Pagina 92 van 208
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 31 aug 2012, 18:05
door The_Knitter
Maandag was de 8513 actief tussen Libramont en Dinant. Volgens een vriendelijke TB zullen alle MW41'en daar verdwijnen (ook ri. Florenville ev). Momenteel is er minimaal 1 stel actief onder de 25kV, maar dat wordt er spoedig meer. Foto te Libramont:
klikje
Daarnaast was gister in Charleroi-Süd de 8516+8022 met een testrit op spoor 1, die na deze klik weer vertrokken.
Foto
De instroom van de Desiro in reizigersdienst lijkt mij wel aardig soepel te verlopen, ik zag maandag en gister diversen rondrijden met reizigers.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 31 aug 2012, 18:55
door am62
Op L96 deze ochtend ook een combinatie (uit de ri van Braine-le-Comte) nummers en zo mij onbekend maar het was een testrit van 2 gekoppelde stellen met treinbegeleider aan boord (!) te Halle die AVG draaide.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 31 aug 2012, 22:41
door loic1811
ik heb vandaag een desiro in dendermonde gezien (nummer spijtig genoeg niet zichtbaar)
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 31 aug 2012, 22:49
door kika
am62 schreef:gekoppelde stellen met treinbegeleider aan boord (!) te Halle die AVG draaide.
Ik snap het niet, vanwaar het

?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 01 sep 2012, 06:47
door sammarco1
Vorige week reed ik voorbij Stockem, en daar stonden er een heel pak van die Desiro's geparkeerd om in dienst te worden genomen, een tiental stuks toch zeker
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 01 sep 2012, 08:48
door overweg13
am62 schreef:Op L96 deze ochtend ook een combinatie (uit de ri van Braine-le-Comte) nummers en zo mij onbekend maar het was een testrit van 2 gekoppelde stellen met treinbegeleider aan boord (!) te Halle die AVG draaide.
Ik heb die waarschijnlijk ook gezien - op een ander moment - en toen leek die Buizingen te bedienen. Zouden die desiro's niet gewoon in dienst geweest zijn. Maar ik moet eerlijk zijn: ik stond er zo een 800 m af.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 03 sep 2012, 08:05
door Steve
Volgens een lid van het Tram 2000-forum was P 7600 (Jemelle - Brussel-Zuid) vandaag samengesteld uit 4 (!) Desiro's in plaats van de gebruikelijke 27 + M4 of M5. Interessante maar ook wel vreemde ontwikkeling, temeer daar het hier om een P-trein op de lange afstand gaat met dezelfde haltes als de IC-trein. We zullen het er maar op houden dat het 'tijdelijk' is, zeker...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 03 sep 2012, 10:41
door Steven
Het kan natuurlijk ook een transfer zijn die onder die nummer gereden heeft om op die manier materieel over te brengen, goedkoper dan een ledige rit uiteraard, tegenwoordig sta ik van niets meer versteld.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 03 sep 2012, 11:43
door Stijn91
Steven schreef:Het kan natuurlijk ook een transfer zijn die onder die nummer gereden heeft om op die manier materieel over te brengen, goedkoper dan een ledige rit uiteraard, tegenwoordig sta ik van niets meer versteld.
Maar dan moet de normale samenstelling, dus die 27 + M4/M5 toch ook overgebracht worden. In Jemelle hebben ze toch ook L-treinen, dus misschien daarmee dat men het met Desiro's doet om bestuurders de Desiro te leren kennen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 03 sep 2012, 11:51
door Steven
Er zijn meerdere redenen mogelijk, niet vergeten dat we begin september zijn en dat er binnen de grafieken van het rollend materieel weer een en ander veranderd is. Zo zijn sinds vorige week weer alle IC O aan het rijden. Zijn weer ettelijke andere P treinen ook weer in dienst. Tussendoor rijden er nog tot ongeveer half september nog steeds een aantal IC T treinen die dan ook weer verdwijnen en dus weer kleine veranderingen kunnen brengen. Natuurlijk zoals je zelf aangeeft zit je inderdaad ook nog is met de opleiding van bestuurders, maar in dit geval betwijfel ik het een beetje, want dat wil zeggen dat de opleiding nog voor 6 u zou gestart zijn wat me sterk zou verbazen. opleidingen zijn normaal van 8 tot 16, uitzonderlijk kan dat al is iets vroeger of iets later zijn maar meester beperkt zich dat dan met beginuur 6 u. Anders gaan ze nog nachtpremies moeten betalen voor opleiding en dat zie ik ze niet doen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 03 sep 2012, 12:36
door Klangfilm
Deze week zal tijdens de daguren een Desiro rijden met passagiers tussen Antwerpen Centraal en Noorderkempen, dit voor opleiding van de treinbestuurders.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 03 sep 2012, 17:09
door Freakytrain
MIVB-reiziger schreef:Volgens een lid van het Tram 2000-forum was P 7600 (Jemelle - Brussel-Zuid) vandaag samengesteld uit 4 (!) Desiro's in plaats van de gebruikelijke 27 + M4 of M5. Interessante maar ook wel vreemde ontwikkeling, temeer daar het hier om een P-trein op de lange afstand gaat met dezelfde haltes als de IC-trein. We zullen het er maar op houden dat het 'tijdelijk' is, zeker...
Dit klopt
Treinen 7600 en retour 8602 rijden vanaf nu met 3x am Desiro
TB van Bertrix geloodst door de voorziene TB van Jemelle.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 03 sep 2012, 17:34
door trainspotterstef
Klangfilm schreef:Deze week zal tijdens de daguren een Desiro rijden met passagiers tussen Antwerpen Centraal en Noorderkempen, dit voor opleiding van de treinbestuurders.
Zou die vrijdag ook rijden, ik neem iedere vrijdag om 15u35 de trein in Antwerpen - Centraal tot Noorderkempen
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 03 sep 2012, 19:03
door Steve
Freakytrain schreef:MIVB-reiziger schreef:Volgens een lid van het Tram 2000-forum was P 7600 (Jemelle - Brussel-Zuid) vandaag samengesteld uit 4 (!) Desiro's in plaats van de gebruikelijke 27 + M4 of M5. Interessante maar ook wel vreemde ontwikkeling, temeer daar het hier om een P-trein op de lange afstand gaat met dezelfde haltes als de IC-trein. We zullen het er maar op houden dat het 'tijdelijk' is, zeker...
Dit klopt
Treinen 7600 en retour 8602 rijden vanaf nu met 3x am Desiro
TB van Bertrix geloodst door de voorziene TB van Jemelle.
Ah, dus "maar" 3 Desiro's... 8 M5'en tegenover 9 rijtuigen Desiro, toch niet helemaal hetzelfde! Om over het comfort over zo'n langere afstand maar te zwijgen...

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 03 sep 2012, 20:03
door dentheo
Klangfilm schreef:Deze week zal tijdens de daguren een Desiro rijden met passagiers tussen Antwerpen Centraal en Noorderkempen, dit voor opleiding van de treinbestuurders.
Eerste Desiro diensten onder ETCS ?
En intensief gebruik schakelaars.......zeer interessant.
