Pagina 93 van 222
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 12 mei 2011, 16:19
door Hobbes
dentheo schreef:Ik begin mij wel langzaam vragen te stellen.
Siemens is volgens mijn mening geen "rommel".
Hebben we hier te maken met het feit dat alle tractieingenieurs van het controleorganisme oude NMBS Althom-ACEC jongens zijn ?
Een beetje zoals men aan Mercedes auto-fans een Citroën zou laten "goedkeuren" ?
Dan komt er aan het gevit waarschijnlijk ook geen einde.
Dan is het geluid bij het sluiten van een deur zelfs "onacceptabel"
Dat is iets wat ik al langer aan het denken ben, en ik niet alleen.
Het is echt opvallend hoe "belachelijk" ze over die T18 aan het doen zijn in de Frankrijkstraat.
Als het een Alstom loc was geweest had die al lang gereden, en mét de nodige kinderziekten...
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 12 mei 2011, 20:04
door Presario
Komaan zeg, dit is toch echt niet serieus meer! Zoiets zien ze na ver een jaar(??) proefritten...
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 12 mei 2011, 20:29
door AlexNL
Hobbes schreef:
Dat is iets wat ik al langer aan het denken ben, en ik niet alleen.
Het is echt opvallend hoe "belachelijk" ze over die T18 aan het doen zijn in de Frankrijkstraat.
Als het een Alstom loc was geweest had die al lang gereden, en mét de nodige kinderziekten...
Wilde speculatie, leuk. Alstom heeft ook meegedaan aan de aanbesteding met de Prima 6000. Als men zo graag Alstom wilde had men wel Alstom gekocht.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 12 mei 2011, 21:05
door Steven
AlexNL schreef:Hobbes schreef:
Dat is iets wat ik al langer aan het denken ben, en ik niet alleen.
Het is echt opvallend hoe "belachelijk" ze over die T18 aan het doen zijn in de Frankrijkstraat.
Als het een Alstom loc was geweest had die al lang gereden, en mét de nodige kinderziekten...
Wilde speculatie, leuk. Alstom heeft ook meegedaan aan de aanbesteding met de Prima 6000. Als men zo graag Alstom wilde had men wel Alstom gekocht.
Je moet de Belgische directie een beetje kennen vooral aan Franstalige kant zijn ze anders "gestemd". Over deze bestelling bij Siemens hoor je dan ook veel geruchten de ronde doen over hoe ze tot stand is gekomen.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 12 mei 2011, 21:36
door Presario
Blijkbaar is er een ernstig probleem met de transfo's.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 12 mei 2011, 22:04
door AlexNL
Annuleren en een berg Prima 2's bestellen dan maar? Dan krijgen de Fransen ook hun zin, en bovendien rijdt dat spul al rond in Marokko

Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 12 mei 2011, 22:26
door Steven
Het eurosprinterplatform bestaat al jaren en is al 100x en meer verkocht dus daar zal het niet aan liggen. Ik denk dat je de oorzaak moet gaan zoeken met de afwijkingen die de Belgische ingenieurs gevraagd hebben aan Siemens. Om een voorbeeld te geven. De basisversie is voorzien van waterkoeling, die heeft men er al afgesmeten want die wilde men hier niet.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 12 mei 2011, 23:38
door dentheo
Controleer de veiligheidseisen maar laat de constructeur verantwoordelijk voor zijn ontwerp.
Dit was GEEN prototype maar is er nu waarschijnlijk WEL een. Groots !!! Die wisselstukken gaan goud kosten, alles maatwerk.
En achteraf zagen over de bedrijfszekerheid, hoe noemt men dat "self fulfilling prophecy" ?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 13 mei 2011, 10:39
door kika
Steven schreef:Het eurosprinterplatform bestaat al jaren en is al 100x en meer verkocht dus daar zal het niet aan liggen. Ik denk dat je de oorzaak moet gaan zoeken met de afwijkingen die de Belgische ingenieurs gevraagd hebben aan Siemens. Om een voorbeeld te geven. De basisversie is voorzien van waterkoeling, die heeft men er al afgesmeten want die wilde men hier niet.
En is daar een goede reden voor te verzinnen? Vraag het iets vaker controle of iets dergelijks?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 13 mei 2011, 10:50
door Steven
Tot nu toe kent men in België geen loc met waterkoeling, eerder onbekend en onbemind vrees ik. Een soort koud watervrees?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 13 mei 2011, 16:17
door HijDieHetWeet
In de Frankrijkstraat zitten Infrabel en de Holding. De NMBS (die verantwoordelijk is voor de T18) zit in de Hallepoortlaan...
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 13 mei 2011, 21:22
door HLE 2302
Steven schreef:Tot nu toe kent men in België geen loc met waterkoeling, eerder onbekend en onbemind vrees ik. Een soort koud watervrees?
In België rijden wel de Traxx en de BB3600 rond met waterkoeling. Maar aangezien deze niet van de NMBS zijn hebben die inderdaad watervrees.

Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 14 mei 2011, 00:29
door dentheo
HLE 2302 schreef:Steven schreef:Tot nu toe kent men in België geen loc met waterkoeling, eerder onbekend en onbemind vrees ik. Een soort koud watervrees?
In België rijden wel de Traxx en de BB3600 rond met waterkoeling. Maar aangezien deze niet van de NMBS zijn hebben die inderdaad watervrees.

Zou de Mercedes van de directie ook geen waterkoeling hebben ????

Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 14 mei 2011, 12:59
door Stijn91
Wat moet er nu gebeuren met de HLE 18?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 14 mei 2011, 20:04
door Knipex
Ondertussen is de nieuwste telg van de Traxx familie
voorgesteld. Lijkt veel op de T18.
Kunnen ook in de NMBS kleuren geleverd worden