken. Als een TBG dan vier plaatsen van de resterende 8 inneemt, dan blijft er niet echt veel plaats voor de reizigers over, of wel? Als je een paar tussenkomsten teruggaat, zul je trouwens merken dat ik niet beweerd heb dat ze niet controleerden, het gaat over het zich installeren in eerste. Het moet me trouwens van het hart dat precies op de lijnen 165 en 166 zo goed als altijd, en verschillende keren gecontroleerd wordt. Wat niet wegneemt, dat ik inderdaad vind dat er op andere lijnen soms weinig gecontroleerd wordt. Ik zou je zelfs een aantal depots kunnen noemen, die allemaal in hetzelfde bedje ziek zijn.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Nee ik ben geen tbg maar tb
.
Ik geef toe dat er een aantal plantrekkers kunnen tussen zitten, maar dat zal je in elk bedrijf wel tegen komen zeker
Ik heb het gewoon moeilijk met de veralgemening....
Maar soit we gaan er best geen welles nietes spelletje van maken zeker, en terug keren naar het eigenlijke topic ic/ir 2007.

Ik geef toe dat er een aantal plantrekkers kunnen tussen zitten, maar dat zal je in elk bedrijf wel tegen komen zeker

Ik heb het gewoon moeilijk met de veralgemening....
Maar soit we gaan er best geen welles nietes spelletje van maken zeker, en terug keren naar het eigenlijke topic ic/ir 2007.
In vergelijking met de 2 verbindingen tussen Gent en Antwerpen, de tig verbindingen tussen Brussel en de kust, de treinen naar Leuven, alleen Limburg, Kempen en Westhoek zijn niet goed bedeeld qua frequenties en reistijd, en dan nog. Maar die laatste regio's hebben wel iets minder grote steden, natuurlijk.
Ik ben dus wel TBG en kan grotendeels akkoord gaan met je uitleg. Voor het personeel is er een eerste instantie de afdeling hoofdwachter. Echter is die bij al het materieel maar voorzien voor 1 persoon. Bij een AR41 voor 2 personen. Nu, ik werk veel met AR41 en het probleem is daar inderdaad soms 1ste klasse. Sommige collega's hebben de neiging zich daar te installeren en eens goed bij te praten. Ik ga daar mee akkoord, voor zover dat er toch iemand door het stel geweest is en dat het niet te luidruchtig is en dat als er iemand in 1e klasse komt zitten, men het fatsoen heeft om zich te verplaatsen naar de stuurpost/2e klasse. Het verschilt ook idd van lijn tot lijn. Maar het is ook waar dat als de controle gedaan is geweest na bv. Herentals, we tot Lier niets kunnen doen, en dan durven we wel eens bij te praten. Wel vindt ik dat overdrijven echt niet moet: met 4 collega's 1ste klasse innemen en maar luidruchtig praten/lachen. Je hebt dus wel gelijk dat de 1e klasse bij een AR41 snel ingepikt wordt door - soms inderdaad uitgebluste en gefrusteerde - collega's (ik wil geen namen/depot noemen, ik wil niemand in een slecht daglicht plaatsen, maar er zijn er bij). Nu op drukke spitstreinen zul je zoiets niet heel snel vinden (denk ik en hoop ik ook), maar het is nu eenmaal stom dat de 1ste klasse te klein is, en ook de stuurposten niet echt geschikt zijn.overweg13 schreef:Hallo,
Daar nijpt het schoentje dus: je bent zelf TBG. Welnu, ik heb voor zover ik weet TBG's niet echt luiaards genoemd, alhoewel er toch wel enkele uitgebluste, gefrusteerde exemplaren rondlopen. In dit specifieke geval ging het om AR41. Daar zijn welgeteld 12 eersteklasplaatsen in. Vier daarvan zijn gewoon waardeloos, omdat je tegen een stomme blauwe binnenwand zit aan te kijken. Als een TBG dan vier plaatsen van de resterende 8 inneemt, dan blijft er niet echt veel plaats voor de reizigers over, of wel? Als je een paar tussenkomsten teruggaat, zul je trouwens merken dat ik niet beweerd heb dat ze niet controleerden, het gaat over het zich installeren in eerste. Het moet me trouwens van het hart dat precies op de lijnen 165 en 166 zo goed als altijd, en verschillende keren gecontroleerd wordt. Wat niet wegneemt, dat ik inderdaad vind dat er op andere lijnen soms weinig gecontroleerd wordt. Ik zou je zelfs een aantal depots kunnen noemen, die allemaal in hetzelfde bedje ziek zijn.
Niet vergeten: spoorwegen <-> overheid
Maar ik begrijp je frustraties.
Wout schreef:Onzin als er n depot voor uw deur ligt met bijna alleen mw41 en de volgende depot ligt minimum 50km verder dan wil ik wel eens weten voor welke depot u dan kiest???
ja dat is wat anders.
Dan zou ik het ook doen als het niet anders kan
maar in dit geval spreken we over een overstap NIET van de bijzijnde of 50km
Re: IC/IR2007
Waar zou dienen trein dan stoppen??FLV-FGSP schreef: * Snelle P-trein Zottegem - Brussel
Wanneer gaat het ic/ir plan 2007 in werking?
Hopelijk wordt het inderdaad geen IC/IR 98 bis!