Pagina 10 van 39
Re: TREINERGERNISSEN.
Geplaatst: 26 feb 2011, 23:53
door Trammist
Robin schreef:op de trein mag men eten

. Zelf zou ik het weinig doen, toch zeker geen hamburger of dergelijke maar gewoon een broodje

.
Bespaar uw medereizigers alstublieft de geur van een broodje préparé met ajuin *ventje dat kotst*

.
Als ik lange rondritten maak (zoals mijn lange trip door de Ardennen) eet ik wel al eens boterhammen in de trein.
Re: TREINERGERNISSEN.
Geplaatst: 26 feb 2011, 23:53
door Trammist
Robin schreef:op de trein mag men eten

. Zelf zou ik het weinig doen, toch zeker geen hamburger of dergelijke maar gewoon een broodje

.
Bespaar uw medereizigers alstublieft de geur van een broodje préparé met ajuin *ventje dat kotst*

.
Als ik lange rondritten maak (zoals mijn lange trip door de Ardennen) eet ik wel al eens boterhammen in de trein.
Re: TREINERGERNISSEN.
Geplaatst: 27 feb 2011, 00:02
door groentje
Allez, zo'n lekker broodje met préparé en wat handgesneden sjalotjes
Ik stoor me weinig aan etensgeuren, en ik eet ook zelf regelmatig in de trein. Zeker voor lange afstanden is dat gewoon onontbeerlijk, en gezien het aantal treinen met een restaurantwagen (of zelfs een barrijtuig) heel beperkt is (geworden), moet dat ook maar kunnen in 'gewone' treinen. Vroeger lette ik er wel niet op of het een zeer 'geurig' gerecht was, ondertussen probeer ik daar in de mate van het mogelijke wel wat op te letten. Maar eten moet iedereen doen.
Re: TREINERGERNISSEN.
Geplaatst: 27 feb 2011, 01:35
door kika
groentje schreef:Allez, zo'n lekker broodje met préparé en wat handgesneden sjalotjes
Ter plekke gemaakt uiteraard? Alleen op overvolle forenzentreinen doe ik het rustig aan met eten en drinken, 'k zou het zelf ook vervelend vinden als ik onder het beleg van iemand anders´ eten beland. Af en toe zit ik meer dan 18u op 1 dag in de trein en dan is het toch erg fijn om zelf wat voor catering te zorgen. Misschien een draadje 'Culinair treinen' beginnen?
Re: TREINERGERNISSEN.
Geplaatst: 27 feb 2011, 04:40
door Asterix
TbsGent schreef:Mensen die heel de trein doorlopen voor ze gaan zitten.. al die andere (lege) zitplaatsen waren niet goed zeker?
Nee, die waren niet goed genoeg want ik wil met mijn benen op de bank tegenover de mijne liggen. Zolang men maar de binnendeuren sluit na passage, lijkt mij dat geen probleem
TbsGent schreef:Mensen die ostentatief op hun horloge kijken als de trein met vertraging aan een perron komt.
Vind ik wel een goeie
TbsGent schreef:-2 treinen met dezelfde bestemming die met 10/15 minuten tussenpauze rijden en dezelfde bestemming hebben: trein 1 zit barstensvol.. trein 2 is nagenoeg leeg.. dit onderstreept ook de mentaliteit van de mensen : dit is MIJN trein en ik MOET hem hebben.
Hoe kunnen de reizigers van de eerste trein nu weten dat de volgende nagenoeg leeg zal zijn? Mensen willen misschien na een lange werkdag graag eens op een ietwat treffelijk uur thuis zijn? Zo kan je blijven wachten...
TbsGent schreef:--Mensen die klagen over het feit dat ze geen zitplaats hebben. zoals eerder aangehaald koop je een VERVOERSbewijs en geen ZITbewijs. Het staat je altijd vrij om je met de auto te verplaatsen.
Dat is ook weer zo een redenering, hé

