Pagina 94 van 152

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 07 nov 2013, 15:33
door Stijn91
tt44ta46 schreef:Net BEVESTIGING: morgen vrijdag 08/11 sterven de 151-270 definitief uit.

De 204 doet, dagen na haar voorlaatste zusje 228, een allerlaatste dienst op de mooie lijn 162, en start met ofwel de L-trein 5755 (Namen 5u11) ofwel de L-trein 5756 (Namen 6u19), dat is vandaag nog niet geweten.

Greetz

Sven
Die uren komen toch niet overeen, L5755 vertrekt om 5u33 en L5756 om 6:59 in Namen.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 07 nov 2013, 16:45
door The_Knitter
tt44ta46 schreef:Net BEVESTIGING: morgen vrijdag 08/11 sterven de 151-270 definitief uit.

De 204 doet, dagen na haar voorlaatste zusje 228, een allerlaatste dienst op de mooie lijn 162, en start met ofwel de L-trein 5755 (Namen 5u11) ofwel de L-trein 5756 (Namen 6u19), dat is vandaag nog niet geweten.

Greetz

Sven
Sven, Ik heb zojuist via de systemen laten opzoeken, en daar staat nog geen trein aan de 204 gekoppeld. Het klopt dat hij vandaag uiteindelijk P 8656 zal verzekeren, maar inzet van morgen zou nog niet bekend kunnen zijn.

Zelf acht ik de kans wel vrij groot dat hij op de 162 ingezet zal worden, daar hij uiteindelijk in Stockem moet raken ... Morgen hoor ik zijn geplande inzetten van die dag weer, en zal ik het vermelden.
Ik verwacht zelf dat hij via L162 naar Ciney, Jemelle, Libramont en Arlon zal sporen morgen.
Ik stap morgen in de trein (vandaag met de auto gereisd) richting Namen (doel is rond 10/11 uur te arriveren vanuit Nederland)

Aankomst in Gembloux:
Afbeelding
NMBS 204 + 757

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 07 nov 2013, 17:10
door The_Knitter
Retard schreef:Morgen eens richting Namen en Luxemburg dan. Iemand die weet waar al de Roodjes afgesteld staan?
Vanaf perron Stockem kan je best goed fotograferen. Zelf ga ik ook even kijken of ik daar morgen heen kan sporen.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 07 nov 2013, 20:14
door nahoj
nahoj schreef:
Trein30 schreef:
nahoj schreef:Mensen dienen hun bronnen te verifiëren voor ze iets posten.

204 is in dienst en heeft vandaag minstens van volgende treinen deel uitgemaakt: 2826, 7780, 7783, 7784, 4509, 4534, 8780. Plan is nog steeds om via commerciële ritten naar Stockem uit te wijken, voor ten laatste 12/11.
Erm, Nahoj? Diensten 4509 & 4534 zijn vaste spots voor mij, vandaag werden die gereden door stellen 658 & 659 (doortocht Berchem-Y Groenenhoek omstreeks 11:07 & 12:54 respectievelijk). Stel 204 maakte er geen deel van uit.
Bizar. Als dat waar is, is er ergens iets fout in mijn bron... :oops:
204 is in ieder geval beschikbaar voor exploitatie.
Voor de volledigheid: mijn info ivm 4509 en 4534 was inderdaad meer dan waarschijnlijk niet correct. De rest van die info is dan ook in twijfel te trekken. Behalve dan dat het stel in dienst was, wat vandaag met meerdere spots bevestigd is.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 07 nov 2013, 20:25
door tt44ta46
Hoi allen, ik heb het van de verdeeltafel zelf dat 204 morgen 'uitdooft' op de lijn 162

Greetz

Sven

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 07 nov 2013, 20:32
door jpvdveer
De 204 is uiteindelijk als L6266 in Gembloux aangekomen en daarvandaan hoogstwaarschijnlijk als P8656 in de richting van Namen vertrokken. Dankzij de zeer nuttige informatie van The_Knitter en Marcad (dank!) heb ik de hele tocht van Gembloux naar Brussel en terug kunnen meemaken, deels in de 1e klasse en deels in de 2e klasse. Een uitgebreid fotoverslag met zo'n 15 foto's is via onderstaande link te raadplegen.

http://www.flickr.com/photos/97551602@N06/

Groet, Jan Peter

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 07 nov 2013, 20:46
door nahoj
Het is hier nog niet vermeld denk ik, maar als visueel item is het toch het opmerken waard. Morgen zou dus de bekende ruitvormige ACEC-stroomafnemer voor de laatste keer haar werk doen op het Belgisch net. :!:

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 07 nov 2013, 21:01
door Dieselfreak
nahoj schreef:Morgen zou dus de bekende ruitvormige ACEC-stroomafnemer voor de laatste keer haar werk doen op het Belgisch net. :!:
Daarna glijden er dus geen tweebeenpantografen meer onder de Belgische bovenleiding?

