Pagina 91 van 208
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 03 aug 2012, 10:14
door 260689
Dieselfreak schreef:Was de vertraging van die IC T naar De Panne te wijten aan technische problemen van de Desiro's?
deze kwam al met 5 min vertraging binnen door aansluiting te geven in Lichtervelde. Bij vertrek ik Kortrijk richting Charleroi heeft het nog eens 3 min geduurt omdat de bestuurder geen lamp deuren had.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 03 aug 2012, 10:59
door 260689
Goed nieuws vanmorgen reed de ICT trein 6904 Charleroi - Kortrijk - De-Panne terug met 2x desiro's.
ICT trein 6954 De-Panne - Kortrijk - Charleroi zal dus ook met die 2 diezelfde desiro's terug rijden

.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 03 aug 2012, 14:23
door Bordensteker
Compagnie Nationale des Désiros Accouplés et des Grandes Correspondances ICT.
_________________
Ik zie het bordje al hangen
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 03 aug 2012, 20:07
door dentheo
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 23 aug 2012, 15:21
door bobke90
Hoi,
Ben bezig aan mijn mondelinge presentatie van 10 min voor een schoolvak. Ik ga het hebben over de nmbs. Het vermelden van de nieuwe treinen en locomotieven hoort daar natuurlijk bij. De locs type 18 zijn nu volop in dienst , zo niet allemaal?? Wat ik wel nog niet weet en dus graag antwoord op wil krijgen, hoe zit het nu met de Desiro's? Rijden die nu al of niet? laatst dat ik eens controleerde (twee maand geleden) was de levering stopgezet door één of andere fout.
grtn
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 23 aug 2012, 15:32
door Steven
Die rijden echter zijn het maar een beperkt aantal stellen, er is dus de individuele toelating oor een paar stellen maar nog geen algemene homologatie voor dit type. Bijgevolg staan er om en bij de 20 desiro's afgesteld te stockem.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 23 aug 2012, 15:49
door Steve
En de 18'en rijden inderdaad bijna allemaal. De 19'en (subreeks met automatische koppeling, verder identiek) heel gedeeltelijk, een paar locomotieven rijden tijdelijk rond op diensten die anders door 18'en verzekerd worden om hun kilometeraantal te kunnen behalen.
Uiteraard zullen er nog veel verschuivingen gebeuren qua inzet van al deze locomotieven, in totaal 120 stuks.
Wat de Desiro betreft, zijn de zaken inderdaad heel pril. Je kunt een handvol stellen aantreffen op een aantal verbindingen (momenteel vooral rond Brussel), maar het is allemaal nogal variabel en er zijn weinig zekerheden. In de nabije toekomst zal dit echter sterk veranderen en zullen de Desiro's er wellicht langs iedereens oren uitkomen...

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 23 aug 2012, 20:52
door nahoj
Steven schreef:Die rijden echter zijn het maar een beperkt aantal stellen, er is dus de individuele toelating oor een paar stellen maar nog geen algemene homologatie voor dit type. Bijgevolg staan er om en bij de 20 desiro's afgesteld te stockem.
Niet correct.
Er is een typetoelating voor zowel mono- als tweespanningsstellen in België, met enkele beperkingen, maar geen van die beperkingen gaan over het
aantal stellen.
De levering is wat vertraagd t.o.v. wat voorzien was enkele maanden geleden omwille van technische moeilijkheden, maar nog steeds volop bezig. Er zijn vandaag 27 stellen afgenomen, die kunnen ingezet worden voor commerciële dienst.
De reden dat er zo veel stellen in Stockem en Charleroi staan, is dat
- er tijd zit tussen het aan de deur zetten van een stel na de bouw in Brugge of Duitsland, en het afnemen ervan door de NMBS. Met een tempo van 10 nieuwe per maand geeft dat bij de minste vertraging in afnames meteen een heel pak stellen die staan te wachten,
- Siemens laatste voorbereidingen voor levering en retrofits uitvoert in de werkplaatsen,
- er helaas nog relatief veel defecten zijn.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 23 aug 2012, 20:54
door Stijn91
nahoj schreef:
- er helaas nog relatief veel defecten zijn.
