Pagina 10 van 37

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Geplaatst: 27 aug 2009, 20:21
door Hogersluys
Op het forum van TreinTramBus staan volgende dienstregeling:

Code: Selecteer alles

Serie 5300:
.10 Dendermonde .40
.14 Lebbeke .36
.19 Opwijk .31
.23 Merchtem .27
.29 Asse .22
.37 Jette .15
.42 Simonis .09
.45 Brussel-W .05
.50 Brussel-Z .00

De tijden zijn niet symmetrisch op .00/.30. Het eerste vertrek uit Dendermonde is om 5:10, het laatste om 21:10. Het eerste vertrek uit Brussel-Z zou om 6:00 zijn, het laatste om 22:00. Een achttal treinen in iedere richting zou niet 100% volgens de cadans rijden.

Serie 5400:
.44 Dendermonde .16
.48 Lebbeke .12
.53 Opwijk .08
.58 Merchtem .04
.03 Asse .58
.08 Zellik .52
.13 Jette .48
.18 Simonis .42
.21 Brussel-W .39

De stop in Zellik is extra in vergelijking met serie 5300. Doorrijden naar Brussel-Zuid schijnt niet mogelijk te zijn omdat er geen geschikt perronspoor beschikbaar is. De amplitude is voorlopig eerder beperkt: eerste vertrek uit Dendermonde om 5:44, laatste vertrek om 18:44; eerste vertrek uit Brussel-W 6:39, laatste vertrek uit Brussel-W om 19:39.

Bron: Leuven-Gent (een gebruiker op dat forum)

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Geplaatst: 28 aug 2009, 00:31
door Steven
FLV-FGSP schreef: Mollem, Heizijde en St-Gilles zijn te klein. Merchtem? Nog nooit van gehoord :wink:
zo een vermoeden had ik al, nu ja is niet mijn fout dat je doof bent he :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Geplaatst: 28 aug 2009, 12:10
door K V B
FLV-FGSP schreef: Les trains série 53**N67 précités seront cadencés à la ½ heure avec la nouvelle série 54**N67 Dendermonde <-> Bruxelles Ouest (ré-ouverture), avec desserte de Lebbeke, Opwijk, Asse, Zellik, Jette et Simonis (ré-ouverture), et à vide Bruxelles Ouest <-> Bruxelles Petite Île.
Waarom leeg Brussel West - Klein Eiland? Om te keren? Of geld dat enkel voor de eerste en laatste ritten. Het lijkt me dat gewoon 18 minuten (als ik de dienstregeling goed begrepen heb) stilstaan in Brussel W beter is.

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Geplaatst: 28 aug 2009, 12:44
door Steven
Brussel West heeft maar 2 (in de toekomst misschien drie) sporen, dat laat niet veel toe. Wetende dat er ook nog redelijk wat cargo langs daar gaat (die danniet via de NZV moet gaan, oa alle audi treinen), ook vele lege ritten tussen Vorst en Schaarbeek gaan langs lijn 28, dan even zomaar een kwartier te lijn stop zetten gaat niet. Voor de moment staan daar ook nog niet beheerde seinen. De rijrichting van een lijn keren tussen niet beheerde seinen gaat niet.

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Geplaatst: 28 aug 2009, 12:48
door Hogersluys
Brussel-West is onlangs nog maar helemaal gerenoveerd. Ik vraag me af waarom een station, dat duidelijk het potentieel heeft het vierde station van Brussel te worden, maar 2 sporen meegekregen heeft. Dat is een beetje korttermijndenkend geweest als je het mij vraagt. Weet iemand trouwens of er een bemand loket komt in B-West (en Simonis)?

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Geplaatst: 28 aug 2009, 12:52
door Steven
Er zijn al zeker drie perronsporen mogelijk, maar ik denk dat de verdere aanpassing nog een beetje op zich zal laten wachten, de renovatie gaat duidelijk in stappen en ze hebben naar alle waarschijnlijkheid gestreefd om het stations gebruiksklaar te maken met twee sporen voor eind dit jaar.