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 07 nov 2013, 21:25
door Marcad
204 kwam inderdaad zoals verwacht te Namen op P8656 (+15min) en dan reed verder naar Jambes als P8662
Dan leeg dienst naar Ronet.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 07 nov 2013, 22:12
door The_Knitter
Onder voorbehoud (ik zal het morgen even verifiëren laten in de systemen) zal de dienst voor de 204 er morgen zo uitzien:
L 5769-5871 staan sowieso vast (aldus ene Alain Boot), de treinen daarvoor heb ik met een kennis uitgepuzzeld. Weet iemand of dit klopt, en wat er voor de 5878 gebeurd?

????????? Wat zal het begin zijn?
L 5878 Arlon 8:07 - Marbehan 8:26
L 5859 Marbehan 9:35 - Arlon 9:54
L 5880 Arlon 10:03 - Libramont 10:41
L 5782 Libramont 10:52 - Namen 12:39
L 5763 Namen 13:19 - Libramont 15:08
L 5865 Libramont 15:17 - Arlon 15:55
L 5886 Arlon 16:07 - Libramont 16:45
L 5788 Libramont 16:52 - Namen 18:37
L 5769 Namen 19:27 - Libramont 21:13
L 5871 Libramont 21:20 - Arlon 21:58

Na L 5871 is het definitief gebeurd met de 204, en gaat hij naar Stockem toe.

Let op: Dit is een theorie, dit wil niet zeggen dat dit daadwerkelijk gebeurt!

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 08 nov 2013, 00:54
door Retard
Dieselfreak schreef:
nahoj schreef:Morgen zou dus de bekende ruitvormige ACEC-stroomafnemer voor de laatste keer haar werk doen op het Belgisch net. :!:
Daarna glijden er dus geen tweebeenpantografen meer onder de Belgische bovenleiding?
Waarom vraag je nu een bevestiging van dit slecht nieuws. Nahoj is toch zeer duidelijk?
Het is inderdaad de laatste keer dat een vierbenige panto zal te zien zijn op het Belgische net.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 08 nov 2013, 09:15
door The_Knitter
Inzet van de 204 inmiddels bekend bij mij:
5780 - 5761 - 5865 - 5886 - 5788 - 5769 - 5871

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 08 nov 2013, 11:50
door Joris
Zou de VTM hier ook op afkomen? Ze hebben eerder toch al Neerpelt en die onderhoudstrein van Infrabel in beeld gebracht... Deze gebeurtenis zou daar ook bij mogen vind ik...

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 08 nov 2013, 17:22
door Trein30
Joris schreef:Zou de VTM hier ook op afkomen? Ze hebben eerder toch al Neerpelt en die onderhoudstrein van Infrabel in beeld gebracht... Deze gebeurtenis zou daar ook bij mogen vind ik...
Natuurlijk doen ze dat niet. De meeste journalisten, reizigers en mensen over het algemeen zien het verschil niet tussen een MS 62, MS 66, MS 70 of MS 73 (/CR), en zien er dus het nut niet van in om een nieuwsploeg bericht te laten doen over het feit dat een 'rode trein' niet meer rijdt, terwijl 'er nog 179 dezelfde treinen, maar dan in het grijs' rondrijden. :?

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 08 nov 2013, 19:59
door jpvdveer
Toch is het verschil net wel iets meer dan rood en grijs... het totaal verouderde interieur... de eerste klasse die een lang vervlogen tijdperk weerspiegelt... de archaische elektrische installatie met het vreselijke schudden bij het wegrijden... De grijze tweetjes daarentegen hebben een modern interieur, rijden soepel en worden makkelijk als "nieuw" aangezien. Wat mij betreft wordt er vandaag echt wel een tijdperk afgesloten.