Pagina 10 van 34
Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 14 okt 2010, 21:27
door NRA
Steven schreef:die werken zijn verre van klaar jan ik vrees dat er dus niets zal veranderen daar.
Ook geen kleine lichte verschuiving om in vilvoorde sympathiek te zijn en de mensen komende uit antwerpen (IR naar Kortrijk/GeraardsBergen) niet elke keer voor een gesloten deur te zetten van een net vertrekkende L26? (jaja, ik ben hier weer

)
Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 14 okt 2010, 21:44
door Steven
geen idee daarover, afwachten tot de 22ste he

Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 15 okt 2010, 17:38
door PowerNRJ
de L-treinen van Mechelen naar Antwerpen mogen voor mij terug stoppen in Mortsel Oude-God ipv Mortsel-Liersesteenweg en Mortsel. En extra treinen mogen er ook wel stoppen in Mortsel OG
Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 15 okt 2010, 17:42
door Shrek
PowerNRJ schreef:de L-treinen van Mechelen naar Antwerpen mogen voor mij terug stoppen in Mortsel Oude-God ipv Mortsel-Liersesteenweg en Mortsel. En extra treinen mogen er ook wel stoppen in Mortsel OG
Ik denk dat dat heel moeilijk is met de huidige spreiding van IR en IC-treinen hoor

Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 15 okt 2010, 17:45
door PowerNRJ
waarschijnlijk wel, maar het is gewoon handig om dan toch zelf te kiezen voor een IR of een L te pakken
Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 17 okt 2010, 05:19
door AlexNL
De NS heeft al een nieuwe dienstregeling opgenomen in hun online reisplanner, zelfs de Fyra van Breda naar Rotterdam/Amsterdam en v.v. staat erin verwerkt. Saillant detail: deze gaat vanaf 13/12 nog niet rijden i.v.m. EMC-problemen bij de overgang HSL <> gewoon spoor bij Breda
Het spoorboekje zal bij NS niet meer te verkrijgen zijn, i.v.m. een te geringe afname zal de inhoud alleen nog online worden gepubliceerd.
Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 17 okt 2010, 08:38
door Galactic
Hopelijk wordt de eerste trein vanuit Oostende richting Tongeren een 10-tal minuten vervroegd.
Probeer als west-vlaming maar eens ten laatste om 5.30 in Brussel-Noord te staan....
Als men de IC1504 10 minuten vervroegd, evenals de IR 4104 vanuit Kortrijk, dan zou dat al heel wat beter zijn.
Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 17 okt 2010, 09:52
door Trammist
AlexNL schreef:Het spoorboekje zal bij NS niet meer te verkrijgen zijn, i.v.m. een te geringe afname zal de inhoud alleen nog online worden gepubliceerd.
Met de Nederlandse frequenties is een spoorboekje ook niet meer zo nuttig in Nederland he

Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 17 okt 2010, 10:38
door Kristofke
NRA schreef:Steven schreef:die werken zijn verre van klaar jan ik vrees dat er dus niets zal veranderen daar.
Ook geen kleine lichte verschuiving om in vilvoorde sympathiek te zijn en de mensen komende uit antwerpen (IR naar Kortrijk/GeraardsBergen) niet elke keer voor een gesloten deur te zetten van een net vertrekkende L26? (jaja, ik ben hier weer

)
Zoals eerder in dit topic gezegd zou de IR Kortrijk vroeger aankomen in Vilvoorde om deze aansluiting officieel te maken.
Neem dus aan dat de IR vroeger zal vertrekken vanuit Antwerpen Centraal... Echter vertrekt die nu om xxu35, er is op dat niveau nog de Thalys om xxu30 ... zoals intussen al wel geweten rijdt die zelden op tijd, en als hij zo goed als op tijd rijdt zou hij die IR naar Kortrijk dus meer dan wenselijk ophouden aan het perron en dus de aansluiting in Vilvoorde doen verdwijnen... Het vertrekuur van de L trein naar Halle verlaten is dan weer zo goed als onmogelijk omdat dat er voor zou zorgen dat de L trein komende van Halle ook zou verlaat worden, omdat momenteel de planning zo opgesteld is dat er (als alles op tijd rijdt) geen problemen zijn in Meiser met het enkel spoor...
Of wat is de oplossing?
Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 17 okt 2010, 12:16
door rvdborgt
Trammist schreef:AlexNL schreef:Het spoorboekje zal bij NS niet meer te verkrijgen zijn, i.v.m. een te geringe afname zal de inhoud alleen nog online worden gepubliceerd.
Met de Nederlandse frequenties is een spoorboekje ook niet meer zo nuttig in Nederland he

