Pagina 93 van 187
Re: Fyra.
Geplaatst: 18 jan 2013, 23:40
door dentheo
Steve schreef:
Tiens, dat is eigenlijk helemaal nog niet zo'n slecht systeem... waarom zoiets niet definitief invoeren (uiteraard om niet met de Fyra te concurreren, maar los daarvan)? Geef pakweg 10 minuten stilstand in Roosendaal, 7 minuten rijden tot Essen, daar 6 minuten stilstand, 7 minuten rijden tot Roosendaal, en dan opnieuw 10-11 minuten stilstand. De TB zal dan natuurlijk wel wat heen en weer lopen, maar er blijft toch nog redelijk wat stilstand over.
Mogelijk zou je het dan zelfs met één viertje trekken, gezien de hogere frequentie die zo op de hele lijn 12 ontstaat (althans in de week).
Was ergens ooit voorgesteld (was het niet op dit forum ?).
Dat had men direkt in kunnen voeren terwijl men de vijf andere 800en bij elkaar zocht.
Nu zullen de reizigers beter verdeeld zitten en om het half uur een 800 is misschien zelfs genoeg, evenveel stoelen als 2x800 elk uur..
Dan komen die vijf 800 nu terug beschikbaar.
Maar het personeel verliest zijn pauze....
Re: Fyra.
Geplaatst: 19 jan 2013, 08:57
door Dieselfreak
K V B schreef:Elke winter sterven er meer mensen van de kou in Athene dan in Helsinki. Het zijn niet hoge of lage temperaturen die voor problemen zorgen, het zijn ongebruikelijke temperaturen.
In landen waar het meer sneeuwt is men op die sneeuw voorzien. Maar dat kost ook geld.
In landen waar extreem weer minder vaak voorkomt loont het minder om er op voorbereid te zijn.
En het sneeuwt in België en Nederland bijna nooit? Het kan toch niet dat er echt íedere winter grote problemen zijn door sneeuw en lage temperaturen?
Re: Fyra.
Geplaatst: 19 jan 2013, 09:14
door Tijgernoot
De combinatie sneeuw en Nederlandse Spoorwegen is al jaren behoorlijk problematisch te noemen. Dit schandaal is past mooi in het rijtje andere schandalen die daar de afgelopen jaren zijn ontstaan door sneeuw. Drie jaar geleden vielen hun intercitytreinen massaal defect, twee jaar geleden hun stoptreinen en vorig jaar bleek dat niemand in staat was te communiceren, dit jaar valt de eer aan de Fyra

Re: Fyra.
Geplaatst: 19 jan 2013, 09:56
door odul
dentheo schreef:Steve schreef:
Tiens, dat is eigenlijk helemaal nog niet zo'n slecht systeem... waarom zoiets niet definitief invoeren (uiteraard om niet met de Fyra te concurreren, maar los daarvan)? Geef pakweg 10 minuten stilstand in Roosendaal, 7 minuten rijden tot Essen, daar 6 minuten stilstand, 7 minuten rijden tot Roosendaal, en dan opnieuw 10-11 minuten stilstand. De TB zal dan natuurlijk wel wat heen en weer lopen, maar er blijft toch nog redelijk wat stilstand over.
Mogelijk zou je het dan zelfs met één viertje trekken, gezien de hogere frequentie die zo op de hele lijn 12 ontstaat (althans in de week).
Was ergens ooit voorgesteld (was het niet op dit forum ?).
Dat had men direkt in kunnen voeren terwijl men de vijf andere 800en bij elkaar zocht.
Nu zullen de reizigers beter verdeeld zitten en om het half uur een 800 is misschien zelfs genoeg, evenveel stoelen als 2x800 elk uur..
Dan komen die vijf 800 nu terug beschikbaar.
Maar het personeel verliest zijn pauze....
Ik heb dit al van dag één ( bij de opstart nieuwe treindienst) voorgesteld toen bleek dat de L-treinen overbelast zouden geraken.
Maar het klopt dat er protest kwam van de TB's omdat hun rustpauze hierdoor zou wegvallen.
Hoewel dit ook gemakkelijk kon overbrugt worden.
Met één TB die de extra pendeldienst uitvoert tussen RSD en FES.
Re: Fyra.
Geplaatst: 19 jan 2013, 11:07
door FLV-FGSP
Enige twijfel over het hele Fyraproject wordt duidelijk:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 8_00438848
Re: Fyra.
Geplaatst: 19 jan 2013, 11:32
door dentheo
odul schreef:
Ik heb dit al van dag één ( bij de opstart nieuwe treindienst) voorgesteld toen bleek dat de L-treinen overbelast zouden geraken.
Voila , ik had het ergens gelezen.
