Het lijkt me niet dat ze Roosendaal zomaar even onder België laten vallen, en om er een Belgisch station van te maken zal men ook bijvoorbeeld de bovenleiding en ATB willen ombouwen, wat ProRail waarschijnlijk niet leuk gaat vinden. Dat plannetje zal dus wel van één of andere politicus zijn die niet weet hoe de vork in de steel steekt.
Overigens vind ik ook dat de huidige Benelux (de "Gouden Lijn") behouden moet blijven, maar men moet dan wel investeren in nieuwe locs (of in een grondig onderhoud aan 11.

en stuurstanden (zullen wel nieuwe worden denk ik, de Bs'en zijn op) en ik kan me voorstellen dat noch NS noch NMBS daar zin in heeft als nog geen 20 km verderop een gloednieuwe hogesnelheidslijn ligt die miljoenen kost.
Toch vind ik dat men op één of andere manier de spoorwegen moet dwingen om de Benelux te laten rijden, of er moet een (juridische) mogelijkheid zijn voor een andere maatschappij om die lijn te gaan exploiteren. Wat ik begrepen heb, is dat per 1 januari 2010 de internationale spoorwegmarkt opengaat, en nieuwe spoorbedrijven passagiers mogen gaan vervoeren (mits ze de nodige certificaten hebben). Het zou dan mogelijk moeten zijn voor AlexRail (

) om een vervangende intercity van Amsterdam naar Brussel te laten rijden over de Oude Lijn en lijn 12. Ben ik hier correct?