DLC en PB

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Steven

Bericht door Steven »

tuurlijk is dat belangrijk hoeveel je verdiend, maar of het heel uw leven daardoor moet bepalen is nog een andere vraag in mijn ogen. dus blijft de vraag eigenlijk hoeveel je er wakker van ligt van uw loon?
ohmboyz

Bericht door ohmboyz »

Leuke topic hier , heb met veel plezier alles zitten te lezen ...

Aan onze "vrienden" van dlc die hier zitten zou ik willen zeggen dat jullie hier net hetzelfde overkomen als in het echt op de baan => beetje arrogant en hoog in de bol,zonder dat hier één enkele reden voor is want jullie verdienen zeker niet meer en moeten harder werken , eigenlijk zijn dlc'ers een beetje de slaven onder de bestuurders :wink:
Trouwens , dlc , staat dat voor dillen & lejeune cowboys ?
Voeten op tafel , koptelefoons op de bol , camionettes van't werk die per total gereden worden , loc's van de rails zetten omdat ze nie weten wat een vrije ruimtebalk betekent ... trust me , het zijn geen verzinsels , ik weet het van een dlc bestuurder himself.
Ohja , en wat die enige vrouwelijke treinbestuurster bij dlc betreft , hahaha , ik ken ze maar al te goed , ze heeft bij mij in de opleiding gezeten voor treinbestuurder bij de Nmbs , maar ze was al gebuisd bij X1 ,het eerste examen van de drie.
Leuk om te weten dat er zo mensen rondrijden nu op het spoornet ...
groentje

Bericht door groentje »

De huidige bestuurders bij B-Cargo zullen inderdaad niet gauw hun loon zien verminderen. Maar wees maar zeker dat, mocht B-Cargo ooit verkocht worden, of zelfs maar autonoom worden gemaakt, dat ze geen statutairen meer zullen aanwerven. En dat de loonvoorwaarden van deze nieuwe bestuurders heel wat minder zullen zijn... En dan is het gewoon afwachten... Bij Belgacom werken ook nog altijd een paar statutaire PTT-ers, maar ze zijn een snel uitstervend ras. En regelmatig blijven ze in dienst, maar worden ze op non-actief gezet, wat verlies betekent van de meeste premies. En dan nog is het goedkoper voor Belgacom :roll:
Concurrent

Bericht door Concurrent »

-*-
Laatst gewijzigd door Concurrent op 07 sep 2006, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
yannickvw

Bericht door yannickvw »

Hehe, schrijf u e gauw in voor de vacature bij de NMBS voor treinbestuurder :wink: Als je in de voorwaarden komt natuurlijk hé.

Als je bij een overheidsfirma werkt kan je u nog altijd gelukkig prijzen, hoe verouderd, bureaucratisch het ook moge zijn. Ik heb wat ervaring met het leger gehad. Doesn't pays bad... 8)
AntiDLC

Bericht door AntiDLC »

Voeten op tafel:
Er is helemaal geen stuurtafel op een Class66, dus dan maar op het instrumentenpaneel. Lekker proffesioneel!

koptelefoons op de bol:

Voor de gezondheid, zodat men niet na 10 jaar Class66 rijden een
hoorapparaat moet dragen.
Laatst gewijzigd door AntiDLC op 06 jun 2006, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

AntiDLC schreef:Trouwens , dlc , staat dat voor dillen & lejeune cowboys ?
Ik dacht eerder aan Dillen's Low-budget Company...

Voeten op tafel:
Er is helemaal geen stuurtafel op een Class66, dus dan maar op het instrumentenpaneel. Lekker proffesioneel!

koptelefoons op de bol:

Voor de gezondheid, zodat men niet na 10 jaar Class66 rijden een
hoorapparaat moet dragen.

Camionettes van't werk die per total gereden worden:
Dat komt doordat men na bv een lange nachtdienst met een dienstauto
van Aken naar Antwerpen moet rijden en dan een beetje begint te knikken en dan :shock:
:lol:

Strike! :lol: :P
Concurrent

-*-
Laatst gewijzigd door Concurrent op 07 sep 2006, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
groentje

Bericht door groentje »

