Pagina 10 van 12
Geplaatst: 09 feb 2007, 12:27
door bobby
Steven schreef:zegt men ook waarom? want niets word zomaar gedaan hoor
omdat de dienstregeling met haken en ogen aaneen hangt:
tussen 7u26 en 7u45 laat men vanuit Aarschot 5 treinen richting Leuven vertrekken: 4 komende van Hasselt, 1 van lijn16. Laat het dan toch toeval zijn dat het steeds die van lijn16 is die opzij gezet wordt.
Geplaatst: 09 feb 2007, 12:31
door Steven
toeval, nee logica, die andere treinen gaan door naar brussel en kunnen dus verder vertragingen bijgeven op andere treinen van lijn 36 daar waar die stoptrein als eindbestemming leuven heeft, omgekeerd zou het zeker niet logisch zijn aangezien je dan heel de lijn 36 op zijn kop kan zetten
Geplaatst: 09 feb 2007, 12:36
door bobby
Steven schreef:toeval, nee logica, die andere treinen gaan door naar brussel en kunnen dus verder vertragingen bijgeven op andere treinen van lijn 36 daar waar die stoptrein als eindbestemming leuven heeft, omgekeerd zou het zeker niet logisch zijn aangezien je dan heel de lijn 36 op zijn kop kan zetten
wat is de volgende stap? dat de L-trein niet meer naar Leuven rijdt, waardoor deze trein weerom minder volk zal trekken en men uiteindelijk
alle L-treinen op lijn16 kan afschaffen "wegens niet rendabel" wat toch de bedoeling van NMBS is.
heb hier toevallig de kaart van belgie met de reizigers aantallen per lijn:
lijn 16 (Lier Aarschot) dagelijks 8000 reizigers; lijn 35 Hasselt Aarschot dagelijks 6500 reizigers.
Kom dan niet vertellen dat NMBS niet bezig is met smerige spelletjes.
Geplaatst: 09 feb 2007, 12:57
door Steven
mmm waarom zie jij in alles en nog wat het slecht en enkel het slechte? op deze manier kan je toch niks bespreken

Geplaatst: 09 feb 2007, 13:17
door pietje
was dat niet één van de nationale sporten van België?

Geplaatst: 09 feb 2007, 13:25
door Steven
pietje schreef:was dat niet één van de nationale sporten van België?

ok geen probleem met kritiek, maar aan de lopende band begint da wel serieus tegen te steken

Geplaatst: 09 feb 2007, 17:12
door pietje
ja je hebt gelijk, ik begon er mij ook lichtjes aan te irriteren
Geplaatst: 09 feb 2007, 21:22
door ronny
bobby schreef:
op een van de economisch belangrijkste lijnen van belgie (lijn16) heeft men enkel lage perrons, en bollen enkel aftandse AM80-en zowel IR als L en M4 (P).
Maar ja voor NMBS zijn de reizigers op deze lijn eigenlijk overlast.
bobby, je bent blijkbaar nog niet in Begijnendijk afgestapt. Dit is een "hoog" perron. Booischot is een laag perron maar is enkele jaren geleden vernieuwd voordat de Vlaamse regering verplichtte om bij vernieuwing een hoog perron te bouwen. Melkouwen en Berlaar zijn er slechter aan toe maar hier wordt misschien gewacht op de 2de havenontsluiting (eventueel derde spoor ?)
Geplaatst: 09 feb 2007, 21:24
door Merijn
Die hele discussie....ik denk dat we hier in België nog niet veel reden tot klagen hebben hoor.....
Ik ben al lang blij met een goed plaatsje aan een venster
Ik wil maar zeggen: neemt het zoals het komt, de NMBS kan moeilijk zomaar alle oude rijtuigen op de schroothoop gooien eh....
Geplaatst: 09 feb 2007, 21:35
door Steven
Merijn schreef:Die hele discussie....ik denk dat we hier in België nog niet veel reden tot klagen hebben hoor.....
Ik ben al lang blij met een goed plaatsje aan een venster
Ik wil maar zeggen: neemt het zoals het komt, de NMBS kan moeilijk zomaar alle oude rijtuigen op de schroothoop gooien eh....
voila iemand die nog een beetje nuchter kan denken
Geplaatst: 09 feb 2007, 23:17
door Shrek
Merijn schreef:
Ik wil maar zeggen: neemt het zoals het komt, de NMBS kan moeilijk zomaar alle oude rijtuigen op de schroothoop gooien eh....
Je mag wel wat kritiek hebben van mij hoor, maar doe het dan op de dingen die echt niet kunnen (L trein leuven-hasselt om de 2u in het weekend

) maar als je liever in een MS96 zit dan in een break tjah, daar trekt niemand zich wat van aan

kijk eens naar sommige andere landen (en nee niet steeds zwitserland of duitsland) en dan valt het hier nog heel goed mee