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Geplaatst: 29 aug 2009, 15:53
door FLV-FGSP
Steven schreef:
FLV-FGSP schreef: Merchtem? Nog nooit van gehoord :wink:
zo een vermoeden had ik al, nu ja is niet mijn fout dat je doof bent he :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Er is een complot van mensen die beweren dat Merchtem bestaat! Geloof ze in geen geval! :wink:

Om weer on-topic te worden: ook de Thalys maakt vanaf december gebruik van lijn 3. Oorspronkelijk zou op dat moment het zevende treinpaar naar Keulen opnieuw gaan rijden. Volgens de geruchten wilde DB op het laatste moment toch niet.

De nieuwe vertrektijden van de Thalys Brussel -> Keulen zijn:
07:53, 11:28, 14:28, 16:28, 17:28, 19:28
Die neuen Thalys-Abfahrtszeiten in Köln sind:
06:45, 07:45, 10:45, 14:45, 17:45, 19:12

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Geplaatst: 29 aug 2009, 15:57
door Steven
het is te hopen dat ze tegen dan alles storing vrij krijgen op die thalys.

Zijn er nog andere lijnen waarvan iemand weet dat er vrij grote veranderingen gaan optreden?

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Geplaatst: 29 aug 2009, 16:34
door Presario
Ik begrijp niet goed waarom ze 2 extra stop-trein reeksen in de dienstregeling bijvoegen. Zó veel reizigers zijn daar niet voor lijkt mij. Lijkt me logischer om er 1 bij te voegen die zoveel mogelijk stopt maar die ook naar Brussel-zuid rijdt. Het is wel goed dat reizigers naar Brussel-zuid kunnen reizen zonder door de drukke NZV te moeten. Iemand die weet met welk materiaal deze diensten gaan verzekerd worden? Ik vermoed klassiekjes, maar waar worden er dan weggehaald?

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Geplaatst: 29 aug 2009, 16:41
door Steven
Als het geen klassiekjes zijn worden het breaks, aangezien er een deel vrijkomen op de IC M (Brussel Namen dinant/Liers), daar komen een aantal M6 stellen in dienst.

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Geplaatst: 29 aug 2009, 18:10
door 13'erke
Steven schreef:Als het geen klassiekjes zijn worden het breaks, aangezien er een deel vrijkomen op de IC M (Brussel Namen dinant/Liers), daar komen een aantal M6 stellen in dienst.
Aj, dat worden toch ook geen koppeltoestanden in Namen zoals ze in Brugge kennen? :?

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Geplaatst: 29 aug 2009, 18:17
door Steven
dat ziet er naar uit ja.
De nieuwe treintjes die hier gaan rijden zullen wel breaks zijn schat ik aangezien heden die bestaande 53XX reeks ook al grootste gedeelte met breaks is.

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Geplaatst: 29 aug 2009, 21:50
door Hobbes
In Antwerpen Centraal is het momenteel oorverdovend stil ivm de wijzigingen in december...

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Geplaatst: 30 aug 2009, 17:05
door Knipex
En fonction de l’adaptation des tracés des THA Paris Nord <-> Köln Hbf, les trains série 45*N67 Bruxelles Midi <-> Maastricht desservant Leuven et circulant via la ligne 36 Leuven <-> Ans au lieu de la ligne 2 seront les E460N67 et E463N67, symétriquement les E481N67 et E483N67.
Lees ik dat goed: Brussel-Maastricht moet omrijden omwille van de Thalys ?
Kunnen ze toch better de Brussel-Maastricht 5 min laten wachten in Luik.
Of betreft het hier 1 trein of de volledige cadans ?

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Geplaatst: 30 aug 2009, 17:42
door Shrek
2 paren maar :wink: