Electrificatie Herentals-Mol

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
rvdborgt
Berichten: 4656
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door rvdborgt »

AlexNL schreef:Maar eigenlijk zou een willekeurige vervoerder dus een verzoek voor een treinpad kunnen indienen voor de lijn Neerpelt - Weert, en dan is het aan ProRail en Infrabel om ervoor te zorgen dat dit ook mogelijk is?
Ja. De lijn staat gewoon in de netverklaring. Maar als ze echt te lang wachten - meer dan 10 jaar ofzo - dan kun je wel problemen krijgen. ProRail en Inrabel zullen niet tot in het oneindige die lijn beschikbaar blijven houden als er niemand meer wil rijden. Dan krijg je zoiets als tussen Roermond en Dalheim: buiten dienst ("in onbruik geraakt") omdat er niemand meer reed.

Groetjes,
Rian
rvdborgt
Berichten: 4656
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door rvdborgt »

P. Michiels schreef:Overigens heb ik Eurlings nooit Roermond op de vingers zien tikken dat ze zo dwars liggen....
Zolang België aan zet is, is er weinig reden om in actie te komen, zou ik zeggen. Verder heeft een gemeentebestuur recht op zijn eigen mening, maar uiteindelijk moeten gewoon de afgesproken procedures voor heringebruikname worden doorlopen.

Groetjes,
Rian
giuseppe
Berichten: 269
Lid geworden op: 11 dec 2006, 23:10
Locatie: Eijsden

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door giuseppe »

De dubbelsporige N280 variant ten oosten van Roermond zal waarschijnlijk wel weer op de agenda komen als er in NRW daadwerkelijk een regering SPD - Groenen komt.
Duikbril AM86

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door Duikbril AM86 »

stefanic schreef:
ijzeren rijn 82 schreef: centralisatie seinhuizen (Mol, de restanten van het oude gebouw..., Neerpelt...),
Dat doen ze enkel om personeel uit te sparen niet omdat de reiziger er beter zou van worden.
Maar enkel en alleen om personeel uit te sparen of alles daardoor beter zal verlopen wil ik wel nog zien.
Dat zal er bovendien weer voor zorgen dat heel wat loketten nog zullen gesloten worden of maar één dienst/vroege worden of niet meer open zullen zijn in het weekend of dergelijke.
ijzeren rijn 82
Berichten: 402
Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door ijzeren rijn 82 »

vanaf de zomerdienstregeling zou er tussen Mol en Geel gereden worden op enkel spoor , dit om de bovenleiding te plaatsen
enkel de 3 peronssporen in mol krijgen bovenleiding , de opstelsporen niet
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13020
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door Shrek »

Duikbril AM86 schreef:Dat doen ze enkel om personeel uit te sparen niet omdat de reiziger er beter zou van worden.
Maar enkel en alleen om personeel uit te sparen of alles daardoor beter zal verlopen wil ik wel nog zien.
Dat zal er bovendien weer voor zorgen dat heel wat loketten nog zullen gesloten worden of maar één dienst/vroege worden of niet meer open zullen zijn in het weekend of dergelijke.
Dat is niet waar, de centralisatie vergemakkelijkt bepaalde manoevres (vliegend inhalen, treinen ophouden verderop de lijn,...
Hier op L53 is het verschil tussen voor en na zeer duidelijk geweest :wink:
ijzeren rijn 82 schreef:vanaf de zomerdienstregeling zou er tussen Mol en Geel gereden worden op enkel spoor , dit om de bovenleiding te plaatsen
enkel de 3 peronssporen in mol krijgen bovenleiding , de opstelsporen niet
Wat gebeurt er tegenwoordig allemaal op die opstelsporen? Overnachten daar de IR's? goederentreinen?
ijzeren rijn 82
Berichten: 402
Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door ijzeren rijn 82 »

klopt op de opstelsporen staan MW41 ,goederen zijn tegenwoordig meestal doorgaand
de bovenleiding zou trouwens 25kv worden
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door Stef »

ijzeren rijn 82 schreef:klopt op de opstelsporen staan MW41 ,goederen zijn tegenwoordig meestal doorgaand
de bovenleiding zou trouwens 25kv worden
Als dat 25kv wordt, mss komen er daar dan nieuwe Desiro's rijden?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
P. Michiels