DLC is niet de beste werkgever. Maar wees gerust, er zijn er nog veel slechtere. Zolang je je job graag doet, je voldoende verdient om ervan te leven, en je (binnen een redelijke termijn) eventueel naar een andere job kan uitkijken, kan DLC nog meevallen. Wat niet wil zeggen, dat je niet mag/moet proberen te streven naar verbetering.
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

groentje schreef:De huidige bestuurders bij B-Cargo zullen inderdaad niet gauw hun loon zien verminderen. Maar wees maar zeker dat, mocht B-Cargo ooit verkocht worden, of zelfs maar autonoom worden gemaakt, dat ze geen statutairen meer zullen aanwerven. En dat de loonvoorwaarden van deze nieuwe bestuurders heel wat minder zullen zijn... En dan is het gewoon afwachten... Bij Belgacom werken ook nog altijd een paar statutaire PTT-ers, maar ze zijn een snel uitstervend ras. En regelmatig blijven ze in dienst, maar worden ze op non-actief gezet, wat verlies betekent van de meeste premies. En dan nog is het goedkoper voor Belgacom :roll:
Voor het ogenblik is het zo dat de treinbestuurders van B-cargo niet officieel in dienst zijn bij B-cargo. Wij worden door B-cargo gehuurd en zijn wat personeelszaken betreft eigenlijk in dienst van de Nmbs Holding, die verantwoordelijk is voor de statutaire aanwervingen. Er zullen de komende jaren bij de nmbs nog veel statutairen worden aangeworven, dus een uitstervend ras zijn de statutairen zeker niet bij de nmbs. Ik las trouwens ergens dat het de bedoeling is om B-cargo Belgisch te houden, duimen dat dat ook zo zal zijn. We hebben alvast een goede stap gezet met onze rechtstreekse nieuwe treinen van Duisburg naar Antwerpse en Zeebrugse haven die vanaf vorige week zijn beginnen rijden. Ook richting Frankrijk zijn er nieuwe trajecten aangekondigd in samenwerking (het kan wel degelijk beste dlc'ers :wink: ) met Fret en de sncf. We zitten dus op het juiste spoor maar het kan altijd beter natuurlijk.
Concurrent

-*-
AntiDLC

Bericht door AntiDLC »

groentje schreef: Voor het ogenblik is het zo dat de treinbestuurders van B-cargo niet officieel in dienst zijn bij B-cargo. Wij worden door B-cargo gehuurd en zijn wat personeelszaken betreft eigenlijk in dienst van de Nmbs Holding, die verantwoordelijk is voor de statutaire aanwervingen. Er zullen de komende jaren bij de nmbs nog veel statutairen worden aangeworven, dus een uitstervend ras zijn de statutairen zeker niet bij de nmbs. Ik las trouwens ergens dat het de bedoeling is om B-cargo Belgisch te houden, duimen dat dat ook zo zal zijn. We hebben alvast een goede stap gezet met onze rechtstreekse nieuwe treinen van Duisburg naar Antwerpse en Zeebrugse haven die vanaf vorige week zijn beginnen rijden. Ook richting Frankrijk zijn er nieuwe trajecten aangekondigd in samenwerking (het kan wel degelijk beste dlc'ers :wink: ) met Fret en de sncf. We zitten dus op het juiste spoor maar het kan altijd beter natuurlijk.
Ik hoop ook dat B-cargo Belgisch blijft en als ik zie dat in Nederland meer en meer treinen van B-cargo rijden dan denk ik inderdaad dat men wakker aan het worden is. De volgende stap is dat men nu van Raillion moet afgeraken en die treinen volledig in eigen beheer gaan rijden.
Steven

Bericht door Steven »

Concurrent schreef:DLC zit ook op het spoor zenne :P pijs alleen dat het tegenspoor gaat zijn :P

Als je van de week hoorde dat er 4 nieuwe locs bijkomen , ben ik eens benieuwd wat ze gekocht hebben...Schijnt dat er ook 2 HLE's gaan bijzitten.

Jullie weten misschien al dat DLC voor een groot deel in ghanden is van HUPAC , idem dito bij R4C , en ik heb zo'n gedacht dat die groep zich op termijn serieus wil uitbreiden!
en als je weet dat hupac zwitsers is dan weet je eigenlijk dat er al 1 zwitser een voet in belgie heeft en met wat geduld staat de volgende er ook (sbb cargo)
Concurrent

-*-
Laatst gewijzigd door Concurrent op 07 sep 2006, 13:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Steven

Bericht door Steven »

Concurrent schreef:Inderendied.Ik volgende zaterdag al naar vergadering van NMBS voor treinbestuurder eerste categorie :P kzeg niet dat ik naat NMBS verhuis he , maar ga toch eens luisteren op de info!
hoe bedoel je nmbs bestuurders eerste categorie?
Plaats reactie