Pagina 10 van 16
Geplaatst: 29 jul 2007, 14:43
door Stijn D.C.
overwegcrossers zijn dus gewaarschuwd.
Geplaatst: 16 aug 2007, 18:43
door msts.be
Vandaag zat HLE2752 met GF-koppeling op de IC N , meer exact op trein 4515 met vertrek 16.03 in Mechelen..
Ik heb niet kunnen zien of er ook een M6 stuurstand aan de achterkant hing, ik moest namelijk in Berchem een spurtje doen om nog mijn aansluiting te halen..

Geplaatst: 16 aug 2007, 19:19
door Steven
neen de M6 zijn commercieel nog niet vrijgegeven
trouwens ni alle bestuurders hebben al opleiding gehad om er mee te rijden (ik ben dus 1 van die treinbestuurders die nog opleiding nodig heeft)
Geplaatst: 16 aug 2007, 20:53
door Trainspotterke
Steven schreef:neen de M6 zijn commercieel nog niet vrijgegeven
trouwens ni alle bestuurders hebben al opleiding gehad om er mee te rijden (ik ben dus 1 van die treinbestuurders die nog opleiding nodig heeft)
Ocharme, zijn ze u vergeten?

Geplaatst: 03 okt 2007, 18:26
door msts.be
Om de topic Antwerpen-Oostende niet verder te laten ontsporen gaan we hier weer verder..
Gisteren zat HLE2744 (met stormram natuurlijk) in een ram op de IC I, vandaag de 2745 (natuurlijk ook met stormram) als ik het goed heb.. of staat die nog steeds te Schaarbeek ? Dan zal het vandaag ook de 2744 geweest zijn..
Geplaatst: 03 okt 2007, 20:12
door Shrek
vorige weej reed er ook een stuurrijtuig mee op de IR naar turnhout, wel met een 27 voor

Geplaatst: 04 okt 2007, 00:33
door Steven
Shrek schreef:vorige weej reed er ook een stuurrijtuig mee op de IR naar turnhout, wel met een 27 voor

da was vandaag ook het geval
Geplaatst: 11 okt 2007, 01:26
door jumper
Hoi,
Vraagje,
Hoeveel locomotieven zijn er eigenlijk juist omgevormd met de speciale GF-koppeling, weet dat iemand? en gaat het hierbij zowel over type 21 als 27? Is dat eigenlijk bedoeld voor de lange termijn?
of is dit een voorlopige oplossing in afwachting van motorrijtuigen M6?
Alvast bedankt!
Geplaatst: 11 okt 2007, 01:48
door Bartjedj
De GF-koppelingen zijn geen tijdelijke oplossing, en van M6-motorrijtuigen is nooit sprake geweest. Het gaat hier om stuurpostrijtuigen, die enkel een stuurtafel bevatten. Dus in feite een afstandsbediening om de locs te besturen.
BDJ
Geplaatst: 11 okt 2007, 01:48
door Steven
jumper schreef:Hoi,
Vraagje,
Hoeveel locomotieven zijn er eigenlijk juist omgevormd met de speciale GF-koppeling, weet dat iemand? en gaat het hierbij zowel over type 21 als 27? Is dat eigenlijk bedoeld voor de lange termijn?
of is dit een voorlopige oplossing in afwachting van motorrijtuigen M6?
Alvast bedankt!
er gaan ongeveer een 20 locs reeks 27 (de reeeks 21 komt hier niet aan te pas) voorzien zijn van een gf koppeling. er komen geen motorwagens van de M6
Geplaatst: 11 okt 2007, 17:16
door jumper
Was een m6 motorwagen geen praktischere (weliswaar duurdere) oplossing?
dan kon je die 21/27 vrij inzetten?
Weet er iemand waarom de NMBS voor deze optie heeft gekozen?
of heeft iemand een vermoeden waarom ze voor deze optie hebben gekozen? Puur uit financiële overwegingen?
Geplaatst: 11 okt 2007, 17:52
door Steven
een stuurrijtuig is nog steeds is anders als een motorstel hoor. trouwens dan ga je alles beperken he de motoren van een motorstel zijn altijd beperkter als deze van een lok in vermogen uitgedrukt. kortweg dan krijg je samenstellingen van max 3 of eventueel 4 rijtuigen.
Geplaatst: 11 okt 2007, 23:15
door jumper
Dat weet ik dan ook weer

THX!!
Geplaatst: 15 okt 2007, 09:00
door jumper
Vraagjes

,
1.De HLE 21/27 die uitgerust zijn met GF-koppeling, is de MUX dan geïntegreerd in de GF-koppeling?
2.Heb ik het goed voor als ik zeg dat MUX eigenlijk niet meer is dan een speciaal soort kabel met mss nog wat interface in de stuurpost om te kunnen communiceren met het M6 BX stuurrijtuig, of zoals in de periode vóór de stuurrijtuigen, met een andere HLE 21/27 MUX te kunnen communiceren langsheen de m6 rijtuigen?
3.Heeft de GF-koppeling nog een ander voordeel buiten het snel koppelen en ontkoppelen met een HLE21/27+GF of M6BX?
4. Worden de GF-koppelingen gemonteerd door BN Bombardier Brugge of ALSTOM te Charleroi of in de CW van Salzinnes?
Geplaatst: 15 okt 2007, 10:28
door Steven
jumper schreef:Vraagjes

,
1.De HLE 21/27 die uitgerust zijn met GF-koppeling, is de MUX dan geïntegreerd in de GF-koppeling?
2.Heb ik het goed voor als ik zeg dat MUX eigenlijk niet meer is dan een speciaal soort kabel met mss nog wat interface in de stuurpost om te kunnen communiceren met het M6 BX stuurrijtuig, of zoals in de periode vóór de stuurrijtuigen, met een andere HLE 21/27 MUX te kunnen communiceren langsheen de m6 rijtuigen?
3.Heeft de GF-koppeling nog een ander voordeel buiten het snel koppelen en ontkoppelen met een HLE21/27+GF of M6BX?
4. Worden de GF-koppelingen gemonteerd door BN Bombardier Brugge of ALSTOM te Charleroi of in de CW van Salzinnes?
1 mux is opgesteld in de machinekamer, is puur elektronica.
2 mux is idd een communicatie systeem dat toelaat verschillende delen met elkaar te laten communiceren. maakt niet uit of er nu een 13 of een 27 met die M6bxwil rijden, aangezien de stuurtafel van het stuurrijtuig voorzien is om zowel bevelen voor een 13 als een 27 te geven. de stuurtafel mag dan wel gelijken op die van de reeks 13 toch zijn er een aantal verschillen. er is onder meer een knopke voor de 2de panto omhoog te doen (voor reeks 27). de datagegevens voor de rit gaan niet meer via de console aan de rechter kant maar worden via het scherm van de etcs ingevoerd. de rijtuigen zijn enkel voorzien van etcs en memor, dus geen tbl 1 of 2 functies aanwezig.
3 nee das dus het enige voordeel het snel kopplen en ontkoppelen zonder normaal extra personeel nodig te hebben.
4. de gf monteerd men normaal in salzinnes