Pagina 10 van 15

Re: Railtime

Geplaatst: 27 aug 2013, 18:41
door Stijn91
Op railtime staat er een zekere trein 14843 afgeschaft, van Denderleeuw naar Gent-Sint-Pieters bundel C. Iemand een idee wat dat kan geweest zijn?

Re: Railtime

Geplaatst: 27 aug 2013, 19:35
door The_Knitter
Jammer dat in Gent sint Pieters geen overstap wordt overgenomen door de IC-trein richting Antwerpen, als de IR-trein uit De Panne een paar minuten vertraagd is. Vertrokken +12 uit De Panne laatst, maar hadden nog +6 over in Gent sint Pieters ... Voorziene overstap van 7 minuten. Dat werd iets te krap om door de tunnels te hollen, dus kon men wachten ... Max. 2 minuten wachten is genoeg. Is dit standaard, dat ze niet wachten? Heb het van de 4 keer dat ik deze verbinding nodig had, 3x op één minuut gemist.

Re: Railtime

Geplaatst: 07 sep 2013, 01:13
door Stijn91
http://www.railtime.be/website/ShowTrai ... 0&pid=ssid

L5237, wat normaal Denderleeuw - Ninove - Geraardsbergen is werd volgen Railtime: Antwerpen-D.S.-Berendrecht - Antwerpen-Noord-Bundel A1.

Re: Railtime

Geplaatst: 09 sep 2013, 12:38
door speakervoice
Stijn91 schreef:L5237, wat normaal Denderleeuw - Ninove - Geraardsbergen is werd volgen Railtime: Antwerpen-D.S.-Berendrecht - Antwerpen-Noord-Bundel A1.
Volgens ArtWeb heeft die trein op 6 september weldegelijk het station van Denderleeuw verlaten om 17:34:26...

Re: Railtime

Geplaatst: 09 sep 2013, 15:42
door Bordensteker
Stijn91 schreef:L5237, wat normaal Denderleeuw - Ninove - Geraardsbergen is werd volgen Railtime: Antwerpen-D.S.-Berendrecht - Antwerpen-Noord-Bundel A1.
:shock: Is die transitiemanager nu al begonnen?

Re: Railtime

Geplaatst: 09 sep 2013, 16:41
door BVG1988
Op Railtime staat nu dat een aantal treinen naar Geraardsbergen omgeleid worden door een ongeval via lijn 50A/3, maar bij weten is dat is dat het verbindingsstuk tussen Welle en lijn 50A. Ik neem aan dat ze lijn 50A/2 bedoelen, het stuk via Liedekerke, en dan via lijn 90 als de trein gekeerd is in Denderleeuw? :D

Re: Railtime

Geplaatst: 09 sep 2013, 17:12
door BVG1988
Het is rechtgezet zie ik ondertussen, het zou wat gek zijn dat ze eerst zouden rijden tot in Gent :D

Re: Railtime

Geplaatst: 09 sep 2013, 21:41
door Stijn91
speakervoice schreef:
Stijn91 schreef:L5237, wat normaal Denderleeuw - Ninove - Geraardsbergen is werd volgen Railtime: Antwerpen-D.S.-Berendrecht - Antwerpen-Noord-Bundel A1.
Volgens ArtWeb heeft die trein op 6 september weldegelijk het station van Denderleeuw verlaten om 17:34:26...
Ik heb die trein ook gezien in Ninove, maar ik snap niet wat dat op Railtime doet.

Re: Railtime

Geplaatst: 10 sep 2013, 11:33
door Stijn91
Dat is al de 2e dag op rij dat er in Denderleeuw meer rood staat dan wat anders, gisteren die wisselstoring te Aalst, nu door de kabeldiefstal tussen Ternat en Jette, ik denk dat al de 3e keer is op 1 week tijd.

Re: Railtime

Geplaatst: 10 sep 2013, 13:12
door Steve
Op het forum van Tram 2000 staat een uitgebreid relaas van de situatie deze ochtend in Groot-Bijgaarden... schrijnende toestanden dat. :?
7h50 Gare de Groot Bijgaarden J'attends le 7h57 pour Bruxelles Schuman Un coup d'oeil à Railtime m'indique que ce train (L2178) n'est pas encore parti de Aalst (départ théorique 7h27) Aie !
Railtime annonce aussi des "perturbations" sur la ligne 50 suite à des vols de câbles. Re Aie !
Il y a BEAUCOUP plus de monde sur le quai que d'habitude. Pas bon tout ça.
Aucun affichage en temps réel à Groot-Bijgaarden, bien entendu, mais soudain une voix venue d'on ne sait où nous "informe" qu'un train pour Bruxelles-Midi, avec +/- 30 minutes de retard, va arriver sur la voie opposée.
La voix ne donne aucune info sur le 2178, mais selon Railtime, il est toujours à Aalst …alors qu'il devrait déjà être à Berchem Ste Agathe ! Je me dis donc qu'il vaut mieux essayer de rejoindre Bxl Nord avec ce train pour Bruxelles-Midi. Galopade vers le passage à niveau qui commence déjà à se fermer (à Groot Bijgaarden il n'y a aucune traversée des voies aménagée en dehors du PN). Pas encore de train en vue. On continue à traverser alors que les barrières sont déjà baissées. Quand tout-le-monde est enfin sur le quai opposé on voit arriver le train sur la voie normale ! Les plus téméraires (inconscients selon moi) retraversent immédiatement. Les autres agitent les bras de désespoir à destination du conducteur, qui répond par des coups de klaxon énergiques, et retraversent les voies via le PN une fois le train à quai, mais barrières pas encore relevées. L'accompagnateur semble avoir compris le problème de l'info erronée concernant le changement de voie, et attend patiemment que tout-le-monde soit embarqué (en mode sardines) pour donner le départ.

