Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 03 sep 2012, 20:23
De desiro's naar de luchthaven en Leuven rijden ook al op etcs, niet vergeten he
Het is niet dat de m5 zoveel beter zijnMIVB-reiziger schreef:Ah, dus "maar" 3 Desiro's... 8 M5'en tegenover 9 rijtuigen Desiro, toch niet helemaal hetzelfde! Om over het comfort over zo'n langere afstand maar te zwijgen...Freakytrain schreef:MIVB-reiziger schreef:Volgens een lid van het Tram 2000-forum was P 7600 (Jemelle - Brussel-Zuid) vandaag samengesteld uit 4 (!) Desiro's in plaats van de gebruikelijke 27 + M4 of M5. Interessante maar ook wel vreemde ontwikkeling, temeer daar het hier om een P-trein op de lange afstand gaat met dezelfde haltes als de IC-trein. We zullen het er maar op houden dat het 'tijdelijk' is, zeker...
Dit klopt
Treinen 7600 en retour 8602 rijden vanaf nu met 3x am Desiro
TB van Bertrix geloodst door de voorziene TB van Jemelle.
Dat gaat toch ook zonder ETCS ?Steven schreef:De desiro's naar de luchthaven en Leuven rijden ook al op etcs, niet vergeten he
Als je met een STM rijdt springt die vanzelf over naar ETCS eens je de ETCS-zone binnenrijdt (en terecht, het is een veel veiliger systeem...)dentheo schreef:Dat gaat toch ook zonder ETCS ?Steven schreef:De desiro's naar de luchthaven en Leuven rijden ook al op etcs, niet vergeten he
Nou... in zo'n vernieuwde M5 (allemaal dus tegenwoordig) breng ik graag een ritje door hoor, zeker op zo'n enkel stoeltje in tweede klas... je hebt tenminste armleuningen, een tafeltje, enzovoort (enkel die balk in het raam op ooghoogte is erg jammer). Maar m'n opmerking ging ook en vooral over de capaciteit, en daar is er toch een duidelijk verschil: ruim 1000 in 8 M5'en tegenover nog geen 800 in 3 Desiro's...Steven schreef:Het is niet dat de m5 zoveel beter zijnMIVB-reiziger schreef: Ah, dus "maar" 3 Desiro's... 8 M5'en tegenover 9 rijtuigen Desiro, toch niet helemaal hetzelfde! Om over het comfort over zo'n langere afstand maar te zwijgen...
8027? Ben je daar zeker van?Robin schreef:Desiro's rijden sinds vandaag ook naar Noorderkempen.
Stel 8027 en 8511 reden buiten de piekuren de volgende ritten;
608 - 629 - 609 - 630 - 610 - 631 - 611 - 632 - 612 - 633.
Hij zal wel de 8527 bedoelen zeker? Als het echt de 8027 was, zal die volgens mij een klein probleempje gehad hebben iets voorbij Luchtbal...Shrek schreef:8027? Ben je daar zeker van?Robin schreef:Desiro's rijden sinds vandaag ook naar Noorderkempen.
Stel 8027 en 8511 reden buiten de piekuren de volgende ritten;
608 - 629 - 609 - 630 - 610 - 631 - 611 - 632 - 612 - 633.
Ja, waarom niet? Dit stel is al gezien in Stockem op 28/08Shrek schreef:8027? Ben je daar zeker van?Robin schreef:Desiro's rijden sinds vandaag ook naar Noorderkempen.
Stel 8027 en 8511 reden buiten de piekuren de volgende ritten;
608 - 629 - 609 - 630 - 610 - 631 - 611 - 632 - 612 - 633.
Maar hij heeft geen 25kV-installatieRobin schreef:Ja, waarom niet? Dit stel is al gezien in Stockem op 28/08Shrek schreef:8027? Ben je daar zeker van?Robin schreef:Desiro's rijden sinds vandaag ook naar Noorderkempen.
Stel 8027 en 8511 reden buiten de piekuren de volgende ritten;
608 - 629 - 609 - 630 - 610 - 631 - 611 - 632 - 612 - 633.