Pagina 10 van 181

Re: BENELUX

Geplaatst: 25 sep 2009, 19:43
door am62
260689 schreef:de reeks 11 gaan we nog overal zien hoor.
Uiteraard maar op dit moment is deze foto wel leuk natuurlijk !

Re: BENELUX

Geplaatst: 25 sep 2009, 19:48
door 260689
am62 schreef:
260689 schreef:de reeks 11 gaan we nog overal zien hoor.
Uiteraard maar op dit moment is deze foto wel leuk natuurlijk !
En zeker op een lijn waar je het minst van verwacht

Re: BENELUX

Geplaatst: 25 sep 2009, 19:56
door b-loc
Kan een HLE11 in trek-duw staan met één van de belgische rijtuigen?

Re: BENELUX

Geplaatst: 25 sep 2009, 20:06
door 260689
M5-en en M4m indien nodig.
Waarom niet de IR reeks 33xx doortrekken tot Roosendaal met de vernieuwde M5-en. Die deuren zijn juist hoog genoeg om open te gaan aan het perron te Roosendaal.

Re: BENELUX

Geplaatst: 25 sep 2009, 20:49
door Robin
b-loc schreef:Kan een HLE11 in trek-duw staan met één van de belgische rijtuigen?
Deze heeft al gereden op de lijn Brussel - luxemburg met M6 dacht ik.

Re: BENELUX

Geplaatst: 25 sep 2009, 21:02
door 260689
Robin schreef:
b-loc schreef:Kan een HLE11 in trek-duw staan met één van de belgische rijtuigen?
Deze heeft al gereden op de lijn Brussel - luxemburg met M6 dacht ik.
Maar niet in trek en duw.

Re: BENELUX

Geplaatst: 25 sep 2009, 21:08
door Asterix
jan_olieslagers schreef:Vanochtend gezien: 11-- + 7*I + 2802
Er is een uitleg, ik weet het wel, mar het blijfteen koddig zicht...
Waarom werden deze ochtend de zuurstokken vervangen door Belgische rijtuigen?

Re: BENELUX

Geplaatst: 25 sep 2009, 21:15
door 260689
Jeroen schreef:
jan_olieslagers schreef:Vanochtend gezien: 11-- + 7*I + 2802
Er is een uitleg, ik weet het wel, mar het blijfteen koddig zicht...
Waarom werden deze ochtend de zuurstokken vervangen door Belgische rijtuigen?
Omdat er een zuurstokken ram naar de HSA Amsterdam - Rotterdam is moeten gaan en ter vervanging hebben ze dus een ram van 4 I10B/ 2 I10A en 1 I6B rijtuig toegevoegd

Re: BENELUX

Geplaatst: 25 sep 2009, 22:36
door rvdborgt
260689 schreef:
Jeroen schreef:Waarom werden deze ochtend de zuurstokken vervangen door Belgische rijtuigen?
Omdat er een zuurstokken ram naar de HSA Amsterdam - Rotterdam is moeten gaan en ter vervanging hebben ze dus een ram van 4 I10B/ 2 I10A en 1 I6B rijtuig toegevoegd
Nee, omdat er een extra stam voor de Benelux nodig was voor het lang keren in Brussel is die stam met NMBS-rijtuigen er gekomen.

Groetjes,
Rian

Re: BENELUX

Geplaatst: 28 sep 2009, 00:43
door Bartjedj
rvdborgt schreef:
260689 schreef:
Jeroen schreef:Waarom werden deze ochtend de zuurstokken vervangen door Belgische rijtuigen?
Omdat er een zuurstokken ram naar de HSA Amsterdam - Rotterdam is moeten gaan en ter vervanging hebben ze dus een ram van 4 I10B/ 2 I10A en 1 I6B rijtuig toegevoegd
Nee, omdat er een extra stam voor de Benelux nodig was voor het lang keren in Brussel is die stam met NMBS-rijtuigen er gekomen.

Groetjes,
Rian
Niet juist. Nick heeft gelijk. Er is één stam naar Nederland gegaan om te gaan rijden op de HSL Amsterdam-Rotterdam.

En ondertussen rijden er 2 I10-stammen door het ongeval in Barendrecht. Al zal de tweede waarschijnlijk weer verdwijnen als de beschadigde stam terug in dienst keert.

Re: BENELUX

Geplaatst: 28 sep 2009, 07:43
door Steven
Het is een mix van de twee oplossingen. Door de lange kering krijg je zo al meer nood aan materiaal en doordat NS een deel van die rijtuigen en de locs (die vooral) wilde gebruiken op de verbinding Amsterdam Rotterdam is het effect ontstaan dat er heden een hele hope rariteiten te zien is op de benelux.

HLE 11 + zuurstok + NS blauw/geel + NS stuurrijtuig (kan ook met traxx zijn) om maar een voorbeeld te noemen van wat ik recent al gezien heb.
Dus het is niet alleen de nmbs rijtuigen die bijspringen maar ook enkel NS blauw/gele rijtuigen die versterking komen leveren en dat is wel degelijke mede oorzaak van die verhuizing daar in NL. Enkel die paar blauwe/gele rijtuigen was niet voldoende vandaar dus die i10+i6 samenstelling.

Re: BENELUX

Geplaatst: 28 sep 2009, 13:17
door Kevin1144
Ik heb gehoord van nederlandse collega dat de geel/blauwe ns-rijtuigen zowiezo voorzien waren voor beneluxdienst maar dat er nog geen tijd geweest is om ze te bestikkeren.

Re: BENELUX

Geplaatst: 28 sep 2009, 17:31
door Terminus
Misschien is er een misverstand omdat er zaterdag 2 Belgische stammen op de IC Brussel-Amsterdam zaten? De 'gewone stam' en eentje met loc 28 en I6b zonder fietsafdeling.

Re: BENELUX

Geplaatst: 28 sep 2009, 19:17
door msts.be
Is een gevolg van de stam die eruit gegaan is door het ongeval in Barendrecht afgelopen donderdag.

Re: BENELUX

Geplaatst: 28 sep 2009, 19:18
door rvdborgt
Bartjedj schreef:
rvdborgt schreef:
260689 schreef:Omdat er een zuurstokken ram naar de HSA Amsterdam - Rotterdam is moeten gaan en ter vervanging hebben ze dus een ram van 4 I10B/ 2 I10A en 1 I6B rijtuig toegevoegd
Nee, omdat er een extra stam voor de Benelux nodig was voor het lang keren in Brussel is die stam met NMBS-rijtuigen er gekomen.
Niet juist. Nick heeft gelijk. Er is één stam naar Nederland gegaan om te gaan rijden op de HSL Amsterdam-Rotterdam.
Voor die stam in de plaats is er een andere stam met ICR gekomen (met deels nog geel-blauwe rijtuigen). En daarmee hadden ze gewoon door kunnen gaan zonder wijzigingen in de omloop. Maar omdat de stuurstanden buiten gebruik gaan en er meer Traxxen worden ingezet, wilde men ook in Brussel lang gaan keren. En daarvoor was die NMBS-stam nodig.

Groetjes,
Rian