Re: Fyra.
Geplaatst: 18 jan 2013, 13:01
inderdaad voor reizigerstreinen is er normaal maar voorzien tot 19999
Ik kan me vergissen, maar ik dacht dat er voor het rijdend personeel van de NMBS geen pauzes voorzien zijn.MaartendeJ schreef:Kan zijn dat het meer personeel kost. Die 40 minuten lijken mij bij uitstek zeer geschikt om het personeel pauze te laten houden. Als ze nu ineens aan het werk moeten in hun pauze, denk ik dat stakingen niet ver weg zijn.
MaartendeJ schreef: 14:08 BINNENLAND DVIS, de officiële waakhond van de spoorwegen, verbiedt vanaf nu alle commerciële treinritten van de Fyra op de Belgische spoorlijn 4. Het verbod kan enkel worden opgeheven als de NMBS kan aantonen dat de treinstellen weer betrouwbaar zijn.
volledig mee eens, ik denk dat een snelle IC (elk uur) tussen Antwerpen en Roosendaal, een soort van Fyra zonder reserveringsplicht (liefst ook elk uur) en de Thalys perfect naast elkaar kunnen bestaan en het lijkt me ook logisch dat de 1e oplossing ook een mogelijkheid biedt aan de minder kapitaal-krachtige reizigersSteve schreef:Ik moet zeggen... ik had me aan heel wat verwacht (de hele voorgeschiedenis liegt er niet om), maar dat we zo kort na de start al zouden belanden in het trieste dieptepunt waar we nu aanbeland zijn, had ik zelfs niet durven denken.
In de hele discussie hoop ik wel één ding: dat het kind niet met het badwater weggegooid wordt. Je kan heel veel zeggen over de kwaliteit van het rollend materieel, de reserveringsplicht, het afschaffen van alle redelijke alternatieven enzovoort, maar dat neemt allemaal niet weg dat de tijdswinst door het gebruik van de HSL gigantisch is (en nog groter kan worden als de vrij ruime marges nog wat ingekort worden). "Zomaar" de oude Benelux opnieuw inzetten of iets wat daarop lijkt biedt dan wel een oplossing voor de eerste punten, je bent wel plots opnieuw een uur langer onderweg. Ik denk dat er een grote markt is voor het concept dat nu enigszins belichaamd wordt door de Fyra (gebruik van de HSL, iets lagere snelheid goedkoper en flexibeler dan de echte HST).
Elke winter sterven er meer mensen van de kou in Athene dan in Helsinki. Het zijn niet hoge of lage temperaturen die voor problemen zorgen, het zijn ongebruikelijke temperaturen.bobke schreef: Wat ik mij dan afvraag, hoe doen ze dat in landen waar het een hele winter koud is? Scandinavië, zwitserland, oostenrijk, rusland , zelfs china (bv op de langste lijn ter wereld: het temperatuurverschil is soms 40° tussen het noorden van het land en het zuiden. ). Daar rijden de treinen wel? Hoe lossen ze dit op ginder?
odul schreef:Ik denk niet dat er nog veel zal veranderen voor 9 december.
Men zal de kat uit de boom gaan kijken, hoe de "reiziger" zich gaat aanpassen aan de nieuwe treindienst.
Persoonlijk verwacht ik een te grote bezetting van de "omnibus" Roosendaal - Antwerpen.
Als noodoplossing kan men dan een extra rit in leggen tussen Rosendaal en Essen. Om de Nederlandse reizigers in Essen te laten overstappen op de IC Essen - Charleroi.
Dit zou "gemakkelijk" kunnen, omdat zowel materieel en personeel ter beschikking is.
En de rittijden kunnen ook zonder problemen ingelast worden.
Heel goed werkt het toch niet met die oplossing. De eerste L-trein komt aan/vertrekt in Roosendaal rond 7u30, het moment waarop de 1e Fyra's al in R'dam of Brussel zouden moeten zijn.odul schreef:
Als de nood het hoogst is...
Dan kan het plots wel!![]()
http://www.railtime.be/website/Pages/In ... c=1#658786
http://www.railtime.be/website/ShowStat ... 0-60&stn=0
... dan wordt duidelijk hoezeer de merknaam "Fyra" geen stuiver meer waard is, en synoniem geworden met brol, iets wat niet loopt. Surreëel dat het zo ver gekomen is.De trein van Williams loopt niet echt vandaag... het lijkt wel een Fyra!