Wel, het staat je altijd vrij om je beroepsmatig met de auto te gaan verplaatsen en taxichauffeur te worden. Dan zal je wél genoeg tocht hebben in je stuurpost.
TbsGent schreef:---Mensen die klagen over 5 minuten vertraging. Kan jij in de spits met de auto van gent naar brussel rijden en op 5 minuten precies zeggen wanneer je aankomt? een beetje begrip AUB.
Dat men dan consequent is en de dienstregeling afschaft.
TbsGent schreef:waar ik mij waarschijnlijk het meeste aan erger is het egocentrische gedrag van de meeste reizigers. ze denken enkel aan hun eigen treintje.
Dat is des mensen. Je hebt er die het hele treinverkeer platleggen omdat een poetsvrouw in een depot wordt ontslagen.
Re: TREINERGERNISSEN.
Geplaatst: 27 feb 2011, 16:01
door TbsGent
als antwoord op bovenstaande:
TbsGent schreef:
Mensen die heel de trein doorlopen voor ze gaan zitten.. al die andere (lege) zitplaatsen waren niet goed zeker?
Nee, die waren niet goed genoeg want ik wil met mijn benen op de bank tegenover de mijne liggen. Zolang men maar de binnendeuren sluit na passage, lijkt mij dat geen probleem
tussen al die lege zitplaatsen zijn er dus meestal ook dubbele lege. je moet er maar eens op letten als je op een nagenoeg lege trein zit en er stapt iemand op. ze gaan bijna nooit op de eerste beschikbare (dubbele) zitplaats zitten. Ooit moet iemand mij daar eens een uitleg voor geven.
TbsGent schreef:
Mensen die ostentatief op hun horloge kijken als de trein met vertraging aan een perron komt.
Vind ik wel een goeie
na de 100ste keer is het niet meer zo grappig, geloof me.
TbsGent schreef:
-2 treinen met dezelfde bestemming die met 10/15 minuten tussenpauze rijden en dezelfde bestemming hebben: trein 1 zit barstensvol.. trein 2 is nagenoeg leeg.. dit onderstreept ook de mentaliteit van de mensen : dit is MIJN trein en ik MOET hem hebben.
Hoe kunnen de reizigers van de eerste trein nu weten dat de volgende nagenoeg leeg zal zijn? Mensen willen misschien na een lange werkdag graag eens op een ietwat treffelijk uur thuis zijn? Zo kan je blijven wachten...
ik heb er geen probleem mee dat de mensen zich liever allemaal op de zelfde trein wurmen ipv een kwartier te wachten, wel dat ze er achteraf over klagen dat ze weer hebben moeten rechtstaan.
tbsGent schreef:
--Mensen die klagen over het feit dat ze geen zitplaats hebben. zoals eerder aangehaald koop je een VERVOERSbewijs en geen ZITbewijs. Het staat je altijd vrij om je met de auto te verplaatsen.
Dat is ook weer zo een redenering, hé

