Pagina 10 van 152

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 27 mar 2009, 22:49
door AM'er
Dat was echter te denken dat het stel 722 na z'n ongeval niet meer zou gerepareerd worden om enkele maanden later weer volledig "uit de kleren" te gaan. :lol:

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 28 mar 2009, 14:44
door treinbruno
669 stond net in de bundel van gent

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 19 apr 2009, 20:47
door AM'er
Heeft iemand een idee wanneer de reeks AM62-65 volledig zal verdwijnen?

Sinds een jaar hou ik nauwkeurig bij welke stellen er nog rijden op de Belgische sporen.
Algemeen genomen zijn er nog vrij veel in omloop.

Met de snel toenemende moderniseringsdrang bij de NMBS kan ik me voorstellen dat deze oude fluitketels het niet lang meer zullen volhouden.

Nu, wat mij betreft mogen ze nog jaren rondrijden. Het zijn superleuke stellen om in te reizen.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 20 apr 2009, 20:01
door Terminus
[quote="AM'er"]Heeft iemand een idee wanneer de reeks AM62-65 volledig zal verdwijnen?
quote]

Mijn idee heb ik in het begin van deze topic al eens verwoord. Volgens mij gaat die reeks zeker niet onmiddellijk verdwijnen, maar gaat er vanaf binnenkort toch serieus in gesnoeid worden. Hebben volgens mij de meeste kans om het het langst uit te zingen:
- De stellen 159 -> 166 wegens geschikt om ook naar Aken te rijden
- De stellen 155,158,178,... met de nieuwe pictogrammen voor 1ste en 2de klasse wegens nog relatief kort geleden onder handen genomen
- De stellen 595 -> 600, ex-Sabena, omdat niemand weet wat daar mee te doen

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 20 apr 2009, 21:23
door LML
AM'er schreef:Heeft iemand een idee wanneer de reeks AM62-65 volledig zal verdwijnen?
Volgens mij van zodra de Desiro ML op de sporen komen...

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 20 apr 2009, 22:10
door Shrek
LML schreef:
AM'er schreef:Heeft iemand een idee wanneer de reeks AM62-65 volledig zal verdwijnen?
Volgens mij van zodra de Desiro ML op de sporen komen...
Ik denk eerder naar het einde van die levering, de eerste stellen zullen immers voor het GEN gebruikt worden en dus amper ouder materiaal vervangen :wink:

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 20 apr 2009, 22:19
door Bartjedj
Terminus schreef:
AM'er schreef:Heeft iemand een idee wanneer de reeks AM62-65 volledig zal verdwijnen?
quote]

Mijn idee heb ik in het begin van deze topic al eens verwoord. Volgens mij gaat die reeks zeker niet onmiddellijk verdwijnen, maar gaat er vanaf binnenkort toch serieus in gesnoeid worden. Hebben volgens mij de meeste kans om het het langst uit te zingen:
- De stellen 159 -> 166 wegens geschikt om ook naar Aken te rijden
- De stellen 155,158,178,... met de nieuwe pictogrammen voor 1ste en 2de klasse wegens nog relatief kort geleden onder handen genomen
- De stellen 595 -> 600, ex-Sabena, omdat niemand weet wat daar mee te doen
Wat is er dan de uitzondering aan de stellen 159-166? Ander veiligheidssysteem?

BDJ

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 20 apr 2009, 22:22
door treinbruno
GSM-R :wink:

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 20 apr 2009, 22:26
door Bartjedj
Ow. Owkay :wink:

BDJ

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 21 apr 2009, 10:15
door LML
Shrek schreef:
LML schreef:
AM'er schreef:Heeft iemand een idee wanneer de reeks AM62-65 volledig zal verdwijnen?
Volgens mij van zodra de Desiro ML op de sporen komen...
Ik denk eerder naar het einde van die levering, de eerste stellen zullen immers voor het GEN gebruikt worden en dus amper ouder materiaal vervangen :wink:
Dat zou ook best kunnen, maar de Desiro ML zal allicht het meeste slachtoffers maken...

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 23 apr 2009, 19:39
door AM'er
De Desiro-stellen zullen wel de laatste snik betekenen voor de oudjes :(


Tegenwoordig tijdens de spitsuren zie ik ze nog zeer frequent doorheen Brugge passeren voor diverse L-en P-treinen.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 27 apr 2009, 12:30
door poyaud
675 uit dienst voor ombouw naar City Rail.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 27 apr 2009, 13:20
door Steven
Terminus schreef: Mijn idee heb ik in het begin van deze topic al eens verwoord. Volgens mij gaat die reeks zeker niet onmiddellijk verdwijnen, maar gaat er vanaf binnenkort toch serieus in gesnoeid worden. Hebben volgens mij de meeste kans om het het langst uit te zingen:
- De stellen 159 -> 166 wegens geschikt om ook naar Aken te rijden
- De stellen 155,158,178,... met de nieuwe pictogrammen voor 1ste en 2de klasse wegens nog relatief kort geleden onder handen genomen
- De stellen 595 -> 600, ex-Sabena, omdat niemand weet wat daar mee te doen
De stellen 159 tot 166 zijn al lang niet meer de enige klassiekjes die gsm-r hebben en bijgevolg niet de enige die naar aachen mogen. (het mogen enkel de stellen JH zijn dus niet hoger dan 664)

Nieuwe pictogrammen op een stel kan je niet beschouwen als een regel om nog lang in dienst te blijven. De spoorweg kent een geschiedenis waarin er veel zaken een nieuwe verflaag of opfrissing kregen om kort daarna toch onder het mes te gaan.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 02 mei 2009, 23:06
door AM'er
Donderdagavond de IR-trein genomen van Kortrijk naar Gent in het stel 197.

Dit stelletje bolde behoorlijk goed, maar had wat last van luchtverlies aan de compressor.


Met een flauwe binnenverlichting en lichte schommelende bewegingen was het weer eens pure treinnostalgie uit de vorige eeuw :D

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 03 mei 2009, 14:10
door Hogersluys
Ik hoor hier vaak dat de klassiekjes oerdegelijk zijn en dat het nieuwe materieel het nooit zo lang zal uithouden. Maar komt dit vooral niet door het gebrek aan geavanceerde elektronica zoals airconditioning en dergelijke? Hoe meer technische snufjes hoe meer er defect kan gaan.