J'aurai une correspondance quasi-immédiate à Bxl-Nord en direction de Schuman. Un P pour Etterbeek en retard de 10 minutes. Arrivée Schuman 8h34.
A 9 heures, Railtime m'indique que mon 2178 est toujours à Ternat, avec 46 minutes de retard. Finalement il ne dépassera pas Bockstael où il arrivera avec 1h37 (!) de retard. J'ai été bien inspiré de passer par Bxl Nord.

La SNCB n'est sans doute pas responsable des vols de câbles, mais elle est, par contre, responsable de ses annonces. Celle de ce matin était non seulement erronée, mais, en suscitant des traversées de voies -inutiles- à l'approche d'un train, elle était TRES dangereuse !

Re: Railtime

Geplaatst: 10 sep 2013, 13:30
door Shrek
Dat de toestand gevaarlijk was is gewoon onwaar. De overweg werkte correct en waarschuwde iedereen voor een aankomende trein. Als je dan toch onder de trein terecht komt is het je eigen stomme schuld. Vertragingen of afschaffingen of wat dan ook zijn geen excuus om gevaarlijke toeren te gaan uithalen.

Maar het is natuurlijk wel waar dat er een informatieprobleem is. Er hangen overal omroepinstallaties maar helaas worden ze niet altijd gebruikt wanneer het nodig is.
En zeker als railtime wel weet dat de trein een serieuze vertraging heeft zou dat ook tot bij de mensen op het perron moeten geraken.

Re: Railtime

Geplaatst: 10 sep 2013, 13:43
door Bordensteker
Zou een advocaat dat niet als uitlokking betitelen?
Wie kans ziet om bijtijds terug over te steken (terwijl de slagbomen gesloten zijn) doet iets wat zeer zeker tegen de regels is, maar het hoeft (net zoals met de wagen door rood licht rijden) niet per se gevaarlijk te zijn!
Als het daardoor dan fout gaat, was het uiteraard wel gevaarlijk.

Re: Railtime

Geplaatst: 10 sep 2013, 14:37
door Steve
Shrek schreef:Dat de toestand gevaarlijk was is gewoon onwaar. De overweg werkte correct en waarschuwde iedereen voor een aankomende trein. Als je dan toch onder de trein terecht komt is het je eigen stomme schuld. Vertragingen of afschaffingen of wat dan ook zijn geen excuus om gevaarlijke toeren te gaan uithalen.

Maar het is natuurlijk wel waar dat er een informatieprobleem is. Er hangen overal omroepinstallaties maar helaas worden ze niet altijd gebruikt wanneer het nodig is.
En zeker als railtime wel weet dat de trein een serieuze vertraging heeft zou dat ook tot bij de mensen op het perron moeten geraken.
Sorry, maar dat is een wel heel gemakkelijke manier om elke verantwoordelijkheid af te schuiven.

Een situatie waarbij je enkel via een overweg kunt oversteken en de slagbomen bovendien al meerdere minuten voor de doorkomst van de trein dichtgaan, is op zich al heel erg "limite". Behalve het genoemde Groot-Bijgaarden is het nabijgelegen Sint-Agatha-Berchem, perron richting Jette, een nog beter voorbeeld: vrijwel iedereen komt daar van de overkant (stationsplein, Basilix enzovoort), maar de slagbomen gaan meestal een minuut of 2/3/4 vóór de doorkomst van de trein dicht. Het resultaat is dat de helft natuurlijk nog oversteekt, temeer daar het kinderspel is aan die overweg (halve slagbomen, zeer lage perrons, enzovoort).

Als je dan óók nog eens op het allerlaatste moment treinen op een ander perron gaat aankondigen die dan uiteindelijk tóch op het juiste perron aankomen, sorry, maar dan vraag je gewoon om dergelijk gedrag.

Natuurlijk hoor je niet over te steken bij gesloten slagbomen, en strikt juridisch zal Infrabel een en ander misschien ook wel kunnen hardmaken mocht er herrie van komen (al durf ik daar toch enigszins aan te twijfelen in de gegeven situatie)... maar het kleinste kind kan voorspellen dat mensen in zo'n situatie massaal toch de overweg zullen oversteken.

Trouwens, met een dergelijke redenering heeft het ook geen zin om overal te lande overwegen heraan te leggen of te schrappen, en andere veiligheidsmaatregelen te nemen om de mensen tegen hun eigen stommiteiten te beschermen, "want de slagbomen waren toch naar beneden"...

Re: Railtime

Geplaatst: 13 sep 2013, 14:42
door Retard
Blijkbaar heeft railtime verkeerde informatie doorgekregen (en gegeven aan www.treininvertraging.be), en heeft het zich vergist tussen een dier en een persoon: :? http://www.treininvertraging.be/storing ... hp?id=6733

Re: Railtime

Geplaatst: 13 sep 2013, 14:46
door Stijn91
Retard schreef:Blijkbaar heeft railtime verkeerde informatie doorgekregen (en gegeven aan http://www.treininvertraging.be), en heeft het zich vergist tussen een dier en een persoon: :? http://www.treininvertraging.be/storing ... hp?id=6733
4 bezette sporen door een aanrijding. :shock: