BENELUX
Re: BENELUX
De Belgische spoorautoriteiten hebben recentelijk nog een bijzondere rit verboden voor RIC/UIC-toegelaten rijtuigen. Dat vond ik ook al zo raar.
Re: BENELUX
Ik denk dat RIC en UIC nog iets voorstellen voor goederenwagens, maar voor rijtuigen bijna waardeloos. Dit na de paperassenwinkel die men gebouwd heeft als "zelfverdediging" na de liberalisering.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 603
- Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
- Locatie: Nederland
Re: Beneluxtrein met I6 en I10
Inderdaad, maar zijn nog geen meter van hun plek geweest in al die maanden.Nadleeh schreef:.....want er is inmiddels al voor enkele maanden een I6 en I10 rijtuig in Nederland, vermoedelijk om te testen.......
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden

Re: BENELUX
Als de papieren niet in orde zijn kunnen ze al een opligger bestellen om ze terug te brengen, of als speciaal transport stapvoets ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Beneluxtrein met I6 en I10
Het zijn dan ook geen testen maar worden gebruikt voor personeelsinstructie. Veiligheid, welke knoppen zijn waarvoor enzo.Meesterpeter schreef:Inderdaad, maar zijn nog geen meter van hun plek geweest in al die maanden.Nadleeh schreef:.....want er is inmiddels al voor enkele maanden een I6 en I10 rijtuig in Nederland, vermoedelijk om te testen.......
Re: BENELUX
Gewoon met 140km/u terug naar België maar dan zonder passagiers.dentheo schreef:Als de papieren niet in orde zijn kunnen ze al een opligger bestellen om ze terug te brengen, of als speciaal transport stapvoets ?
Re: BENELUX
Dat waren problemen met het tractiematerieel had ik begrepen, niet de rijtuigen an sich.deadlock schreef:De Belgische spoorautoriteiten hebben recentelijk nog een bijzondere rit verboden voor RIC/UIC-toegelaten rijtuigen. Dat vond ik ook al zo raar.
Die paperassenwinkel heeft niets te maken met zelfverdediging, maar is nodig om een gelijk speelveld te creëren wanneer meerdere kandidaten materieel komen aanbieden.dentheo schreef:Ik denk dat RIC en UIC nog iets voorstellen voor goederenwagens, maar voor rijtuigen bijna waardeloos. Dit na de paperassenwinkel die men gebouwd heeft als "zelfverdediging" na de liberalisering.
Vroeger was het simpel: de mensen die de toelating gaven stonden heel kort bij degenen die de aanvraag deden, dus elke aanvraag werd bijna meteen goedgekeurd. Tegenwoordig kan iedereen een aanvraag indienen, dus moet alles in detail op papier staan om de info te kunnen communiceren.
Dat het allemaal zo streng is heeft dan weer met de veiligheid te maken. Het is trouwens pas sinds de Fyra dat ze in België echt streng geworden zijn, daarvoor passeerde bijna alles...
Re: BENELUX
Hmm, volgens mij werden er normale tractievoertuigen ingezet die een normale toelating hadden.Shrek schreef:Dat waren problemen met het tractiematerieel had ik begrepen, niet de rijtuigen an sich.deadlock schreef:De Belgische spoorautoriteiten hebben recentelijk nog een bijzondere rit verboden voor RIC/UIC-toegelaten rijtuigen. Dat vond ik ook al zo raar.
http://www.ospel-actueel.nl/nieuws/nieu ... eblokkeerd
Re: BENELUX
Het probleem met de I10-rijtuigen is waarschijnlijk dat de I10'en met airco intussen aangepast zijn aan een snelheid van 200km/u en al wat daar komt bij kijken.
Re: BENELUX
Zo te zien wel slechts één I6 (5x I10 B, 1x I10 A, 1x I6 B). Zijn er nog andere stammen of is dit de enige?
Re: BENELUX
Vandaag is dit de enige geloof ik maar binnen een paar weken zouden er 4 stammen moeten rijden.
Re: BENELUX
Uiteindelijk deze middag nog een ritje gemaakt (heb in Nederland een weekendvrij-abonnement) van Amsterdam tot Rotterdam. Ik moet zeggen dat je in een I6 wel een echt treingevoel hebt!



Re: BENELUX
Heb de BENELUX (zogenaamd "de Amsterdammer") nog meegereden met blauwe "hondekoppen" van de NS. In die tijd reed die nog via Roosendaal en Essen, lijn 12. Lang vervlogen tijden ... (1960)