Wel, het staat je altijd vrij om je beroepsmatig met de auto te gaan verplaatsen en taxichauffeur te worden. Dan zal je wél genoeg tocht hebben in je stuurpost.
wij zijn ook niet altijd in staat om te verluchten, maar klagen en zagen doen we hiervoor niet. Als het niet gaat, gaat het niet. of hoeveel treinen heb je al weten afgeschaft worden omdat de temperatuur in de stuurpost 30+ graden was?
ter informatie : in principe heb je zodra de temperatuur boven 28°c stijgt recht op een pauze van 15 minuten elke 45 minuten, stel je eens voor dat TBS dat consequent zouden doen
TbsGent schreef:
waar ik mij waarschijnlijk het meeste aan erger is het egocentrische gedrag van de meeste reizigers. ze denken enkel aan hun eigen treintje.
Dat is des mensen. Je hebt er die het hele treinverkeer platleggen omdat een poetsvrouw in een depot wordt ontslagen.
reinigen van depots is voor een groot stuk uitbesteed, dus veel zal er daarvoor niet gestaakt worden.
TbsGent schreef:
---Mensen die klagen over 5 minuten vertraging. Kan jij in de spits met de auto van gent naar brussel rijden en op 5 minuten precies zeggen wanneer je aankomt? een beetje begrip AUB.
Dat men dan consequent is en de dienstregeling afschaft.
Over het afschaffen van de dienstregeling, wel voor een stuk vind ik ook dat ze (onder de huidige vorm) zou moeten afgeschaft worden. Zoals het nu gaat zou men beter in het station omroepen "om dat uur passeert een trein op dat perron in die richting" en al die gele borden verwijderen. Reizigers zouden direct geen enkele reden meer hebben om te klagen over treinen met vertraging.
trouwens het onderwerp hier was "treinergernissen" wat precies is wat ik gegeven heb. Ik heb er alle begrip voor dat andere mensen hier niet mee akkoord gaan, maar dat zijn dus mijn ergernissen.
Re: TREINERGERNISSEN.
Geplaatst: 27 feb 2011, 17:33
door trainfreak
@TbsGent: als je de volgende keer nog eens quote, wil je dan aub niets aan de code veranderen?
Het is me al opgevallen dat er altijd een deel van het bericht ontbreekt (de naam van de auteur).
Re: TREINERGERNISSEN.
Geplaatst: 27 feb 2011, 20:28
door Bibke
@TbsGent. Ik denk dat je moet proberen u niet zo te ergeren aan die zaken. Probeer ze te negeren/niet te zien.
Het is maar een raad van me, hé, maar ik vrees dat je jezelf gaat tegenkomen als je er u aan gaat blijven ergeren. Je zal uzelf uitgeblust voelen. Dus mijn raad: probeer die dingen die u ergeren niet te zien.
Sterkte TbsGent en geniet van de mooie dingen aan uw job.
Re: TREINERGERNISSEN.
Geplaatst: 27 feb 2011, 22:05
door Asterix
@ TbsGent, ik begrijp u voor een groot deel wel, hoor!
Neem nu die zitplaatsen: het is zoals een parkeerplaats zoeken, je hebt er die maar blijven rijden en elke vrije parkeerplaats links laten liggen in de hoop om... mja... wat eigenlijk? Een betere te vinden? Ik erger mij als passagier er dan ook steevast aan. Nu, op de trein zoek ik altijd een plaats achteraan het rijtuig zodat ik de binnendeur kan 'controleren' en met de rijrichting mee een overzicht heb op alle mede-reizigers die voor mij zitten. Ik vertrouw ze namelijk voor geen meter. Het moet zoiets oermens-achtig zijn van de wachter aan de ingang van de grot
Nu, wat betreft die opeenvolgende treinen: als de maatschappij een trein inligt op uur X kan men maar beter zorgen dat de capaciteit volstaat, niet? Men is er als de kippen bij om met reizigersaantallen te zwaaien als motief om stopplaats Y te sluiten of trein Z af te schaffen. Wel, dan mag dat ook in de omgekeerde volgorde werken en kan men m.i. maar beter zorgen dat de treinen die dan wel nog rijden, dat doen volgende regels van de kunst: op tijd en met voldoende comfort.
Re: TREINERGERNISSEN.
Geplaatst: 25 mar 2011, 19:45
door jens123
Waar ik mij enorm kan aan ergeren is dat de TBG de hele treinrit bij de treinbestuurder zit te 'babbelen' en er bijgevolg geen controle is.
Als de trein propvol zit heb ik daar begrip voor, maar vanmorgen op trein 760 met een bezettingsgraad van ongeveer 15% kan dit toch niet vind ik persoonlijk.
Zeker als je weet dat die TBG zijn volledige dienst op Gent-Eeklo zit en bijgevolg meer stilstaat dan aan het bollen is.
Is er eigenlijk iemand die controleert of de treinbegeleiders effectief ook controle doen?
Re: TREINERGERNISSEN.
Geplaatst: 25 mar 2011, 21:29
door Robin
jens123 schreef:Waar ik mij enorm kan aan ergeren is dat de TBG de hele treinrit bij de treinbestuurder zit te 'babbelen' en er bijgevolg geen controle is.
Als de trein propvol zit heb ik daar begrip voor, maar vanmorgen op trein 760 met een bezettingsgraad van ongeveer 15% kan dit toch niet vind ik persoonlijk.
Zeker als je weet dat die TBG zijn volledige dienst op Gent-Eeklo zit en bijgevolg meer stilstaat dan aan het bollen is.
Is er eigenlijk iemand die controleert of de treinbegeleiders effectief ook controle doen?
Dat babbelen ok, maar zorg dan wel even dat je op tijd aan uw deur bent. Zo heb ik al geweten dat een trein 5 a 10min vertraging opbouwde

