
OVS wil staken
Belangrijke sidenote: ik heb wel een kwartier moeten wachten voor ik iemand aan de lijn had. Het is dat ik tijd had en dat ik in de daluren toch gratis bel, anders was dat ook niet waar geweest.steved schreef:tis ni mogelijk
. Had ik dat geweten had ik weten wat zeggen op de grappige repliek van de loketbediende : "ik heb geen glazen bol hé"
gr, Steve

- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Ik ben gisteren met de trein van Kortrijk naar Leuven gegaan en vandaag omgekeerd, en ben er toch zonder grote problemen geraakt. Ik nam de trein van 11 uur 24 van Kortrijk naar Mechelen, kwam iets na 12 uur in Gent aan en wachtte daar op de trein van 12 uur 27 naar Brussel - Eupen, die in Leuven stopt. Op de monitor werd deze trein zonder beperking aangekondigd, maar toen ik op het perron aankwam, stond er toch 5 minuten vertraging bij. Die 5 minuten werden er 8, 10, 15. Ik begon al bang te worden dat hij helemaal niet meer zou komen, maar hij is toch gekomen en vertrokken, zij het met 20 minuten vertraging. Nadien heb ik geen problemen meer gehad.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Ik stond rond 12u30 aan het perron 10 ook te wachten op diezelfde trein.Dieselfreak schreef:Ik ben gisteren met de trein van Kortrijk naar Leuven gegaan en vandaag omgekeerd, en ben er toch zonder grote problemen geraakt. Ik nam de trein van 11 uur 24 van Kortrijk naar Mechelen, kwam iets na 12 uur in Gent aan en wachtte daar op de trein van 12 uur 27 naar Brussel - Eupen, die in Leuven stopt. Op de monitor werd deze trein zonder beperking aangekondigd, maar toen ik op het perron aankwam, stond er toch 5 minuten vertraging bij. Die 5 minuten werden er 8, 10, 15. Ik begon al bang te worden dat hij helemaal niet meer zou komen, maar hij is toch gekomen en vertrokken, zij het met 20 minuten vertraging. Nadien heb ik geen problemen meer gehad.
Ik nam eerste klasse want trein had maar 8 rijtuigen inplaats van de gebruikelijke 12.
Trein zat redelijk gevuld, eerste klasse viel wel nog goed mee.
Tutut, het staat nog nergens officieel aangekondigd en het is bij mijn weten ook nog niet in de treinen omgeroepen. Als je de reisplanner gebruikt en je reis zoekt op 31/12 geeft hij gewoon de dienstregeling als op "weekdagen".
Ik heb al gewerkt op 24 en/of 31/12, en toen was de gewone DR (minus een paar uitgevallen piekuurtreinen) van toepassing.
Het wordt enkel "tricky" als het een soort brugdag vormt (zoals dit jaar het geval is)
gr, Steve
Ik heb al gewerkt op 24 en/of 31/12, en toen was de gewone DR (minus een paar uitgevallen piekuurtreinen) van toepassing.
Het wordt enkel "tricky" als het een soort brugdag vormt (zoals dit jaar het geval is)

gr, Steve
Als ik me niet vergis was vorig jaar de week voor kerstmis en nieuwjaar een aangepaste dienst met geschrapte P-treinen.Steven schreef:dat is al jaren zo dat op 24/12 en 31/12 zoals op zondag gereden word met op een aantal lijnen extra treinen.
In 2006 waren 24 en 31/12 zondagen.
In 2005 waren 24 en 31/12 zaterdagen.
Ik moet ook werken op 24 en 31/12, dus hopelijk geen staking.
wat de staking betreft valt dit af te wachten hoe de directie zal reageren op de staking van afgelopen zaterdag. Deze komt morgen (donderdag) samen met de vakbond.
De erkende vakbonden (rood en groen) hebben ondertussen al her en der reacties gehad op het al dan niet deelnemen aan de actie. Ik heb opgevangen dat in depot Hasselt liefst 35 mensen van vakbond veranderd zijn en overgeschakeld op de OVS.
De erkende vakbonden (rood en groen) hebben ondertussen al her en der reacties gehad op het al dan niet deelnemen aan de actie. Ik heb opgevangen dat in depot Hasselt liefst 35 mensen van vakbond veranderd zijn en overgeschakeld op de OVS.