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door P. Michiels »

Als dat zo is kun je doortrekken van de reizigersdienst naar Weert vergeten...
LML
Berichten: 1432
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door LML »

ijzeren rijn 82 schreef:vanaf de zomerdienstregeling zou er tussen Mol en Geel gereden worden op enkel spoor , dit om de bovenleiding te plaatsen
enkel de 3 peronssporen in mol krijgen bovenleiding , de opstelsporen niet
Correctie: Mol heeft 4 perronsporen:
A: doodlopend (kant Geel)
1, 2 en 3: doorlopend

Als er elektrisch wordt gereden (bvb. L-trein Mol-Antwerpen-C), waar gaan ze dan dat materieel afstellen? Perronsporen? Lijkt me nogal bizar, er zou toch 1 of 2 opstelsporen een draadje kunnen krijgen?
Laatst gewijzigd door LML op 29 nov 2010, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
LML
Berichten: 1432
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door LML »

ijzeren rijn 82 schreef:de bovenleiding zou trouwens 25kv worden
Ofwel de materialen (palen, masten, draad) die kunnen dienen voor 25000V~, maar - zoals momenteel nog tussen Arlon en Luxembourg - gevoed worden met 3000V=
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
dcr
Berichten: 265
Lid geworden op: 05 dec 2008, 15:34

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door dcr »

ijzeren rijn 82 schreef:vanaf de zomerdienstregeling zou er tussen Mol en Geel gereden worden op enkel spoor , dit om de bovenleiding te plaatsen
enkel de 3 peronssporen in mol krijgen bovenleiding , de opstelsporen niet
Komt dit neer op enkel spoor tussen Herentals en Mol of zijn er nog nuttige wissels tussenin?
ijzeren rijn 82
Berichten: 402
Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door ijzeren rijn 82 »

LML schreef:
ijzeren rijn 82 schreef:vanaf de zomerdienstregeling zou er tussen Mol en Geel gereden worden op enkel spoor , dit om de bovenleiding te plaatsen
enkel de 3 peronssporen in mol krijgen bovenleiding , de opstelsporen niet
Correctie: Mol heeft 4 perronsporen:
A: doodlopend (kant Geel)
1, 2 en 3: doorlopend

Als er elektrisch wordt gereden (bvb. L-trein Mol-Antwerpen-C), waar gaan ze dan dat materieel afstellen? Perronsporen? Lijkt me nogal bizar, er zou toch 1 of 2 opstelsporen een draadje kunnen krijgen?
A spoor zou er geen bovenleiding krijgen
De L treindienst wal wss gereden worden vanuit antwerpen met korte keerttijd in mol bv
mischien 25kv gekozen voor toekomstige ijzeren rijn ??
ijzeren rijn 82
Berichten: 402
Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door ijzeren rijn 82 »

dcr schreef:
ijzeren rijn 82 schreef:vanaf de zomerdienstregeling zou er tussen Mol en Geel gereden worden op enkel spoor , dit om de bovenleiding te plaatsen
enkel de 3 peronssporen in mol krijgen bovenleiding , de opstelsporen niet
Komt dit neer op enkel spoor tussen Herentals en Mol of zijn er nog nuttige wissels tussenin?

net voor Geel en net na Olen zijn overloopwissels komemde uit Mol
LML
Berichten: 1432
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door LML »

Stef schreef:Als dat 25kv wordt, mss komen er daar dan nieuwe Desiro's rijden?
Als het nu toch 3000V= zou worden - met materialen geschikt voor 25000V~, zoals hierboven al vermeld, en trouwens momenteel tussen Arlon en Luxembourg wordt toegepast - kunnen er op dit traject eveneens Desiro's ML rijden... :wink:
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Plaats reactie