Noorderkempen Brecht !!!!!
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
zover ik weet zijn de traxx locomotieven niet voorzien van TBL 2 en dus zou hier ook een aanpassing moeten voor gebeuren.260689 schreef:was het niet beter TBL2 te instaleren??
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Voor zover ik weet kloppen de afstandsmetingen ( dus van de treinen) niet, zelfs de nu uitgeruste Thalys stopt geregeld meter of 50 verkeerd...Adler schreef:Blijkbaar dus niet.Wover schreef: ECTS werkt toch wel tot de grens?
Anders kan ik niet verklaren dat het weer is uitgesteld en men nu blijkbaar toch een voorlopige seininrichting gaat plaatsen ter vervanging van ETCS.
Maar daar heeft Infrabel dan weer niets mee te zien en toch schijnt de aap op hun schouder te zitten.
Het kan echter kloppen, de zwitserse loks schijnen nu al DRIE afstandsmeters te hebben zelfs radar voor slipcompensatie...
Maar die radar geeft dan weer problemen op sneeuw...
In Zwitserland hebben ze geen problemen om zoiets in bv. Eisenbahnamateur te zetten. Maar ja hier "rijden " politiekers met de trein, dan mag er NIKS misgaan.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Hoi
Eén trein op één spoor weg en weer per uur hoeft zelfs geen sein.
Alleen de goedkeuring van de Brusselse en Waalse NMBS bazen♥!
f
Eén trein op één spoor weg en weer per uur hoeft zelfs geen sein.
Alleen de goedkeuring van de Brusselse en Waalse NMBS bazen♥!
f
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
dat is hier al eeder besproken en afgekeurd in functie van de veiligheid van deze trein.ferry schreef:Hoi
Eén trein op één spoor weg en weer per uur hoeft zelfs geen sein.
Alleen de goedkeuring van de Brusselse en Waalse NMBS bazen♥!
f
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Hoeveel "honderden" kilometers bestaan daar al van ???260689 schreef:was het niet beter TBL2 te instaleren??
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
TBL2 is in dienst op L2 van leuven tot ans en op de L96N tussen brussel en L1, samen ongeveer een kleine 100 km, met deze verstande dat dit systeem onmiddelijk in dienst was van dag 1dentheo schreef:Hoeveel "honderden" kilometers bestaan daar al van ???260689 schreef:was het niet beter TBL2 te instaleren??

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
En is dan alle belgisch materieel omgebouwd voor die honderd kilometer ???Steven schreef:TBL2 is in dienst op L2 van leuven tot ans en op de L96N tussen brussel en L1, samen ongeveer een kleine 100 km, met deze verstande dat dit systeem onmiddelijk in dienst was van dag 1dentheo schreef:Hoeveel "honderden" kilometers bestaan daar al van ???260689 schreef:was het niet beter TBL2 te instaleren??
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
thalys, eurostar, reeks 13, ms96 (niet actief) zijn voorzien van tbl2
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Hoi
Welke veiligheid? Behalve die ene trein is er geen andere! Enkel de politieke en NMBS wil ontbreekt!
f
Welke veiligheid? Behalve die ene trein is er geen andere! Enkel de politieke en NMBS wil ontbreekt!
f
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Indien een trein in panne valt, zal niemand exact weten waar deze trein exact staat.
Indien men wilt gaan afslepen, moet het hele eind van Y Luchtbal (of hoe heet dat daar) en de trein afgelegd worden aan 20 km/h, volledig blind.
BDJ
Indien men wilt gaan afslepen, moet het hele eind van Y Luchtbal (of hoe heet dat daar) en de trein afgelegd worden aan 20 km/h, volledig blind.
BDJ
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
die gps zal de procedure niet veranderen enkel het document dat aan de bewuste TB van de evacuatieloc zal gegeven worden zal een betere plaats omschrijving geven indien de tb van de defecte trein dit niet kon (wat me al zou verbazen).Trainspotterke schreef:Er bestaat zoiets als GPS...
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Het is niet omdat de ETCS nog niet marcheert en men lichtseinen zou gebruiken in één grote blok, dat ze de stroomkringen niet kunnen gebruiken, hé!
Ook al is die ETCS nog niet in dienst, kan men in het seinhuis toch zien waar die trein zich precies bevindt.
Dan heb je inderdaad de miserie dat je in het slechtste geval een heel eind rit op zicht aan een beperkte snelheid moet doen indien er ergens op de lijn een trein in panne zou staan en die zou moeten afgesleept worden.
Maar zeg nu eens zelf, "als dit...", maar ik acht de kans klein dat er maandelijk dergelijke pannes zouden zijn. Op L2 moet men nu ook niet iedere maand ingrijpen, hé.

Dan heb je inderdaad de miserie dat je in het slechtste geval een heel eind rit op zicht aan een beperkte snelheid moet doen indien er ergens op de lijn een trein in panne zou staan en die zou moeten afgesleept worden.
Maar zeg nu eens zelf, "als dit...", maar ik acht de kans klein dat er maandelijk dergelijke pannes zouden zijn. Op L2 moet men nu ook niet iedere maand ingrijpen, hé.