Over welke defecten hebben we het dan?
Ik nam vorige week vrijdag de 08009 van Denderleeuw naar Aalst en er waren geen problemen met deuren en dergelijke.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 23 aug 2012, 21:14
door Steven
nahoj schreef:Steven schreef:Die rijden echter zijn het maar een beperkt aantal stellen, er is dus de individuele toelating oor een paar stellen maar nog geen algemene homologatie voor dit type. Bijgevolg staan er om en bij de 20 desiro's afgesteld te stockem.
Niet correct.
Er is een typetoelating voor zowel mono- als tweespanningsstellen in België, met enkele beperkingen, maar geen van die beperkingen gaan over het
aantal stellen.
De levering is wat vertraagd t.o.v. wat voorzien was enkele maanden geleden omwille van technische moeilijkheden, maar nog steeds volop bezig. Er zijn vandaag 27 stellen afgenomen, die kunnen ingezet worden voor commerciële dienst.
De reden dat er zo veel stellen in Stockem en Charleroi staan, is dat
- er tijd zit tussen het aan de deur zetten van een stel na de bouw in Brugge of Duitsland, en het afnemen ervan door de NMBS. Met een tempo van 10 nieuwe per maand geeft dat bij de minste vertraging in afnames meteen een heel pak stellen die staan te wachten,
- Siemens laatste voorbereidingen voor levering en retrofits uitvoert in de werkplaatsen,
- er helaas nog relatief veel defecten zijn.
Ik kan ook maar doorgeven wat ik gehoord heb, dat de zelfde nummers al weken op dezelfde plaats staan (geen meter beweging dus) deed enkel maar dienst als bevestiging.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 30 aug 2012, 11:44
door Stijn91
Desiro 08019 vertrok om 10:27 vanuit Aalst naar Etterbeek, Desiro 08002 kwam toe in Aalst om 10:33.
Nieuwe Desiro-stellen
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 31 aug 2012, 15:00
door rail s
Stijn91 schreef:Desiro 08019 vertrok om 10:27 vanuit Aalst naar Etterbeek, Desiro 08002 kwam toe in Aalst om 10:33.
Nieuwe Desiro-stellen
Vandaag was de 08019 wederom actief op dezelfde lijn: Etterbeek: 10u41; Aalst: 11u40 (8 minuten vertraging opgebouwd bij het buitenrijden van Jette.
De 08018 deed dienst op Geraardsbergen - Dendermonde met 17 minuten vertraging bij vertrek in Jette (11u06), een dikke 30 minuten later zal bij aankomst in Dendermonde amper 3 minuten ingelopen zijn. Het was trouwens gezellig druk in de cabine. Maiden run van dit type op lijn 60?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 31 aug 2012, 15:55
door Stijn91
rail s schreef:
Vandaag was de 08019 wederom actief op dezelfde lijn: Etterbeek: 10u41; Aalst: 11u40 (8 minuten vertraging opgebouwd bij het buitenrijden van Jette.
De 08018 deed dienst op Geraardsbergen - Dendermonde met 17 minuten vertraging bij vertrek in Jette (11u06), een dikke 30 minuten later zal bij aankomst in Dendermonde amper 3 minuten ingelopen zijn. Het was trouwens gezellig druk in de cabine. Maiden run van dit type op lijn 60?
Een andere rit dus op Aalst - Etterbeek, zal waarschijnlijk afhangen van TB tot TB als ze al opleiding hebben gehad.
Ik dacht dat er al een Desiro had gereden op Geraardsbergen - Dendermonde.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 31 aug 2012, 16:25
door Steven
Er was inderdaad al eerder een rit met Desiro op L60
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 31 aug 2012, 17:08
door am62
Steven schreef:Er was inderdaad al eerder een rit met Desiro op L60
Inderdaad, zie
http://opdetrein.blogspot.be/2012/08/de ... ergen.html