Geplaatst: 10 feb 2007, 00:23
door Steven
kijk is naar frankrijk, daar ist in de week zelfs een ramp
Geplaatst: 10 feb 2007, 10:41
door Jonathan
bobby schreef:Jonathan schreef:pietmol schreef:
maw de brusselaars krijgen het nieuwe materiaal en de rest van België krijgt den ouwe brol.
Maar een kaartje voor zo'n oud motorstel kost wel evenveel als een kaartje voor op een nieuw stel.
En ingewikkeld word het dan zeker. Als je nu een kaartje koopt om tussen Kortrijk en Brugge te reizen, op je heenreis zal je op een M4 zitten. De M4 is dan semi-modern materieel, daarvoor betaal je 85/100 van de normale prijs. En wat neem je in het terugkeren? Het Klassiekske, 60/100 van de prijs, of de M4 85/100 van de volle prijs, of de Deense Neus, 96/100 van de volle prijs? En ook, zit je op het Klassiekske, ah, die stopt overal, en vermis ik er langer over doe moet ik nu nog 50/100 betalen. Ah, en de treinbeleider is een man van 57 jaar oud en ik had gehoopt op een mooie, jonge, knappe, lieftallige, vriendelijke treinbegeleidster van een jaar of 21. Daarvoor moet ik nu maar 40/100 betalen. En in het station is de roltrap kapot. Nu moet ik te voet naar boven. Daarvoor moet ik nu maar 30/100 betalen. En de trein moet wachten in Lichtervelde op een aansluiting. Daarvoor moet ik nu nog 20/100 betalen. En zo kan ik blijven doorgaan. Straks kun je zo nog geld terugvorderen.
Is het dan normaal dat je voor 1ste klasse betaalt en dat je een comfort krijgt dan lager is dat het comfort dat op bepaalde lijnen aan de reizigers 2de klasse gegeven wordt?
En het probleem dan is dat de sommige mensen die erg gierig zijn met hun geld, dan gaan ijveren voor extra-oud materieel, om zo weinig mogelijk te betalen. Hoe we er komen doet er niet toe, als we er maar goedkoop komen.
Geplaatst: 12 feb 2007, 08:34
door carlos
Jonathan schreef:bobby schreef:Jonathan schreef:En ingewikkeld word het dan zeker. Als je nu een kaartje koopt om tussen Kortrijk en Brugge te reizen, op je heenreis zal je op een M4 zitten. De M4 is dan semi-modern materieel, daarvoor betaal je 85/100 van de normale prijs. En wat neem je in het terugkeren? Het Klassiekske, 60/100 van de prijs, of de M4 85/100 van de volle prijs, of de Deense Neus, 96/100 van de volle prijs? En ook, zit je op het Klassiekske, ah, die stopt overal, en vermis ik er langer over doe moet ik nu nog 50/100 betalen. Ah, en de treinbeleider is een man van 57 jaar oud en ik had gehoopt op een mooie, jonge, knappe, lieftallige, vriendelijke treinbegeleidster van een jaar of 21. Daarvoor moet ik nu maar 40/100 betalen. En in het station is de roltrap kapot. Nu moet ik te voet naar boven. Daarvoor moet ik nu maar 30/100 betalen. En de trein moet wachten in Lichtervelde op een aansluiting. Daarvoor moet ik nu nog 20/100 betalen. En zo kan ik blijven doorgaan. Straks kun je zo nog geld terugvorderen.
Is het dan normaal dat je voor 1ste klasse betaalt en dat je een comfort krijgt dan lager is dat het comfort dat op bepaalde lijnen aan de reizigers 2de klasse gegeven wordt?
En het probleem dan is dat de sommige mensen die erg gierig zijn met hun geld, dan gaan ijveren voor extra-oud materieel, om zo weinig mogelijk te betalen. Hoe we er komen doet er niet toe, als we er maar goedkoop komen.
Er is een verschil tussen oud en aftands/afgeleefd/onverzorgd materieel.
tervergelijking:
de gerenoveerde 600-tjes zijn zo'n 15 jaar ouder dan dan de AM80, maar ze zijn wel veel netter en ogen veel beter (alleen jammer dat men in 1ste klasse de 2+2 opstelling behouden heeft, en dat er geen airco is).
de renovatie van een 600-tje kost zo'n 20% van de kostprijs van een gelijk(w)aardig nieuw stel
Voortdurende aankoop van nieuw materieel heeft tot gevolg dat bestaande materieel minder snel gerenoveerd wordt. In die zin is de kritiek dus terecht dat bepaalde gebieden benadeeld worden en altijd den oude brol krijgen: als men tijdig zou renoveren dan zou dit probleem zich minder scherp stellen.
Geplaatst: 12 feb 2007, 08:59
door carlos
Steven schreef:mmm waarom zie jij in alles en nog wat het slecht en enkel het slechte? op deze manier kan je toch niks bespreken

Steven, lees vandaag het artikel maar met dhr Pardon.
blijkbaar zijn er inderdaad plannen om bepaalde treinen af te schaffen...
de analyse van Bobby zou wel eens de juiste kunnen zijn.