In het weekend zijn ze ook voorzichtiger.... Direct Roosendaal-Antwerpen rijtijd 30 minuten!
Vroeger reden de 25.5 Berchem Roosendaal in 25 minuten.
Resultaat: frequentie: alle twee uur.
Of halen ze hem via de 27 en ringspoor naar +1 ?
Re: Fyra.
Geplaatst: 19 jan 2013, 11:46
door Shrek
dentheo schreef:Of halen ze hem via de 27 en ringspoor naar +1 ?
Door de werken aan de burggen is die route quasi onmogelijk geworden, het is dus door de tunnel

Re: Fyra.
Geplaatst: 19 jan 2013, 11:50
door ostbahnhof
uit welk materieel bestaat de INT Antwerpen-Roosendaal? Ook AM75?
Re: Fyra.
Geplaatst: 19 jan 2013, 12:33
door Asterix
Op Railtime zegt men dat er problemen op het Nederlandse net zijn. Que?? Weer de schuld op een ander schuiven?
Re: Fyra.
Geplaatst: 19 jan 2013, 12:39
door Retard
En daar zegt men dat de situatie hersteld zal zijn op 21/01, op de site van de NS spreekt men van "waarschijnlijk tot woensdag 23 januari".
Railtime schreef:Het Fyra treinverkeer is onderbroken.
Er is een vervangtrein tussen Antwerpen-Centraal en Roosendaal ter beschikking. Reizigers van Brussel-Zuid naar Amsterdam Centraal worden verzocht via Antwerpen-Centraal te reizen, van waar ze hun reis kunnen verder zetten. Situatie hersteld tegen 21/01/2013.
NS schreef:Verstoorde dienstregeling Fyra Amsterdam-Brussel
Als gevolg van een verstoorde dienstregeling van Fyra V250 tussen Amsterdam en Brussel adviseert NS Hispeed reizigers via Roosendaal te reizen.
Waarschijnlijk tot en met woensdag 23 januari.
Houdt u rekening met een langere reistijd. Kijk op de dag van reizen op de reisplanners van
http://www.nshispeed.nl of
http://www.ns.nl voor een actueel reisadvies.
Re: Fyra.
Geplaatst: 19 jan 2013, 13:37
door Steven
nrtwerpen
Geplaatst: 19 jan 2013, 14:37
door dentheo
ostbahnhof schreef:uit welk materieel bestaat de INT Antwerpen-Roosendaal? Ook AM75?
Ik wou eerst antwoorden AM75, maar 5 minuten later kwam er een duikersbril... Ik denk dat Luchthaven sterk vertraagd was.
Dus pendel is een duikersbril ?
Gek dat men niet hetzelfde patroon kiest met de AM75s.
Die zou men kunnen laten keren, zoals in de week, maar doorrijden in het weekend tot Antwerpen, onderweg kruist hij de volgende die dan zijn Luchthaven trein overneemt.
Kost evenveel materieel en bemanning voor een uurfrequentie en minder wachttijd en perronbezetting in Roosendaal en in Antwerpen.
Of mis ik iets ?
Re: Fyra.
Geplaatst: 19 jan 2013, 17:06
door AlexNL
Retard schreef:En daar zegt men dat de situatie hersteld zal zijn op 21/01, op de site van de NS spreekt men van "waarschijnlijk tot woensdag 23 januari".
Het kan nog langer gaan duren: NS stelt een afnamestop in, AnsaldoBreda wordt aansprakelijk gesteld, er volgt een onafhankelijke second opinion, er zal een directe IC Roosendaal - Antwerpen gaan rijden en er is alvast een rijpad aangevraagd voor het herstel van een directe verbinding tussen België en Nederland.
Bron:
Persbericht NS
Re: Fyra.
Geplaatst: 19 jan 2013, 17:50
door Stijn82
Dat ze het V250 verhaal definitief gaan afschieten betwijfel ik ten zeerste. De soep wordt nooit zo heet gegeten dan ze wordt opgediend. Door te dreigen de afnames stop te zetten wordt druk gezet op AnsaldoBreda om de zaak op te lossen, en waarschijnlijk zal dat dan ook wel gebeuren. Of 't moet zijn dat ze de huidige V250's behouden en gaan aanvullen met andere materieel om een volledige vloot te bekomen..
Ofwel moeten ze naar een soort tussenoplossing gaan waarbij er om de 2 uur een IC Brussel-Den Haag rijdt, en om de 2u een Fyra Brussel-Amsterdam ofzo...
Re: Fyra.
Geplaatst: 19 jan 2013, 19:15
door dentheo
Zijn de kleine korte Eurostar nog te huur ?.....alhoewel geen ETCS...