Re: TREINERGERNISSEN.
Geplaatst: 26 mar 2011, 01:09
door Peche
jens123 schreef:Waar ik mij enorm kan aan ergeren is dat de TBG de hele treinrit bij de treinbestuurder zit te 'babbelen' en er bijgevolg geen controle is.
Als de trein propvol zit heb ik daar begrip voor, maar vanmorgen op trein 760 met een bezettingsgraad van ongeveer 15% kan dit toch niet vind ik persoonlijk.
Zeker als je weet dat die TBG zijn volledige dienst op Gent-Eeklo zit en bijgevolg meer stilstaat dan aan het bollen is.
Is er eigenlijk iemand die controleert of de treinbegeleiders effectief ook controle doen?
Ze kunnen dat zien aan hun ticketverkoop als ze dat willen controleren. Maar dat wil nog altijd niks zeggen. Prioriteit is veiligheid en geen controle.
Dus als hij geen controle doet dan kan je hem niets maken.
Of heb je liever misschien iemand die na iedere halte door de trein loopt?
En het is niet omdat de TBG geen controle doet dat deze bij de bestuurder zit hé.
En als ik jou was zou ik dat dan ook niet posten... Tenzij je natuurlijk iets hebt tegen onze collega's.
Re: TREINERGERNISSEN.
Geplaatst: 26 mar 2011, 07:15
door groentje
Sommige collega's duiken wel degelijk elke keer bij de bestuurder. Eenmaal zelfs op een zondag op de stoptrein Brussel-Dendermonde zag je mevrouw slechts 2 minuten per halte: de tijd om te gaan sluiten, want zelfs de deuren openen gebeurde vanuit de stuurpost. Ik was opgestapt in het beginstation, en er zullen hoop en al 5 mensen opgezeten hebben. Geen van hen heeft haar van dichtbij gezien, behalve ik, omdat ik in het coupeetje achter de bestuurder zat.
Het is misschien een minderheid (dat wil ik gerust geloven), maar een paar rotte appels zitten er wel bij. Net als ook sommige onderchefs plantrekkers zijn, sommige bestuurders, de meeste managers

...
Overigens, ja, ik heb graag een tbg die, in de mate van het mogelijke, na elk station door de trein wandelt.
Re: TREINERGERNISSEN.
Geplaatst: 26 mar 2011, 09:22
door jens123
Peche schreef:jens123 schreef:Waar ik mij enorm kan aan ergeren is dat de TBG de hele treinrit bij de treinbestuurder zit te 'babbelen' en er bijgevolg geen controle is.
Als de trein propvol zit heb ik daar begrip voor, maar vanmorgen op trein 760 met een bezettingsgraad van ongeveer 15% kan dit toch niet vind ik persoonlijk.
Zeker als je weet dat die TBG zijn volledige dienst op Gent-Eeklo zit en bijgevolg meer stilstaat dan aan het bollen is.
Is er eigenlijk iemand die controleert of de treinbegeleiders effectief ook controle doen?
Ze kunnen dat zien aan hun ticketverkoop als ze dat willen controleren. Maar dat wil nog altijd niks zeggen. Prioriteit is veiligheid en geen controle.
Dus als hij geen controle doet dan kan je hem niets maken.
Of heb je liever misschien iemand die na iedere halte door de trein loopt?
En het is niet omdat de TBG geen controle doet dat deze bij de bestuurder zit hé.
En als ik jou was zou ik dat dan ook niet posten... Tenzij je natuurlijk iets hebt tegen onze collega's.
De TBG zat wel degelijk de hele rit bij de treinbestuurder, want ik zat vlak achter de stuurpost dus kon zo alles zien wat hij deed.
Re: TREINERGERNISSEN.
Geplaatst: 26 mar 2011, 15:56
door KB
Peche schreef:jens123 schreef:Waar ik mij enorm kan aan ergeren is dat de TBG de hele treinrit bij de treinbestuurder zit te 'babbelen' en er bijgevolg geen controle is.
Als de trein propvol zit heb ik daar begrip voor, maar vanmorgen op trein 760 met een bezettingsgraad van ongeveer 15% kan dit toch niet vind ik persoonlijk.
Zeker als je weet dat die TBG zijn volledige dienst op Gent-Eeklo zit en bijgevolg meer stilstaat dan aan het bollen is.
Is er eigenlijk iemand die controleert of de treinbegeleiders effectief ook controle doen?
Ze kunnen dat zien aan hun ticketverkoop als ze dat willen controleren. Maar dat wil nog altijd niks zeggen.
Prioriteit is veiligheid en geen controle.
Dus als hij geen controle doet dan kan je hem niets maken.
Of heb je liever misschien iemand die na iedere halte door de trein loopt?
En het is niet omdat de TBG geen controle doet dat deze bij de bestuurder zit hé.
En als ik jou was zou ik dat dan ook niet posten... Tenzij je natuurlijk iets hebt tegen onze collega's.
En die veiligheid verzekert de TBG natuurlijk het beste door een groot deel van de rit in de stuurpost te zitten...