Er zijn nog genoeg treindiensten met en halfuurdienst.
Wat betreft het aantal spoorboekjes: editie 2010 had een oplage van 70.000. Echt weinig is dat ook niet bepaald. NS wil overigens geen enkele dienstregelingsinformatie op papier meer uitbrengen en dat vind ik een erg slecht plan.
Groetjes,
Rian
Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 17 okt 2010, 12:21
door Molenbruch Y.
Zoals eerder in dit topic gezegd zou de IR Kortrijk vroeger aankomen in Vilvoorde om deze aansluiting officieel te maken.
Neem dus aan dat de IR vroeger zal vertrekken vanuit Antwerpen Centraal... Echter vertrekt die nu om xxu35, er is op dat niveau nog de Thalys om xxu30 ... zoals intussen al wel geweten rijdt die zelden op tijd, en als hij zo goed als op tijd rijdt zou hij die IR naar Kortrijk dus meer dan wenselijk ophouden aan het perron en dus de aansluiting in Vilvoorde doen verdwijnen... Het vertrekuur van de L trein naar Halle verlaten is dan weer zo goed als onmogelijk omdat dat er voor zou zorgen dat de L trein komende van Halle ook zou verlaat worden, omdat momenteel de planning zo opgesteld is dat er (als alles op tijd rijdt) geen problemen zijn in Meiser met het enkel spoor...
Of wat is de oplossing?
Heel eenvoudig: er is géén oplossing. Alles blijft daar gewoon zoals het is. Men heeft hier op het forum gewoon verdergebouwd op een wilde speculatie.
Groeten,
Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 17 okt 2010, 13:54
door Portbou
Hallo,
Galactic schreef:Hopelijk wordt de eerste trein vanuit Oostende richting Tongeren een 10-tal minuten vervroegd.
Probeer als west-vlaming maar eens ten laatste om 5.30 in Brussel-Noord te staan....
Als men de IC1504 10 minuten vervroegd, evenals de IR 4104 vanuit Kortrijk, dan zou dat al heel wat beter zijn.
Zijn er dan zoveel mensen uit West-Vlaanderen die om 05u30 al in Brussel moeten staan ?
Dat is toch geen leven ? Waarom komen die niet dichterbij wonen ?
Dit is geenszins ironisch bedoeld.
Groeten,
Bart W.
Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 17 okt 2010, 16:19
door groentje
rvdborgt schreef:Trammist schreef:AlexNL schreef:Het spoorboekje zal bij NS niet meer te verkrijgen zijn, i.v.m. een te geringe afname zal de inhoud alleen nog online worden gepubliceerd.
Met de Nederlandse frequenties is een spoorboekje ook niet meer zo nuttig in Nederland he

Er zijn nog genoeg treindiensten met en halfuurdienst.
Wat betreft het aantal spoorboekjes: editie 2010 had een oplage van 70.000. Echt weinig is dat ook niet bepaald. NS wil overigens geen enkele dienstregelingsinformatie op papier meer uitbrengen en dat vind ik een erg slecht plan.
Groetjes,
Rian
²
Als je dat vergelijkt met de oplage van het Belgische spoorboekje (ook al kost dat dubbel zoveel)...
Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 17 okt 2010, 20:20
door Galactic
bw494674 schreef:Hallo,
Zijn er dan zoveel mensen uit West-Vlaanderen die om 05u30 al in Brussel moeten staan ?
Dat is toch geen leven ? Waarom komen die niet dichterbij wonen ?
Dit is geenszins ironisch bedoeld.
Groeten,
Bart W.
Ja, Bart, er nemen redelijk wat mensen die trein. Tussen Oostende en Gent stappen al redelijk wat mensen op, en in Gent staan er nog een mensen te wachten die opgestapt zijn tussen Kortrijk en Gent.
Misschien moeten we een West-Vlaamse faciliteitengemeente stichten in de Brusselse rand
Nog meer werk voor onze politiekers

Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 17 okt 2010, 22:22
door groentje
Er maken ook mensen gebruik van die in Gent moeten werken, of in Brugge, en nog voor zessen moeten beginnen, Bart. Zo zijn er ook wel wat. En wat met de mensen die een vliegtuig willen hebben dat om 6 uur vertrekt in Zaventem? Met die trein ben je eigenlijk al te laat...
Ik ben het wel met je eens dat mensen te weinig worden aangezet om dichterbij hun werk te gaan wonen, wel integendeel.